Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100095
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Revisiting Metaverse Marketing: A Bibliometric Analysis
Other Titles Переосмислення маркетингу у метавсесвіті: бібліометричний аналіз
Authors Ozturk, R.
Kizilkan, Z.
ORCID
Keywords метавсесвіт
маркетинг у метавсесвіті
бібліометричний аналіз
metaverse
metaverse marketing
bibliometric analysis
Type Article
Date of Issue 2025
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100095
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Ozturk, R., & Kizilkan, Z. (2025). Revisiting Metaverse Marketing: A Bibliometric Analysis. Marketing and Management of Innovations, 16(2), 56–74. https://doi.org/10.21272/mmi.2 025.2-05
Abstract Цифрові технології, які нині стали основною рушійною силою соціальних та економічних структур, виступають трансформаційними інноваціями в онлайн-маркетингу разом із концепцією метавсесвіту. Маркетинг у метавсесвіті, який створює цифровий всесвіт шляхом надання споживачам унікального досвіду, відіграє ключову роль у перебудові маркетингових стратегій. Метою цього дослідження є ґрунтовне вивчення сфери маркетингу у метавсесвіті за допомогою методів бібліометричного аналізу. Для цього було використано 289 документів із баз даних Web of Science (WoS) і Scopus, а також програмне забезпечення R Studio і VOSviewer. Дослідження було проаналізовано за допомогою методів аналізу ефективності та наукового мапування. Результати свідчать про те, що якщо на початковому етапі наукова література зосереджувалася на формуванні концептуальних основ метавсесвіт-маркетингу, то з часом дослідження розширилися до практичних аспектів, таких як поведінка споживачів, маркетинг у відеоіграх та досвід «потоку» (flow experience). Крім того, встановлено, що співпраця між дослідниками, які мають вплив у сфері маркетингу у метавсесвіті, сприяє прискоренню розвитку галузі та підвищує міждисциплінарну взаємодію. Це дослідження надає цінну інформацію про те, як метавсесвіт трансформує маркетингові парадигми, а також проливає світло на екосистему наукових досліджень. У практичному вимірі фахівці з маркетингу зможуть використати можливості, які надає метавсесвіт, для отримання стратегічних переваг і кращого розуміння взаємодії споживачів у цифровому середовищі. У майбутніх дослідженнях варто розглянути потенціал маркетингу у метавсесвіті в менш вивчених сферах, таких як охорона здоров’я та освіта, а також ретельно дослідити питання, пов’язані з віртуальною економікою та етичними аспектами. Це дослідження закладає підґрунтя для подальших наукових пошуків у сфері метавсесвіт-маркетингу та пропонує нові напрями для подолання існуючих теоретичних прогалин.
Digital technologies, which have now become the primary driving force behind social and economic structures, are emerging as transformative innovations in online marketing alongside the metaverse concept. Metaverse marketing, which creates a digital universe by offering consumers unique experiences, plays a critical role in restructuring marketing strategies. This study was conducted to thoroughly examine the field of metaverse marketing via bibliometric analysis methods. To this end, 289 documents from the Web of Science (WoS) and Scopus databases and R Studio and VOSviewer software were used. The research was analysed via performance analysis and science mapping techniques. The study's findings indicate that while the literature on metaverse marketing initially concentrated on establishing conceptual foundations, it has since diversified into practical applications, including consumer behaviour, game marketing, and the flow experience. In addition, it has been observed that collaboration among researchers who are influential in metaverse marketing accelerates progress in the field and increases interdisciplinary interactions. This study provides important insights into how the metaverse transforms marketing paradigms and, further, sheds light on the research ecosystem. In terms of practical contributions, marketing professionals will be able to leverage the opportunities the metaverse offers to gain a strategic advantage and a deeper understanding of consumer interactions in digital environments. Future research may investigate the potential of metaverse marketing in less explored domains, such as health and education, while also thoroughly examining issues related to the virtual economy and ethical considerations. This study establishes a foundation for subsequent inquiries into metaverse marketing and proposes new research avenues to address existing theoretical gaps.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Ozturk_mmi_2_2025.pdf 789.36 kB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.