Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Холістична концепція ефективності маркетингу
Other Titles Холистическая концепция эффективности маркетинговой политики
Authors Робул, Юрій Володимирович
Робул, Юрий Владимирович
Robul, Yurii Volodymyrovych
Keywords ефективність маркетингу
холістична концепція маркетингу
соціальний ефект маркетингу
эффективность маркетинга
холистическая концепция маркетинга
социальный эффект маркетинга
marketing performance
holistic concept of marketing
social effect of marketing
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Робул Ю.В. Холістична концепція ефективності маркетингу / Ю.В. Робул // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.2. - С. 124-130.
Abstract Статтю присвячено критичному аналізу показників ефективності маркетингової політики і пошуку системи визначення ефективності, яка бере до уваги складний, холістичний характер маркетингу, як такого. Показано, що показник окупності витрат на маркетинг (ROMI) не може бути мірилом ефективності маркетингової політики. В рамках побудови холістичної концепції ефективності запропоновано інші складові системи визначення ефективності маркетингової політики. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938
Статья посвящена критическому анализу показателей эффективности маркетинговой политики, и поиску такой системы определения эффективности, которая принимает во внимание комплексный (холистический) характер маркетинга. Показано, что показатель окупаемости затрат на маркетинг (ROMI) не может быть индикатором эффективности собственно маркетинговой политики. В рамках развиваемой холистической концепции эффективности предложены другие элементы системы показателей эффективности маркетинговой политики. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938
The scope of the article is to provide a critical analysis of ROMI as a metric of marketing performance, and to propose a more comprehensive construct of marketing efficiency, which considers a holistic nature of the concept of modern marketing. It is argued that ROMI be crucial insufficient as a marketing performance indicator. In the holistic framework, a complex set of marketing performance metrics to be developed is outlined. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Canada Canada
1
China China
30
EU EU
1
France France
4
Germany Germany
308
Iceland Iceland
1
Iran Iran
1
Netherlands Netherlands
3
Norway Norway
2
Poland Poland
1
Russia Russia
29
South Korea South Korea
4
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
1684
United States United States
53
Unknown Country Unknown Country
96

Downloads

China China
2
France France
1
Germany Germany
309
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
1685
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
210

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_2_124_130.pdf 248,43 kB Adobe PDF 2209

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.