Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18995
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Ребрендинг як засіб тривалого існування компанії на ринку
Other Titles Ребрендинг как способ длительного существования компании на рынке
Rebranding as a way of company long-lasting existence in the market
Authors Makhnusha, Svitlana Mykhailivna
Олійник, Оксана Вікторівна
Олейник, Оксана Викторовна
Oliinyk, Oksana Viktorivna
ORCID
Keywords брендинг
ребрендинг
ренейминг
рестайлинг
позиционирование
миссия
адекватность
branding
rebranding
renaming
restyling
positioning
mission
adequacy
ренеймінг
рестайлінг
позиціонування
місія
адекватність
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18995
Publisher Вид-во СумДУ
License
Citation Махнуша С.М. Ребрендинг як засіб тривалого існування компанії на ринку / С.М. Махнуша, О.В. Олійник // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 3. – Т. 2. – С. 143-150.
Abstract У статті авторами розглянуто сутність та досвід застосування ребрендингу компаніями в сучасних ринкових умовах, причини, завдання, прийоми його проведення. Запропоновано підхід до оцінки результативності ребрендингу з огляду на стан показників адекватності, сили домінування та масштабності бренду. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18995
В статье авторами рассмотрены сущность и опыт применения ребрендинга компаниями в современных рыночных условиях, причины, задачи, приёмы его проведения. Предложен подход к оценке результативности ребрендинга с точки зрения состояния показателей адекватности, силы доминирования и масштабности бренда. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18995
In the article the authors investigate the essence of rebranding and experience in it by companies in modern market conditions, reasons, tasks, methods of its conducting. The approach to estimation of resultativeness of the rebranding from the point of view of parameters of brands adequacy, power of domination and scale rate is proposed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18995
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
Chile Chile
1
China China
377911610
Finland Finland
1
France France
-1611588543
Germany Germany
686
Iran Iran
1
Ireland Ireland
7972846
Italy Italy
2
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
58834
Romania Romania
3
Russia Russia
43
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Turkey Turkey
9
Ukraine Ukraine
755822535
United Kingdom United Kingdom
29967104
United States United States
328052515
Unknown Country Unknown Country
67986012

Downloads

Australia Australia
1
Bulgaria Bulgaria
1
China China
699921360
Czechia Czechia
67986014
EU EU
4
Finland Finland
13392854
France France
18
Germany Germany
21679979
Indonesia Indonesia
1
Lithuania Lithuania
13392837
Moldova Moldova
2
Netherlands Netherlands
5105713
Poland Poland
21679977
Russia Russia
36
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
755822536
United Kingdom United Kingdom
21679977
United States United States
699921363
Unknown Country Unknown Country
374

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_2_143_150.pdf 267.52 kB Adobe PDF -1974384247

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.