Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Можливості антикризових комунікацій банку на рівні взаємовідносин із зовншніми сторонами
Other Titles Возможности антикризисных коммуникаций банка на уровне взаимоотношений с внешними сторонами
Opportunities of bank anti-crisis communications in the sphere of interactions with external parties
Authors Бортніков, Павло Геннадійович
Бортников, Павел Геннадиевич
Bortnikov, Pavlo Gennadiiovych
ORCID
Keywords репутация банка
маркетинговые коммуникации
кризис
антикризисные меры
паника
клиентская политика
стабилизация финансовой системы
bank reputation
bank running
marketing communications
crisis
anti-crisis resolution
panic
clientele policy
stabilization of financial system
репутація банку
вилучення вкладів
маркетингові комунікації
криза
антикризові заходи
паніка
клієнтська політика
стабілізація фінансової системи
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Бортніков П.Г. Можливості антикризових комунікацій банку на рівні взаємовідносин із зовншніми сторонами / П.Г. Бортніков // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.1. - С. 132-137.
Abstract Керівництво банківських установ має готуватися до кризових ситуацій. Необхідність в цьому особливо довела нещодавня глобальна фінансова криза. Банк повинен застосовувати різні форми і канали комунікації залежно від становища самого банку та банківського сектора. Антикризові комунікації можна умовно поділяти на традиційні та нетрадиційні, на комунікації з учасниками ринку (контрагентами, рейтинговими агентствами), регуляторами та клієнтами банку. Ефективність комунікацій проявляється у відновленні довіри до банку з боку ринку та припинення паніки. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877
Руководству банковских учреждений необходимо готовиться к кризисным ситуациям. Банк должен использовать различные формы и каналы коммуникации в зависимости от состояния самого банка и банковского сектора. Антикризисные коммуникации можно разделить на традиционные и нетрадиционные, на коммуникации с участниками рынка (контрагентами, рейтинговыми агентствами), регуляторами и клиентами банка. Эффективность коммуникаций проявляется в восстановлении доверия к банку со стороны рынка и прекращении паники. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877
The management of banking institutions should be prepared for crisis situations. The bank must deploy different forms and channels of communication depending on the situation of the bank and in banking sector. Anti-crisis communication can be broadly divided into traditional and nontraditional, in communication with market participants (counterparties, rating agencies), regulators and customers of the bank. The effectiveness of communication manifests in restoring confidence in the bank by market and extinction of panic. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23877
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Canada Canada
1
China China
3
Czechia Czechia
1
France France
2
Germany Germany
5478
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1247409
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
10764
Portugal Portugal
1
Russia Russia
22
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
360721228
United Kingdom United Kingdom
13329852
United States United States
243295722
Unknown Country Unknown Country
26597903

Downloads

Belgium Belgium
1
China China
3
EU EU
2
Germany Germany
1871113
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
26597905
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
243295721
Unknown Country Unknown Country
237

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_1_132_137.pdf 309.83 kB Adobe PDF 271764988

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.