Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34341
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування цінності взаємовідносин енергопостачальних підприємств зі споживачами електроенергії
Other Titles Формирование ценности взаимоотношений энергопоставляющих предприятий с потребителями электроэнергии
The formation of energy supplying companies’ electricity customers’ relationship value
Authors Перерва, П.Г.
Омеляненко, Т.В.
ORCID
Keywords цінність взаємовідносин
роздрібний ринок
енергопостачальне підприємство
споживач
електроенергія
ценность взаимоотношений
розничный рынок
энергопоставляющее предприятие
потребитель
электроэнергия
relationship value
retail market
energy supplying company
customer
electricity
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34341
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Перерва, П.Г. Формування цінності взаємовідносин енергопостачальних підприємств зі споживачами електроенергії [Текст] / П.Г. Перерва, Т.В. Омеляненко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 1. - С. 152-160.
Abstract У статті визначено та науково обґрунтовано поняття цінності взаємовідносин між учасниками роздрібного ринку електроенергії в процесі переходу до моделі ринку двосторонніх договорів з балансуючим ринком. Проаналізовано особливості споживання електроенергії на роздрібному ринку промисловими та непромисловими споживачами. Сформовано та обґрунтовано монетарні та немонетарні показники цінності взаємовідносин для енергопостачальних підприємств та споживачів електроенергії. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34341
В статье определено и научно обосновано определение ценности взаимоотношений между учасниками розничного рынка электроэнергии в процессе перехода к модели рынка двусторонних договоров с балансирующим рынком. Проанализированы особенности потребления электроэнергии на розничном рынке промышленными и непромышленными потребителями. Сформированы и обоснованы монетарные и немонетарные показатели ценности взаимоотношений для энергопоставляющих предприятий и потребителей электроэнергии. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34341
The aim of the article. The aim of the article is definition and scientifically justification values of the relationship between supply companies and their clients on the way of transition to a market model of bilateral agreements with the balancing market. The results of the analysis. Relations between power supply enterprises and consumers of electricity are considered as unique resources of the company, which, combined with capacity building is a source of potential advantages that allow electricity providers to provide better results. There are formed and justified monetary and nonmonetary indicators of value relationship for energy supply companies and their customers. Based on the analysis of the features of electricity consumption in the retail market of industrial and non-industrial sources consumers it was established sources of values for the relationship of the parties interact. Conclusions and directions of further researches. Developing ideas of predecessors, it was refined, systematized and adapted to the specifics of the national electricity market indicators of monetary and non-monetary create value relationship that allows self-assessment by power supply portfolio of relationships. The monetary aspect of relationship reflects the ability of capital to bring benefit to supply companies in the form of cost savings that occur as a result of timely and full repayment of the consumed energy and increased revenues as a result of customization market offer additional services to customers, increase consistency and coordination mode electricity consumption activities to reduce network losses and cost savings for electricity consumers by offering a package of services for power saving modes and increase energy efficiency. We have identified the main expectations of consumers, such as the required level of availability of supply, an acceptable level of reliability and quality of services available in standard electricity prices, a high level of security of electricity consumption. Prospects for further research should be defined aspects of managing supply companies value the relationship with customers in the retail electricity market. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34341
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

China China
4
France France
32918
Germany Germany
1581194647
Greece Greece
5082296
Ireland Ireland
455158515
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
32912
Romania Romania
1
Russia Russia
32910
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
2029346186
United Kingdom United Kingdom
22981
United States United States
275717207
Unknown Country Unknown Country
2029346185

Downloads

China China
5
France France
1
Germany Germany
2
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
111
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
960119972
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1529565056
Unknown Country Unknown Country
57

Files

File Size Format Downloads
Pererva_elektroenergija.pdf 377,51 kB Adobe PDF -569444904

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.