Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методологічні засади цільової ринкової орієнтації підприємства
Other Titles Methodological foundations of target market enterprise orientation
Методологические основы целевой рыночной ориентации предприятия
Authors Карпенко, Наталія Володимирівна
Keywords цільова ринкова орієнтація
сегментування ринку
позиціювання
методи сегментування ринку
критерії та показники оцінки цільового сегмента
суб’єкти позиціювання
етапи позиціювання
целевая рыночная ориентация
сегментирование рынка
позиционирование
методы сегментирования рынка
критерии и показатели оценки целевого сегмента рынка
субъекты позиционирования
этапы позиционирования
target market orientation
market segmentation
positioning
methods of market segmentation
criteria and indexes of target market segment estimation
subjects of positioning
stages of positioning
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Карпенко, Н.В. Методологічні засади цільової ринкової орієнтації підприємства [Текст] / Н.В. Карпенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С. 154-160.
Abstract У статті автором визначено важливість цільової ринкової орієнтації, зміст якої ґрунтується на маркетингових засадах і передбачає взаємозв’язаність процесів сегментування ринку та позиціювання. Запропоновані методологічні засади проведення сегментування є результатом власних досліджень автора, а процес позиціювання розглядається як п’ятирівнева система, що утримує три етапи та два варіанти поведінки підприємства. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914
В статье автором определяется важность целевой рыночной ориентации, содержание которой основывается на маркетинговых принципах и предусматривает взаимосвязанность процессов сегментирования рынка и позиционирования. Предложенные методологические принципы проведения сегментирования являются результатом собственных исследований автора, а процесс позиционирования рассматривается через пятиуровневую систему, которая содержит три этапа и два варианта поведения предприятия. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914
In the article the author determines the importance of target market orientation maintenance which content is based on marketing principles and envisages the interrelationship of market segmentation processes and positioning. Proposed methodological principles of segmentation implementation are the result of the author’s own research, and the process of positioning is examined through the five-level system that contains three stages and two variants of organizational behavior. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29914
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
France France
1
Germany Germany
21
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3045
Russia Russia
40
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
1368
United Kingdom United Kingdom
12175
United States United States
34985
Unknown Country Unknown Country
66

Downloads

China China
3
EU EU
1
France France
5
Germany Germany
2
Italy Italy
1
Russia Russia
17
Ukraine Ukraine
1367
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
51709
Unknown Country Unknown Country
319

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_154_160.pdf 299,09 kB Adobe PDF 53425

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.