Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100542
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Management of International Grant Projects in the Field of Social Integration of Youth: Analysis of the Erasmus+ Program |
Authors |
Dorda, S.
|
ORCID | |
Keywords |
інтеграція молоді youth integration управління проєктом project management non-formal education неформальна освіта мігранти migrants тематичне дослідження case study ERASMUS+ |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 073 - Менеджмент |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100542 |
Publisher | Sumy state university |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Dorda S. Management of International Grant Projects in the Field of Social Integration of Youth: Analysis of the Erasmus+ Program : bachelor's qualification work : specialty 073 - management / supervisor Yu. Opanasiuk. Sumy : Sumy state university, 2025. 42 р. |
Abstract |
Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню управління та впливу молодіжних інтеграційних ініціатив на прикладі проєкту MLL. Методологічною основою дослідження є якісне кейс-стаді, що поєднує кабінетне дослідження, аналіз документації та елементи учасницького спостереження. Теоретичний аналіз базується на моделях асиміляції та сегментованої інтеграції, а також на підходах до управління проєктами, зокрема Logical Framework Approach (LFA) та Results-Based Management (RBM).
Метою дослідження є аналіз структури та управлінських практик ініціативи, а також оцінка їхнього впливу на ефективність соціальної інтеграції молоді. Робота складається з трьох розділів: перший розкриває теоретичні засади соціальної інтеграції та управління неприбутковими проєктами; другий містить глибокий аналіз кейсу MLL, з акцентом на планування, реалізацію та результати; третій формулює практичні рекомендації щодо вдосконалення управління проєктами Erasmus+, зокрема у сферах стратегічного планування, залучення учасників та цифрового моніторингу.
Результати дослідження підкреслюють важливість участі, гнучкості та орієнтації на потреби в управлінні молодіжними проєктами. Попри обмеження одного кейсу, висновки можуть бути корисними для майбутніх ініціатив Erasmus+ та подібних програм, спрямованих на інклюзивний розвиток молоді. This qualification thesis explores the management and impact of youth integration initiatives through a qualitative case study of the MLL project. The research combines desk study, document analysis, and elements of participant observation, applying theoretical models of assimilation and segmented integration alongside project management frameworks such as the Logical Framework Approach (LFA) and Results-Based Management (RBM). The study aims to examine how the MLL initiative is structured and managed, and how these practices influence the effectiveness of social integration for young people. The thesis is divided into three chapters: the first presents the theoretical foundations of youth integration and nonprofit project management; the second offers a detailed analysis of the MLL project’s planning, implementation, and outcomes; and the third proposes practical recommendations for enhancing Erasmus+ project management, with emphasis on strategic planning, participant engagement, and digital monitoring. Findings underscore the importance of participatory, adaptive, and needs-oriented management approaches in youth-centered projects. While limited to a single case, the insights gained may serve as a reference for future Erasmus+ programmes and similar initiatives promoting inclusive youth development. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dorda_bac_rob.pdf | 780.25 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.