Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
29 results
Search Results
Item Формування життєстійкості людини в контексті цілей сталого розвитку(Сумський державний університет, 2025) Куц, Д.У сучасному світі, який зазнає постійних змін – екологічних, економічних, соціальних і політичних все більшої ваги набуває поняття життєстійкості. Здатність людини адаптуватися, долати труднощі та відновлюватися після стресів є ключовою для особистісного розвитку, професійного зростання та загального добробуту. У свою чергу, Цілі сталого розвитку, затверджені ООН у 2015 році, передбачають побудову стійкого, інклюзивного і безпечного суспільства, де кожна людина має змогу реалізувати свій потенціал.Item Виклики в організації навчального процесу для українців-переселенців. Добірка журналістських матеріалів(Сумський державний університет, 2025) Галєру, Я.А.Кваліфікаційна робота презентує результати дослідження основних викликів, з якими стикаються українські студенти, що здобувають освіту за кордоном внаслідок вимушеного переміщення через війну. Зокрема розглянуто проблеми адаптації, мовних і культурних бар’єрів, організації навчального процесу, бюрократичних труднощів, а також соціальної інтеграції у новому середовищі. Дослідження ґрунтується на результатах проведеного опитування студентів, які навчаються у різних країнах Європейського союзу, з метою визначити спільні труднощі, потреби, а також запропонувати їхні шляхи вирішення. Тема є актуальною в умовах повномасштабного вторгнення та масової освітньої міграції. Дослідження сприяє розумінню поточної ситуації українських студентів за кордоном та окресленню напрямів підтримки. За результатами дослідження було створено чотири інформаційних продукти – інтерв’ю, подкаст, авторська колонка, а також інформаційний ресурс, який містить важливі матеріали, які можуть допомогти студентам адаптуватися на новому місці.Item Копінг-стратегії у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту(Сумський державний університет, 2025) Лутцева, М.Д.Кваліфікаційна робота присвячена темі копінг-стратегій у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту. Було досліджено феномен копінг-стратегій, їхні види та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему емоційного інтелекту як одного з провідних внутрішніх ресурсів, що сприяє ефективній адаптації до складних життєвих обставин. Також, було описано психологічні особливості юнацького віку як контекст формування копінг-стратегій та розвитку емоційного інтелекту. Проаналізовано взаємодію між рівнем емоційного інтелекту та вибором конкретних копінг-стратегій.Item Особливості резильєнтності та її розвиток у юначок із різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Гутник, Р.О.Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена дослідженню взаємозв’язку резильєнтності та самооцінки юначок. У роботі проаналізовано основні наукові підходи до трактування понять «резильєнтність» і «самооцінка» та узагальнено їх зміст. Виокремлено ключові стресові чинники, що впливають на психоемоційний стан юначок та визначено їх роль у формуванні резильєнтності. Розглянуто особливості прояву резильєнтності залежно від рівня самооцінки. Описано діагностичні методики, застосовані для вивчення досліджуваних феноменів. Здійснено порівняння результатів опитуваних для виявлення взаємозв’язку та тенденцій у проявах рівнів резильєнтності та самооцінки. Проведено статистичний аналіз вибірки юначок для більш точного виявлення впливу самооцінки на резильєнтність. Згідно з отриманими результатами зроблено висновок про вплив самооцінки на резильєнтність та виявлено перспективи для подальших досліджень.Item Тренінгова технологія соціальної інтеграції внутрішньо переміщених осіб(Сумський державний університет, 2025) Сімакова, А.О.Актуальність теми обумовлена необхідністю вдосконалення процесів соціальної інтеграції внутрішньо переміщених осіб через використання сучасних тренінгових технологій. Враховуючи зростання кількості внутрішньо переміщених осіб в Україні, актуальність цієї теми значно зростає, оскільки інтеграція цієї групи є важливим чинником соціальної згуртованості. Мета роботи – це розробка та апробація тренінгової технології для сприяння соціальній інтеграції внутрішньо переміщених осіб.Item Лексичні та граматичні трансформації в процесі перекладу художніх творів з англійської на українську мову (на матеріалі роману Джоджо Моєс «До зустрічі з тобою»)(Сумський державний університет, 2024) Антонова, А.В.Кваліфікаційна робота присвячена аналізу лексичних і граматичних трансформацій при перекладі художніх творів з англійської на українську мову (на матеріалі роману Джоджо Мойєс «До зустрічі з тобою»). У роботі досліджено методи адаптації тексту, зокрема лексичні трансформації (генералізація, конкретизація, описовий переклад) та граматичні зміни (перестановка, злиття, розчленування речень). Розглянуто роль автоматизованих систем перекладу у цьому процесі. Мета роботи полягає в аналізі застосування трансформацій для адаптації художнього тексту, збереження його змісту, стилю та емоційного впливу. Теоретичне значення роботи полягає у вивченні підходів до літературного перекладу, що сприяє підготовці майбутніх перекладачів.Item Технологія розвитку життєстійкості науково-педагогічних працівників(Сумський державний університет, 2024) Супрунова, Н.А.Робота присвячена вивченню та розробці технології розвитку життєстійкості науково-педагогічних працівників. У роботі розглянуто основні підходи науковців до вивчення проблем життєстійкості. Розглянута психологічна сутність і структура поняття життєстійкості, описані внутрішні та зовнішні чинники, що впливають на її формування. Висвітлена роль життєстійкості у професійній діяльності науково-педагогічних працівників, розкриті основні теоретичні положення життєстійкості особистості з точки зору відомих теоретичних концепцій.Item Технологія розвитку емоційного інтелекту у майбутніх соціальних працівників(Сумський державний університет, 2024) Супрунова, М.О.Практичне значення дослідження полягає у розробці та апробації технології розвитку емоційного інтелекту для майбутніх соціальних працівників, яка може бути впроваджена в освітній процес закладів вищої освіти.Item Технологія розвитку життєстійкості вчителів через толерантність до невизначеності(Сумський державний університет, 2024) Бистро, Т.В.Кваліфікаційна робота здобувача магістерського рівня вищої освіти присвячена дослідженню технології розвитку життєстійкості вчителів через підвищення толерантності до невизначеності. У роботі визначено підходи до розуміння життєстійкості, проаналізовано її структурні компоненти та вплив толерантності до невизначеності на розвиток цієї якості у педагогів. Досліджено психологічні особливості професійної діяльності вчителів, а також чинників, які сприяють підвищенню життєстійкості в умовах професійної невизначеності.Item Англійський гумор: філологічні аспекти та особливості перекладу (на прикладі книги Террі Пратчетта "Колір магії")(Сумський державний університет, 2024) Черниш, Є.С.Гумор завжди був важливою частиною лінгвістичних досліджень, оскільки він відображає культурні та соціальні особливості нації. Основою гумору є суперечність між формою та змістом, що проявляється через гру слів, жарти, іронію та інші комічні прийоми. У перекладі гумор допомагає передати специфіку національної культури та менталітету, що робить його важливим інструментом для міжкультурної комунікації. У цій роботі розглядаються філологічні аспекти гумору в романі Террі Пратчетта «Колір магії» та особливості його перекладу на українську мову. Досліджено лексичні та синтаксичні прийоми, що використовуються для створення комічного ефекту, такі як оксиморон, парадокс, сатира та чорний гумор. Особливу увагу приділено проблемам, що виникають при перекладі гумору, зокрема в контексті культурних відмінностей. Порівняльний аналіз оригіналу і перекладу дозволяє виділити найбільш ефективні стратегії перекладу гумору та визначити фактори, які впливають на його відтворення в перекладі. Практична значущість роботи полягає в її застосуванні в курсах лінгвістики, стилістики, перекладознавства та міжкультурної комунікації.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »