Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33812
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Визначення кризового стану підприємства
Other Titles Definition of crisis state of enterprises
Определение кризисного состояния предприятия
Authors Даніч, В.М.
Пархоменко, Н.О.
Keywords криза
кризовий стан
кризова ситуація
прогнозування кризового стану підприємства
кризис
кризисное состояние
кризисная ситуация
прогнозирование кризисного состояния предприятия
crisis
crisis state
critical situation
crisis prediction of company
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33812
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Даніч, В.М. Визначення кризового стану підприємства [Текст] / В.М. Даніч, Н.О. Пархоменко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 208-218.
Abstract У статті проаналізовано підходи до визначення поняття «криза», надане визначення кризового стану, запропоновано послідовність проведення аналізу кризової ситуації на підприємстві та виявлено джерела необхідної інформації для визначення вірогідності настання кризи на підприємстві з метою побудови формальних моделей динаміки, необхідних для управління підприємством в умовах швидких, лавиноподібних чи кризових процесів. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33812
В статье проанализированы подходы к определению термина «кризис», дано определение кризисного состояния предприятия, предложена последовательность проведения анализа кризисной ситуации на предприятии и определены источники необходимой информации для определения вероятности наступления кризиса на предприятии с целью построения формальных моделей динамики, необходимых для управления предприятием в условиях быстрых, лавинообразных и кризисных процессов. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33812
The aim of the article is to determine the critical situation at the enterprise for early diagnosis and prediction the crises; development of methodical approaches to the solution of problems in this sphere taking into account the prediction of financial crisis for enterprises of different branches of the business activity. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33812
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

EU EU
3
Germany Germany
284
Greece Greece
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2
Romania Romania
1
Russia Russia
48
Spain Spain
1
Turkey Turkey
12
Ukraine Ukraine
354163
United Kingdom United Kingdom
354164
United States United States
982590
Unknown Country Unknown Country
113

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
7
Czechia Czechia
1
EU EU
5
France France
31
Germany Germany
2
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
37
Ukraine Ukraine
354165
United Kingdom United Kingdom
21796
United States United States
193429
Unknown Country Unknown Country
842

Files

File Size Format Downloads
Danich_Parkhomenko_kryza.pdf 387,74 kB Adobe PDF 570318

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.