Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Синергетичний ефект бенчмаркінгу конкурентних переваг
Other Titles Синергетический эффект бенчмаркинга конкурентных преимуществ
Authors Перерва, Петро Григорович
Перерва, Петр Григорьевич
Pererva, Petro Grygorovych
Ткачова, Надія Петрівна
Ткачова, Надежда Петровна
Tkachova, Nadiia Petrivna
Keywords конкурентоспособность
конкурентные преимущества
синергетический эффект
бенчмаркинг
машиностроительные предприятия
эффективность деятельности
competitiveness
competitive advantage
synergies
benchmarking
machine-building enterprises
performance
конкурентоспроможність
конкурентні переваги
синергетичний ефект
бенчмаркінг
машинобудівні підприємства
ефективність діяльності
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Перерва П.Г. Синергетичний ефект бенчмаркінгу конкурентних переваг / П.Г. Перерва, Н.П. Ткачова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.1. - С. 55-66.
Abstract Розглянуто сутність конкурентно-синергетичного бенчмаркінгу. Розроблено класифікацію видів синергетичного ефекту. Визначено джерела виникнення синергетичного ефекту при проведенні бенчмаркінгу конкурентних переваг. Запропоновані методичні засади визначення синергетичного ефекту при формуванні конкурентних переваг. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
В статье рассмотрена сущность конкурентно-синергетического бенчмаркинга. Разработана классификация видов синергетического эффекта. Определены источники возникновения синергетического эффекта при проведении бенчмаркинга конкурентных преимуществ. Предложены методические основы определения синергетического эффекта при формировании конкурентных преимуществ. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
It is analyzed the essence of synergistic competitive benchmarking. The classification of types of synergies is developed. It is determined the sources of synergies in conducting benchmarking of competitive advantages. It is proposed methodological framework definition of synergy in the formation of competitive advantage. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23925
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Canada Canada
1
China China
3
EU EU
4
France France
3
Germany Germany
428
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Italy Italy
1
Morocco Morocco
2
Netherlands Netherlands
5
Poland Poland
1
Russia Russia
44
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
2237
United Kingdom United Kingdom
5
United States United States
51
Unknown Country Unknown Country
138

Downloads

China China
3
France France
4
Germany Germany
429
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
2238
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
318

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_1_55_66.pdf 432,82 kB Adobe PDF 2999

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.