Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23838
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Генезис маркетингу
Other Titles Генезис маркетинга
Genesis of marketing
Authors Окландер, Тетяна Олегівна
Окландер, Татьяна Олеговна
Oklander, Tetyana Olegivna
ORCID
Keywords потребности
потребитель
концепция маркетинга
потребительская ценность
управление связями с потребителями
товар
качество жизни
needs
consumer marketing concept
consumer value
manage relationships with customers
product
quality of life
потреби
споживач
концепція маркетингу
споживча цінність
управління зв’язками із споживачами
товар
якість життя
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23838
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Окландер Т.О. Генезис маркетингу / Т.О. Окландер // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №4. – Т. І. – С. 33-37.
Abstract У статті визначені теоретичні джерела маркетингу. Виявлені подвійний характер та двоєдина сутність маркетингу як інструменту трансформації продукту праці в товар. Розглянуто місце та роль маркетингу в системі економічних наук. Доведено, що маркетинг має фізичну й економічну складові. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23838
В статье определены теоретические источники маркетинга. Выявлен его двойственный характер и двуединая сущность как инструмента трансформации продукта труда в товар. Рассмотрены место и роль маркетинга в системе экономических наук. Доказано, что маркетинг имеет физический и экономический компоненты. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23838
In the article identified the source of marketing theory. Detected a double nature and twofold nature of marketing as a tool of transformation product of labor into a commodity. We consider the place and role of marketing in the economic sciences. It is proved that marketing has physical and economic components. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23838
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Brazil Brazil
1
China China
45931
France France
1
Germany Germany
447
Greece Greece
1
Ireland Ireland
721542
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
6
Russia Russia
38
Turkey Turkey
6
Ukraine Ukraine
570104907
United Kingdom United Kingdom
285063937
United States United States
1465896017
Unknown Country Unknown Country
570104906

Downloads

China China
3
EU EU
1
France France
6
Germany Germany
228
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
6
Ukraine Ukraine
1482738137
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1465896018
Unknown Country Unknown Country
56696411

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_1_33_37.pdf 281,76 kB Adobe PDF -1289636484

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.