Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Теоретичні аспекти визначення ринкового потенціалу і таргетингу вітчизняними підприємствами
Other Titles Теоретические аспекты определения рыночного потенциала и таргетинга предприятиями Украины
Theoretical aspects of the definition of market potential and targeting by domestic companies
Authors Зайчук, Тетяна Олександрівна
ORCID
Keywords ринковий потенціал
рыночный потенциал
market potential
сегментування
сегментирование
segmentation
рівень попиту
уровень спроса
level of demand
привабливість ринку
привлекательность рынка
market attractiveness
цільовий сегмент
целевой сегмент
target segment
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351
Publisher ТОВ "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Зайчук, Т.О. Теоретичні аспекти визначення ринкового потенціалу і таргетингу вітчизняними підприємствами [Текст] / Т.О. Зайчук // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 1. — С. 96-104.
Abstract У статті розглянуті методичні підходи до визначення ринкового потенціалу, які застосовуються у світовій практиці. На основі аналізу існуючих наукових підходів до вибору цільового ринку розроблено адаптовану до потреб та можливостей вітчизняних підприємств методику оцінки привабливості ринкових сегментів. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351
В статье рассмотрены методические подходы к определению рыночного потенциала, которые применяются в мировой практике. На основе анализа существующих научных подходов к выбору целевого рынка разработана адаптированная к потребностям и возможностям отечественных предприятий методика оценки привлекательности рыночных сегментов. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351
The article deals with methodological approaches to determine market potential, which are used in world practice. Based on analysis of existing scientific approaches to the selection of target market it is developed the methodology of assessment of market segments attractiveness adapted to the needs and capabilities of domestic enterprises. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25351
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
49199
Cyprus Cyprus
1
EU EU
4
France France
2
Germany Germany
10802189
Greece Greece
1
Iceland Iceland
1
Ireland Ireland
650104
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
8203
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
25
Singapore Singapore
-2115782045
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
275879599
United Kingdom United Kingdom
47796710
United States United States
494149876
Unknown Country Unknown Country
95560619

Downloads

China China
5
Czechia Czechia
326029
EU EU
1
France France
5
Germany Germany
25451908
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
14
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
1317691914
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
494149877
Unknown Country Unknown Country
630

Files

File Size Format Downloads
Zay̆chuk.pdf 527,49 kB Adobe PDF 1837620387

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.