Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
Title: Управління еколого-економічною безпекою підприємства на засадах екомаркетингу
Other Titles: Управление эколого-экономической безопасностью предприятия на основе экомаркетинга
Controlling of the ecological and economic enterprise security on the bases of ecomarketing
Authors: Prokopenko, Olha Volodymyrivna
Shkola, Viktoriia Yuriivna
Keywords: екологічний маркетинг
екологічний товар
еколого-економічна безпека
підприємство
ринок
экологический маркетинг
экологический товар
эколого-экономическая безопасность
предприятие
рынок
ecological marketing
ecological good
ecological and economic security
enterprise
market
Issue Year: 2012
Publisher: "ВТД "Університетська книга"
Citation: Прокопенко, О.В. Управління еколого-економічною безпекою підприємства на засадах екомаркетингу [Текст] / О.В. Прокопенко, В.Ю. Школа // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.337-346.
Abstract: Розкрито економічну сутність еколого-економічної безпеки та визначено основні методологічні підходи до її дослідження. Обґрунтовано необхідність розвитку підприємства на засадах екологічного маркетингу. Запропоновано методику оцінки відповідності екологічних товарів інтересам різних суб’єктів ринку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
Раскрыта экономическая сущность эколого-экономической безопасности и определены основные методологические подходы к ее исследованию. Обоснована необходимость развития предприятия на основе концепции экологического маркетинга. Предложена методика оценки соответствия экологических товаров интересам разных субъектов рынка. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
The author of the article described the ecological and economic security concept and defined main methodological approaches to its research. The necessity of the enterprise development on the bases of ecological marketing was grounded. An estimation procedure that shows ecological goods corresponds to different market subjects' interests was suggested. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other72
Canada1
Germany18
EU1
France2
United Kingdom10
Italy1
Netherlands1
Norway1
Pakistan1
Russia21
Slovakia2
Turkey4
Ukraine51
United States31
Downloads
Other325
China4
Germany2
France2
Hong Kong1
Norway1
Russia5
Ukraine113
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
mmi2012_4_337_346.pdf342.52 kBAdobe PDF455Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.