Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
8 results
Search Results
Item The role of information and communication technologies in the foreign language classroom(Суми: Видавничий дім «Ельдорадо», 2017) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaУ статті розглядається роль інформаційно-комунікативних технологій на заняттях з іноземної мови. Інформатизація істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання на основі інформаційно-комунікативних дозволяють збільшити швидкість сприймання, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань. Сучасний викладач – це генератор ідей, організатор, режисер, який визначає ролі і процес навчання, поєднуючи традиційні і новітні методики, прийоми і засоби. У статті є деякі рекомендації для людей, які беруть безпосередню участь в освітньому контексті і тих, хто зацікавлений в інтеграції ІКТ у сфері своєї професійної діяльності.Item Innovative technologies in the foreign language classroom(Видавничий дім «Ельдорадо», 2015) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaThe article deals with the introduction of multimedia in the foreign language classroom. There are some recommendations for people who are directly involved in the educational context and those who are interested in integrating multimedia computers in their undertakings.Item Multimedia applications in the foreign language classroom(ВВП «Мрія», 2014) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaThe article deals with some multimedia applications in the foreign language classroom. There are some recommendations for people who are directly involved in the educational context and those who are interested in integrating multimedia computers in their undertakings.Item Listening in the foreign language classroom: problems and solutions(Хірківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, 2014) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaThe article deals with some problems and solutions of listening in the foreign language classroom. Listening is the ability to identify and understand what others are saying. This involves understanding a speaker’s accent or pronunciation, his grammar and his vocabulary. The evidence that shows why listening is difficult comes mainly from four sources: the message to be listened to, the speaker, the listener, and the physical setting.Item Introduction of multimedia in the foreign language classroom(Друкарський дім «ПАПІРУС», 2014) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaThe article deals with the introduction of multimedia in the foreign language classroom. There are some recommendations for people who are directly involved in the educational context and those who are interested in integrating multimedia computers in their undertakings.Item Some aspects of cooperative learning in the foreign language classroom(ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2013) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaThe article deals with some aspects of cooperative learning in the foreign language classroom. Cooperative learning is defined as a strategy for the classroom that is used to increase motivation , to help students develop a positive image of self and others, to provide a vehicle for critical thinking and problem solving, and to encourage collaborative skills. The research focuses on pointing out assumptions about cooperative learning, describing strategies for group dynamics, investigating steps and levels of cooperative skills.Item The role of a foreign language teacher in the multimedia environment(ВВП «Мрія», 2013) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaУ статті розглядається роль вчителя іноземної мови в мультимедійному середовищі. Є деякі рекомендації для людей, які беруть безпосередню участь в освітньому контексті і тих,хто зацікавлений в інтеграції мультимедіа у сфері своєї професійної діяльності.Item Levels of cooperative skills(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2013) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaУ статті досліджуються деякі аспекти кооперативного навчання на занятті з іноземної мови. Кооперативне навчання розглядається як стратегія навчання, яка припускає співпрацю учнів в групах, підвищує мотивацію, сприяє розвитку критичного мислення, формуванню позитивної залежності і власної оцінки, учить вирішувати протиріччя і конфлікти. У статті проаналізовані деякі характеристики кооперативного навчання у рамках парадигми нових педагогічних технологій.