Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32447
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Модель векторної взаємодії факторів конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі
Other Titles Модель векторного взаимодействия факторов конкурентоспособности предприятий розничной торговли
Vector interaction model of factors of retailers competitiveness
Authors Загорна, Т.О.
ORCID
Keywords конкуренція
конкурентоспроможність
конкурентна поведінка
конкурентна позиція
конкурентна динаміка
геометрія фракталів
конкуренция
конкурентоспособность
конкурентное поведение
конкурентная позиция
конкурентная динамика
геометрия фракталов
competition
competitive
competitive behavior
competitive position
competitive dynamics
geometry of fractals
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32447
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Загорна, Т.О. Модель векторної взаємодії факторів конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі [Текст] / Т.О. Загорна // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 35-44.
Abstract У статті розроблено науково-методичний підхід до моделювання елементів, параметрів і фазових траєкторій, що відбивають характер процесів векторної взаємодії учасників конкурентної боротьби з використанням синтезу геометрії фракталів і генерації часових рядів, що дозволяє оцінити вектор і характер конкурентної динаміки ринку роздрібних посередників. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32447
В статье разработан научно-методический подход к моделированию элементов, параметров и фазовых траекторий, отражающих характер процессов векторного взаимодействия участников конкурентной борьбы с использованием синтеза геометрии фракталов и генерации временных рядов, что позволяет оценить вектор и характер конкурентной динамики рынка розничных посредников. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32447
The aim of the article is to develop scientific and methodical approach to the modeling and analysis of complex elements, settings, and the phase trajectories of competition in the market. Development of basic principles of the theory of competition reflects complexity of economic trends in processes at the level of enterprises, industries, markets. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32447
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
France France
2
Germany Germany
399789
Ireland Ireland
50220
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
11
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
57252135
United Kingdom United Kingdom
2674880
United States United States
43443176
Unknown Country Unknown Country
5342025

Downloads

China China
3
EU EU
1
France France
2
Germany Germany
699148
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
5
Ukraine Ukraine
15825257
United Kingdom United Kingdom
2674883
United States United States
2674884
Unknown Country Unknown Country
118

Files

File Size Format Downloads
Zagorna_geometry of fractals.pdf 605,92 kB Adobe PDF 21874303

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.