Навчально-науковий медичний інститут (НН МІ)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40
Browse
32 results
Search Results
Item Удосконалення ігрової підготовки студентської команди з футболу(Сумський державний університет, 2023) Водзинський, О.Р.Кваліфікаційна робота магістра складається з вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (68 найменувань), додатків, текст містить 5 таблиць і 27 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 62 сторінки. Високий рівень ігрової та змагальної конкуренції на міжнародній арені, сучасний стан підготовки футболістів професійного рівня, вимагає від нас пошуку новітніх, більш ефективних засобів і методів підготовки гравців. Виконання спеціальних фізичних вправ, максимально наближеними до ігрових дозволяє якісно підвищувати процес технічної підготовки футболістів. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність підвищення ігорої підготовленості студентської команди з футболу. Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; методи рухових тестів; метод відеозйомки; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Визначено комплекс спеціальних фізичних вправ з використанням додаткового технічного обладнання, інформаційних технологій для удосконалення ігрової підготовленості гравців , що суттєво вплинуло на скорочення термінів і якість підготовки. Набули подальшого розвитку знання щодо застосування спеціальних фізичних вправ для удосконалення технічної підготовленості. Доповнено дані розвитку рухових якостей і технічної підготовки футболістів віком 17–18 років. Практичне значення одержаних результатів полягає у запровадженні у процес підготовки футболістів спеціальних фізичних вправ з використанням технічного обладнання, інформаційних технологій, методів контролю для підвищення технічної підготовки футболістів. Отримані результати мають можливості у використанні експериментальної технології, зміст якої спрямований на розвиток провідних рухових якостей, підвищення рівня технічної підготовленості футболістів віком 17–18 років для удосконалення проведення тренувального процесу, що створює базову основу для реалізації техніко-тактичних дій у змагальній діяльності, скорочує терміни підготовки футболістів. Рекомендовані засоби і методи для удосконалення технічної підготовленості, методи контролю розвитку необхідних рухових якостей, технічної підготовленості гравців можуть бути використані в процесі підготовки футболістів дитячо-юнацьких спортивних шкіл, закладів середньої та вищої освіти.Item Підвищення силових якостей у жінок 18–25 років з використанням системи Кросфіт(Сумський державний університет, 2023) Бартош, Е.Ю.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 5 таблиць та 13 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 59 сторінок. Популярність фітнес-програми CrossFit, пояснюється тим що, протягом майже цілого сторіччя ідея добре складеного, спортивного атлета була популярною метою, і саме цю концепцію пропагує система кросфіт. Зростаюча популярність цієї фітнес-програми серед жінок першого періоду зрілого віку потребує наукового обґрунтування впливу таких вправ, та пошуку нових підходів щодо планування структури і змісту тренувальних занять Аналіз науково-методичної літератури свідчить про те, що на думку сучасних науковців, однією із ефективних організаційно-методичних форм, що в останні роки отримала широке використання в фізичному вихованні і спорті, є тренування за системою кросфіт. Різноманітність вправ дозволяє ефективно розвивати силу, гнучкість, витривалість, швидкість, координацію, а також підтримувати і розвивати всі м’язи тіла. Програми і план тренувань необхідно розробляти в залежності від індивідуальних можливостей людини і відповідно до мети тренувань. Але, навіть за великої популярності даного напряму відсутнє науково-обґрунтоване визначення, а також не систематизовано вимоги до планування, організації та змісту занять за системою кросфіт з жінками 18–25 років, а також не виділено класифікацію програм і методик, та відповідні до них існуючих засобів та методів, що відображає актуальність дослідження. Мета дослідження – розробити практичні рекомендації для розвитку силових якостей у жінок 18-25 років засобами системи CrossFit (кросфіт). Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент; педагогічне тестування; методи математичної статистики Експериментально доведено ефективність розроблених практичних рекомендацій щодо використання засобів кросфіту для розвитку силових якостей у жінок 18–25 років. Набули подальшого розвитку дані щодо планування занять з використанням диференційованих засобів сучасних фітнес-технологій у тренувальному процесі жінок першого періоду зрілого віку.Item Підвищення фізичної підготовки дітей з плавання на етапі початкової підготовки(Сумський державний університет, 2023) Пищик, П.С.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (60 найменувань), додатків. Робота ілюстрована 13 таблицями. Загальний обсяг роботи складає 59 сторінки. Плавання – один із найбільш популярних та приємних видів спорту. Це універсальне заняття, яке підходить практично всім: як новонародженим, так і старшим людям. Водні процедури відмінно впливають на здоров'я, фізичну підготовку, настрій та самопочуття. Взаємозалежність фізичного розвитку та стану здоров’я особливо виявляється в період росту організму. Сучасний рівень розвитку плавання пред'являє до спортсменів надзвичайно високі вимоги. Спортсмен повинен опанувати техніку рухів на окремих дистанціях. Високий рівень загальної фізичної підготовленості є запорукою успішності на шляху освоєння раціональної техніки. Тому актуальним напрямком вирішення проблеми модернізації тренувального процесу плавців на етапі початкової підготовки, є наукове обґрунтування і інтеграція в навчально-тренувальний процес ефективного комплексу засобів спрямованого на підвищення рівня фізичної підготовленість дівчаток 8–10 років, на підставі визначення оптимального поєднання загальних і спеціальних вправ плавця, ігор у воді, що сприяє комплексному розвитку рухових якостей дітей. Мета дослідження – науково обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність методики оздоровчого плавання та вплив її на фізичну підготовленість плавців 8–10 років. Методи дослідження: аналіз наукової і спеціальної літератури; антропометричні методи; фізіологічні методи; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. У процесі досліджень обґрунтовано найбільш значущі для юних плавців 8–10 років проявів рухових якостей, що дозволяють підвищити якість тренувального і змагального процесу на етапі початкової підготовки. Доповнено та розширено дані щодо, ефективності комплексного підходу до процесу вдосконалення рухових якостей юних плавців 8–10 років на основі оптимального поєднання загальних і спеціальних вправ плавця, ігор у воді, що сприяє комплексному розвитку рухових якостей дітей на етапі початкової підготовки. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості використання розробленого комплексу засобів плавання для розвитку рухових якостей плавців на етапі початкової підготовки. Результати дослідження можуть бути використані тренерами ДЮСШ під час роботи з юними спортсменами, які займаються плаванням.Item Організаційно-методичні засади швидкісно-силової підготовки волейболістів 15–16 років(Сумський державний університет, 2023) Курило, О.В.Кваліфікаційна робота магістра складається з вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота ілюстрована 2 таблицями, 5 рисунками. Загальний обсяг роботи складає 60 сторінок. Волейбол – гра з яскраво вираженими колективними діями. Для нього характерна висока швидкість взаємодії і комбінація нападу, яка визначена розподілом ігрових функцій між учасниками. Якісно новий рівень розвитку волейболіста потребує належного рівня розвитку рухових якостей спортсмена (зміни правил, комплектування команд високорослими гравцями; підвищення атакуючого потенціалу за рахунок швидких переміщень та підвищеної швидкості виконання технічних прийомів з використанням усієї довжини сітки). Сучасні вимоги для досягнення максимальних результатів у волейболі висувають певні зміни у підготовці волейболістів. Мета роботи – розробити та експериментально перевірити ефективність методики розвитку швидкісно-силових якостей волейболістів 15–16 років. Методи дослідження: методи теоретичного аналізу й узагальнення науково-методичної літератури; педагогічні спостереження; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. У процесі досліджень обґрунтовано методику спеціальної швидкісно-силової підготовки юних волейболістів 15–16 років, яка дозволило значно підвищити показники ефективних дій під час гри у волейбол. Доповнено та розширено дані щодо, провідних чинників, що визначають швидкісно-силову підготовку, що є основою для забезпечення якості ігрових дій в змагальному процесі. Практична значення результатів дослідження полягає в розробці методики вдосконалення швидкісно-силової підготовки волейболістів 15–16 років, що дозволяє підвищити якісні характеристики виконання нападаючого удару і силової подачі в стрибку з урахуванням різних ігрових ситуацій. Визначені параметри можуть бути використані для планування тренувальних навантажень у волейболістів, корекції фізичної підготовки та вдосконалення рухових якостей. Отримані показники можуть бути застосовані тренерами ДЮСШ під час роботи з юними спортсменами, які займаються волейболом.Item Формування загальної працездатності жінок першого періоду зрілого віку на заняттях з функціонального тренінгу(Сумський державний університет, 2023) Кривошей, Я.О.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 8 таблиць та 9 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 64 сторінки. Однією з найважливіших проблем, що виникає перед вченими та практиками, фахівцями з оздоровчого фітнесу, є проблема ефективного підбору засобів, методів та організаційних таких форм занять, завдяки яким можливо покращити фізичну підготовленість, зовнішній вигляд та стан здоров’я людей оптимальним чином. Важливість занять різними видами рухової активності з жінками 20–30 років підкреслюється дослідженнями як вітчизняними так і закордонними дослідженнями, так як зазначений віковий період характеризується як найбільш важливий у теорії та методиці фізичного виховання, а також оздоровчої фізичної культури. Науковці відзначають що ефективні заняття фітнесом різної спрямованості дозволять зберегти та підвищити на тривалий час, показники функціональної підготовленості жіночого організму, а також можуть створити надійні умови для формування стійкої потреби у фізичній активності. Одним з таких видів тренувань є програми занять функціональним тренінгом. Безумовними перевагами таких занять є можливість вибору часу, виду занять, наявність необхідного інвентарю, керівництво та контроль спеціаліста, можливість індивідуалізації тренувального процесу. Все-таки, за великої популярності даного напряму відсутнє науково-обґрунтоване визначення, не систематизовано вимог до планування, організації та змісту занять функціональним тренінгом з жінками 20–30 років, та не виділено критерії класифікації та відповідних їм засобів, що відображає актуальність дослідження. Мета дослідження – розробити моделі занять для формування загальної працездатності жінок першого періоду зрілого віку на заняттях з функціонального тренінгу. Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури; соціологічні методи дослідження; педагогічне тестування; методи математичної статистики. Експериментально доведено ефективність розроблених моделей щодо використання функціонального тренінгу для формування загальної працездатності жінок першого періоду зрілого віку. Набули подальшого розвитку дані щодо планування занять з використанням диференційованих засобів сучасних фітнес-технологій у тренувальному процесі жінок першого періоду зрілого віку.Item Технічна підготовка волейболістів на етапі попередньої базової підготовки(Сумський державний університет, 2023) Кравченко, М.В.Кваліфікаційна робота магістра складається з вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (73 найменувань), додатків, кваліфікаційна робота також містить 3 таблиці, 26 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 71 сторінку. Широкий арсенал ігрових дій, зростаюча динаміка змін ігрових ситуацій, якісне виконання технічних прийомів гри придають особливого значення вимог технічній підготовки волейболіста, яка є важливою складовою етапу попередньо базової підготовки. Необхідність кількісного та якісного вдосконалення процесу підготовки волейболістів на всіх етапах багаторічної системи підготовки, що є актуальним напрямом подальшого розв’язання. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність методики підвищення технічної підготовленості волейбольної команди на етапі попередньої базової підготовки. Методи дослідження – теоретичний аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; методи рухових тестів; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Визначено комплекс спеціальних фізичних вправ, виконання якого дозволило підвищити технічну підготовленість і координаційні якості волейболістів 12–14 років на етапі попередньої базової підготовки. Набули подальшого розвитку знання щодо застосування спеціальних фізичних вправ, спортивних і рухливих ігор, додаткового технічного обладнання і тренажерів, для удосконалення технічної підготовленості. Доповнено дані розвитку технічної підготовленості та координаційних якостей волейболістів віком 12–14 років. Практичне значення одержаних результатів полягає у використанні у процесі підготовки волейболістів спеціальних фізичних вправ, елементів спортивних і рухливих ігор, тренажерного обладнання, методів контролю для підвищення технічної підготовки волейболістів. Рекомендовані засоби і методи щодо вдосконалення технічної підготовки, контролю розвитку рухових якостей, гравців можуть використовуватися у дитячо-юнацьких спортивних школах.Item Комбіноване використання засобів відбору дітей у групи початкової підготовки з дзюдо(Сумський державний університет, 2023) Чистякова, Н. В.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 10 таблиць та 4 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 63 сторінки. Однією із суттєвих складових спортивного відбору є розробка критеріїв, що дозволяють діагностувати особливості обдарованості спортсменів. Прогнозування потенційних досягнень може бути здійснено на основі показників, прийнятих, як критерії придатності до спеціалізації у певному виді спорту. Мета дослідження – обґрунтування змісту відбору дітей до груп початкової підготовки з дзюдо. Методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Розроблено модель реалізації комбінованої методики відбору дітей у групи початкової підготовки з дзюдо, в якій на першому етапі визначається вихідний рівень фізичної підготовленості, другому – виявляються обсяг та потреба у руховій активності, третьому – визначаються рухові якості дітей за допомогою спеціалізованих рухливих ігор. Набули подальшого розвитку підходи з комплексного використання засобів відбору дітей до груп початкової підготовки з дзюдо, за допомогою рухливих ігор з елементами єдиноборств. Практична значимість отриманих результатів полягає у можливості застосування комбінованих засобів відбору дітей у груп початкової підготовки з дзюдо та моделі її реалізації у процесі спортивного відбору. Запропоновані підходи до оцінки рухових якостей у спортивній практиці перевірено у процесі дослідно-експериментальної роботи. Результати дослідження можуть бути використані під час розробки програм тренувального процесу для ДЮСШ з дзюдо.Item Організаційно-методичні компоненти фізичної підготовки жінок першого періоду зрілого віку під час занять повітряною гімнастикою(Сумський державний університет, 2023) Пахненко, О.М.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (64 найменування). Робота містить 14 таблиць та 7 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 73 сторінки. Заняття спортом або принаймні достатня рухова активність забезпечують численні переваги для людей будь-якого віку, включаючи жінок першого періоду зрілого віку. На сьогоднішній день існує широкий вибір спортивних напрямків для молодих жінок. Водночас, спостерігається збільшення інтересу до нових напрямків, одним із яких є повітряна гімнастика. Серед різновидів повітряної гімнастики найбільше поширення у масовому спорті отримали гімнастика на повітряних кільцях, повітряних полотнах, а також суміжний з ними напрямок пілонного спорту. Донедавна повітряні дисципліни, такі як гімнастика на повітряних полотнах та повітряних кільцях, були складовою професійної підготовки у цирковому мистецтві. Перехід цих дисциплін у категорію масового спорту потребує формування зовсім інших підходів до організації та методичного супроводження тренувального процесу з урахуванням статево-вікових та інших характеристик осіб, що тренуються. Мета дослідження – науково обґрунтувати методику проведення тренувань з повітряної гімнастики для жінок першого періоду зрілого віку на основі комплексного розвитку рухових якостей та диференційованого підходу до підбору елементів за рівнем технічної складності. Методи дослідження: аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Науково обґрунтовано та розроблено методику проведення тренувань з повітряної гімнастики, що включають роботу на таких снарядах як повітряне кільце та пілон, для жінок першого періоду зрілого віку. На відміну від існуючих підходів, запропонована методика ґрунтується на організації тренувального процесу з повітряної гімнастики за мікроциклами та застосуванні диференційованого підходу до підбору елементів за рівнем технічної складності. Обґрунтовано, що комплексне використанні засобів загальної і спеціальної фізичної підготовки та вправ на повітряних снарядах різного рівня технічної складності забезпечує збалансований розвиток рухових якостей, таких як сила, гнучкість, спритність та витривалість, у жінок першого періоду зрілого віку.Item Підвищення координаційних якостей студентів закладів вищої освіти у процесі секційних занять з футболу(Сумський державний університет, 2023) Білошніченко, Б.С.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (68 найменувань). Робота містить 6 таблиць та 15 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 63 сторінки. Футбол – один з тих видів спорту, в якому важливо приділяти увагу розвитку координаційних можливостей, як одного з найважливіших аспектів фізичної підготовки спортсменів. Підґрунтя розвитку координаційних якостей футболіста - в умінні багато разів застосовувати ситуації з різним руховим рішенням, в яких він сам повинен швидко знайти оптимальний вихід. У зв’язку з цим, підвищуються вимоги до індивідуальних дій спортсмена в захисті та в атаці (простір, час виконання і протидія суперника). Тому, виникає необхідність у використанні в тренувальних заняттях нових вправ, схем і комбінації з розвитку координаційних якостей футболістів. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка методики підвищення координаційних якостей студентів-футболістів. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Ообґрунтовано й доведено ефективність експериментальної програми з вдосконалення координаційних якостей студентів-футболістів з використанням комплексів орієнтовних вправ протягом тренувальних мікроциклів. Подальшого розвитку набули дані щодо використання ігрових засобів та методів у процесі фізичної підготовки студентів-футболістів. Практична значущість полягає у тому, що використання вправ для розвитку координаційних якостей, дозволяє оптимізувати тренувальний процес студентів, які займаються футболом на секційних заняттях протягом річного макроциклу.Item Методика розвитку спеціальної витривалості у танцюристів 12–13 років, які займаються сучасними танцями(Сумський державний університет, 2023) Безпала, О.С.Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 12 таблиць та 8 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 60 сторінок. У сучасних спортивних танцях високий рівень конкуренції, щільний графік змагань з одного боку, та обмежені можливості підвищення обсягу та інтенсивності тренувальних навантажень, з іншого, стимулюють пошук шляхів оптимізації тренувального процесу у даному виді спорту. Проблема структуризації, а саме, перегляд напрямів підготовки в танцях, потребують удосконалення. У танцях, для досягнення високих результатів необхідно мати високий рівень фізичної підготовленості. Відсутність високого рівня функціональної працездатності може призводити до негативних наслідків: рання втома, підвищена напруженість, зниження координації та хореографічної підготовленості. Належний рівень фізичної підготовленості забезпечить цілісність, послідовність та ефективність тренувального процесу. Не зважаючи на те, що розроблені методики та існуючі підходи є науково-обґрунтованими і мають практичне значення, питання удосконалення процесу підготовки у сучасних танцях залишаються актуальними і на етапі сьогодення. Усе викладене вище вказує на необхідність подальшого вдосконалення традиційної системи, існуючих засобів і методів підготовки, що у сукупності забезпечить прогресування спортивних результатів у такому виді як сучасні танці. Мета дослідження – розвиток спеціальної витривалості танцюристів 12–13 років які займаються сучасними танцями в хоббі-класах Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; соціологічні методи дослідження; педагогічне тестування; методи математичної статистики. Розроблено та науково обґрунтовано методику занять, що спрямована на покращення фізичної підготовленості на основі використання диференційованих засобів розвитку спеціальної витривалості у танцюристів 12–13 років, які займаються у хоббі-класах. Набули подальшого розвитку дані щодо планування занять з використанням диференційованих засобів фізичної підготовки у тренувальному процесі в сучасних танцях. Практична значимість результатів дослідження полягає в отриманні даних щодо структури і змісту тренувальних занять з дітьми 12–13 років які займаються сучасними танцями в хоббі-класах. Отримані дані можуть бути використані фахівцями та тренерами у тренувальному процесі сучасних видів спортивних танців.