Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29932
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування бренд-орієнтованої системи управління промисловим підприємством
Other Titles Формирование бренд-ориентированной системы управления промышленным предприятием
Formation of brand-centric industrial enterprise management
Authors Ivashova, Nadiia Vasylivna
ORCID
Keywords система управління підприємством
бренд
бренд-орієнтоване управління підприємством
механізм управління
принципи управління
корпоративна культура
система управления предприятием
бренд-ориентированное управление предприятием
механизм управления
принципы управления
корпоративная культура
enterprise management system
brand-centric enterprise management
management mechanism
management principles
corporate culture
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29932
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Івашова, Н.В. Формування бренд-орієнтованої системи управління промисловим підприємством [Текст]/ Н.В. Івашова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.280 - 288.
Abstract Статтю присвячено дослідженню сутності бренд-орієнтованого підходу до управління промисловим підприємством. Проаналізовано поняття «бренд-орієнтоване управління підприємством». Виділено складові елементи системи бренд-орієнтованого управління, проаналізовано відмінності бренд-орієнтованого підходу до управління підприємством від традиційного. Визначено принципи та запропоновано механізм бренд-орієнтованого управління. Досліджено вплив корпоративної культури на формування бренда промислового підприємства. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29932
Статья посвящена исследованию сущности бренд-ориентированного подхода к управлению промышленным предприятием. Проанализировано понятие «бренд-ориентированное управление предприятием». Выделены элементы системы бренд-ориентированного управления, проанализированы различия бренд-ориентированного подхода к управлению предприятием от традиционного подхода. Определены принципы и предложен механизм бренд-ориентированного управления. Исследовано влияние корпоративной культуры на формирование бренда промышленного предприятия. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29932
The article investigates the essence of brand-centric approach to industrial enterprise management. Analyzed of the concept of “brand-centric management”. Highlighted components of brand-centric management, analyzed the differences of brand-centric approach to management from the traditional approach. The principles and the mechanism of brand-centric management researched. The influence of corporate culture on the formation of industrial enterprise brand is investigated. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29932
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1
China China
261
Germany Germany
7
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
2
Ireland Ireland
91041
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
25
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
2
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
17
Ukraine Ukraine
7545615
United Kingdom United Kingdom
843438
United States United States
37945052
Unknown Country Unknown Country
1652730

Downloads

China China
1
EU EU
1
France France
358908
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
2
Poland Poland
37945053
Russia Russia
11
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
37945057
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
27811902
Unknown Country Unknown Country
221

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_280_288.pdf 313.09 kB Adobe PDF 104061161

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.