Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
19 results
Search Results
Item Розвиток фізичних якостей спортсменів 8–10 років у дзюдо(Сумський державний університет, 2024) Марченко, В.М.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел (39 найменувань). Робота містить 6 таблиць і 2 рисунки. Загальний обсяг роботи складає 70 сторінок. Розвиток фізичних якостей у дзюдо є ключовою складовою спортивної підготовки, що забезпечує основу для вдосконалення технічної майстерності майбутніх спортсменів. Традиційні методи не можуть у повній мірі вирішувати проблему розвитку фізичних якостей дітей 8-10 річного віку, тому варто звернути увагу на ігровий метод. Мета дослідження – розробити тренувальну систему для удосконалення процесу розвитку фізичних якостей дітей 8-10 річного віку на заняттях з дзюдо у спортивній секції закладу загальної середньої освіти та перевірити її ефективність. Методи дослідження: методи емпіричного дослідження, метод теоретичного пізнання, загальнологічні методи дослідження, методи обробки результатів експерименту. В роботі проаналізовано науково-методичну літературу на предмет висвітлення теоретичних і практичних аспектів організації ефективного навчально-тренувального процесу у шкільних секціях дзюдо. Розроблено тренувальну систему для удосконалення процесу розвитку фізичних якостей дзюдоїстів 8-10 років, яка передбачає використання рухливих ігор, спеціальних і акробатичних вправ. Підтверджено експериментальним шляхом ефективність тренувальної системи з використанням ігор для розвитку фізичних якостей борців 8-10 річного віку. Презентовано результати дослідження шляхом публікації тез у студентській науковій конференції.Item Моніторинг травматизму в навчально-тренувальному процесі юних єдиноборців(Сумський державний університет, 2023) Нусєйр, А.М.Кваліфікаційна робота магістра складається з вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (61 найменувань), 7 таблиць і 10 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 62 сторінки. У кожному спорті існують свої заходи з профілактики травматизму. Серед причин травматизму та особливостей тренувань і змагань – недотримання порядку проведення занять, недоліки у системі медичного контролю (що становить 5% травм) та недосконалість методики занять (10% травм). Також необхідно звертати увагу на профілактичні заходи, такі як використання захисного спорядження для зменшення ризику травмування. Мета дослідження – науково обґрунтувати методику збору, аналізу та профілактики травм юних спортсменів у ДЮСШ, які спеціалізуються у видах єдиноборств. Методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Запропоновано методику вдосконалення системи моніторингу та профілактики травм у ДЮСШ, що спеціалізується на єдиноборствах. Інформація про травми дозволила розробити та впровадити у тренувальний процес ефективні профілактичні заходи, такі як стрейчингові розминки, тренування на збільшення стійкості суглобів, що спрямовані на попередження травм. Практичне значення: моніторинг травматизму дозволить тренерам вчасно виявляти можливі травми та ризики, щодо запобігання серйозних ускладнень у юних спортсменів. Аналіз травматизму допомагає тренерам ДЮСШ коригувати тренувальні програми, враховуючи індивідуальні особливості єдиноборців, їхній фізичний стан та вивчення реакції організму на навантаження. Використання практичних рекомендацій у тренувальному процесі, дозволить зменшити кількість травм, позитивно вплинути на результативність юних спортсменів, дозволяючи їм тренуватися на повну силу без зайвих перерв у зв'язку з травмами.Item Комбіноване використання засобів відбору дітей у групи початкової підготовки з дзюдо(Сумський державний університет, 2023) Чистякова, Н. В.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 10 таблиць та 4 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 63 сторінки. Однією із суттєвих складових спортивного відбору є розробка критеріїв, що дозволяють діагностувати особливості обдарованості спортсменів. Прогнозування потенційних досягнень може бути здійснено на основі показників, прийнятих, як критерії придатності до спеціалізації у певному виді спорту. Мета дослідження – обґрунтування змісту відбору дітей до груп початкової підготовки з дзюдо. Методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Розроблено модель реалізації комбінованої методики відбору дітей у групи початкової підготовки з дзюдо, в якій на першому етапі визначається вихідний рівень фізичної підготовленості, другому – виявляються обсяг та потреба у руховій активності, третьому – визначаються рухові якості дітей за допомогою спеціалізованих рухливих ігор. Набули подальшого розвитку підходи з комплексного використання засобів відбору дітей до груп початкової підготовки з дзюдо, за допомогою рухливих ігор з елементами єдиноборств. Практична значимість отриманих результатів полягає у можливості застосування комбінованих засобів відбору дітей у груп початкової підготовки з дзюдо та моделі її реалізації у процесі спортивного відбору. Запропоновані підходи до оцінки рухових якостей у спортивній практиці перевірено у процесі дослідно-експериментальної роботи. Результати дослідження можуть бути використані під час розробки програм тренувального процесу для ДЮСШ з дзюдо.Item Формування технічних дій атаки та оборони у студентів-спортсменів, які спеціалізуються у боротьбі дзюдо(Сумський державний університет, 2023) Балєвський, Є.В.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (59 найменувань). Робота містить 7 таблиць. Загальний обсяг роботи складає 61 сторінку. На сьогоднішній день основна увага тренерів та фахівців зі спортивних єдиноборств, у тому числі і у дзюдо, спрямована на визначення просторово-часових та силових характеристик ефективного проведення прийомів боротьби, що призводить у більшості випадків до недооцінки бойових дій, що визначають характер спортивного поєдинку. У системі підготовки висококваліфікованих дзюдоїстів виникла суперечність, коли з одного боку велика кількість спортсменів вичерпали свої резерви у сфері розвитку рухових якостей і у розширенні технічного арсеналу, зупинившись у зростанні спортивної майстерності, а з іншого боку у спортивній практиці є досягнення провідних дзюдоїстів у тактиці застосування маневрування, дій нападу, активної оборони та захистів, які не знайшли свого теоретичного узагальнення. Мета дослідження – розробити зміст удосконалення дій нападу та оборони у студентів-спортсменів, які спеціалізуються у боротьбі дзюдо. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Розроблено та експериментально підтверджено ефективність умінь застосовувати дії нападу та оборони студентами, які спеціалізуються у дзюдо. Визначено типові дії нападів та оборони, що застосовують студенти-дзюдоїсти та основні прийоми маневрування, які визначають тактику підготовчих дій у змагальних поєдинках. Доповнено дані щодо моделей конфліктних і ситуаційних взаємодій дзюдоїстів для використання у тренувальному процесі. Практична значимість полягає у тому, що тренери, опановуючи зміст тактичного аналізу ведення поєдинку студентів-дзюдоїстів, можуть визначати рівень тактико-технічної підготовленості своїх вихованців і ймовірних суперників, складати тактико-технічні моделі, розробляти контрольні завдання визначення тактичної і технічної підготовленості вихованців.Item Оптимізація базової техніки кидків на етапі початкової підготовки з дзюдо в умовах ранньої спеціалізації(Сумський державний університет, 2022) Назаренко, В.В.Виявлено характерні особливості базової техніки юних дзюдоїстів в умовах ранньої спеціалізації, що містить форми організації занять, індивідуальні засоби технічного арсеналу кидків в умовах різних взаємних стійок у проекції до горизонтальної площини. Розширено дані щодо використання засобів та методів технічних прийомів борців із дзюдо на етапі початкової підготовки. Доповнено дані біомеханічних показників елементів техніки кидків з урахуванням фізичної та координаційної складності. Практична значимість полягає у можливості використання теоретичних положень та методичних рекомендацій управління тренувальним процесом юних спортсменів, які спеціалізуються у боротьбі дзюдо, на етапі початкової підготовки в умовах ранньої спеціалізації. Практичні рекомендації містять розподіл навчального матеріалу з циклічним повторенням різноспрямованих кидків, що забезпечують формування раціонального техніко-тактичного базису.Item Оптимізація техніко-тактичної підготовки дзюдоїстів 14–16 років на основі ситуаційних завдань(Сумський державний університет, 2022) Коцур, Д.О.Визначено особливості техніко-тактичної підготовки дзюдоїстів 14–16 років, що включає відеозйомку та хронометрування і базується на використанні ситуаційних завдань у тренувальному процесі. Доповнено дані щодо використання ситуаційних завдань, які формують вміння та навички технічної і тактичної підготовки, ведення поєдинків із боротьби дзюдо. Практична значимість полягає у можливості використання теоретичних положень та методичних рекомендацій у процесі організації та управління тренувальним процесом спортсменів, які спеціалізуються з боротьби дзюдо. Практичні рекомендації дозволяють доповнити новим змістом діючу програму ДЮСШ з дзюдо та використовувати тренерами у тренувальному процесі комплекс ситуаційних завдань.Item Техніко-тактична підготовка дзюдоїсток 14-15 років за допомогою ігрового навчання(Сумський державний університет, 2022) Антіпіна, А.О.Визначено засоби техніко-тактичних дій на основі ігрового навчання (за характером впливу на суперника – атакуючого, обманного, оборонного) та структурного підходу (за змістом техніко-тактичних дій – захопленням, переміщенням, кидком), що відображає оволодіння широким арсеналом техніки кидків юними дзюдоїстками 14–15 років. Доповнена база знань щодо тенденцій розвитку та специфічних особливостей спортивної діяльності юних спортсменок з боротьби дзюдо. Набули подальшого розвитку важливості раціональної побудови тренувальних і змагальних засобів юних спортсменок у дзюдо для досягнення оптимальних спортивних результатів. Практична значимість полягає у розроблені рекомендації для тренерів з дзюдо щодо використання у тренувальному процесі ігрових методик навчання. Визначення змісту тренувального процесу, що відповідає сучасним вимогам і завданням підготовки юних спортсменок, а також підбір і систематизація ігрових засобів дозволять підвищити ефективність підготовки у дзюдо.Item Підвищення спеціальної витривалості спортсменів 13-14 років які спеціалізуються у дзюдо(Сумський державний університет, 2021) Гоман, Х.К.Розроблено та науково обґрунтовано методику підвищення витривалості на основі урахування гендерних особливостей спортсменів 13–14 років які спеціалізуються у дзюдо. Отримані результати дослідження можуть бути використані в процесі підготовки спортсменів які спеціалізуються у дзюдо на різних етапах багаторічного вдосконалення, у тренувальному процесі ДЮСШ та спортивних клубів.Item Управління силовою підготовкою на етапі початкової підготовки спортсменок, які спеціалізуються у дзюдо(Сумський державний університет, 2021) Цюх, Д.В.Теоретично й експериментально обґрунтовано управління силовою підготовкою у жіночому дзюдо, що забезпечує ефективність розвитку силових якостей з урахуванням біомеханічних особливостей виконання прийомів базової техніки дзюдо. Набули подальшого розвитку підходи до навчання базовим прийомам техніки дзюдо з урахуванням топографії м'язової активності юних спортсменок. Практична значимість полягає у тому, що сформульовані теоретичні положення які створюють передумови для забезпечення процесу силової підготовки у жіночому дзюдо. Впровадження у практику тренування дзюдоїсток на етапі початкової підготовки дозволить значною мірою підвищити ефективність їх силової підготовки та інтенсифікувати темпи зростання спортивної майстерності. Наведено конкретні завдання силової підготовки, вирішення яких на певних етапах підготовки дозволить успішно здійснювати змагальну діяльність, також можуть бути використані під час планування навчально-тренувального процесу.Item Організаційно-методичні компоненти спеціальної фізичної підготовки дзюдоїстів 15-18 років(Сумський державний університет, 2021) Хомула, А.О.Обґрунтовано та розроблено модель спеціальної фізичної підготовки, основним елементом якої виступають організаційно-педагогічні алгоритми побудови навчально-тренувальних занять відповідно класифікації спеціальних вправ і фізіологічного впливу на організм дзюдоїстів 15 18 років. Набули подальшого розвитку теорія та методики спортивної підготовки дзюдоїстів, щодо оптимального забезпечення педагогічним інструментарієм процесу спеціальної фізичної підготовки. Практична значимість полягає у тому, що на основі отриманих результатів були розроблено модель і рекомендації для тренерів-викладачів з дзюдо з використання у навчально-тренувальному процесі комплексів спеціальних вправ залежно від спрямованості й інтенсивності та фізіологічного впливу на організм спортсменів. Представлена організація та модель спеціальної фізичної підготовки дозволяє значно підвищити рівень загальної та спеціальної фізичної підготовленості 15 18-річних дзюдоїстів, що є необхідною умовою для досягнення високих спортивних результатів.