Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37331
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Web-culture as a factor of company's competitiveness enhancement
Other Titles Web-культура як фактор підвищення конкурентоспроможності організації
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Keywords Web-culture
competitiveness
internet business
competitive advantages
intellectual capital
Web-культура
конкурентоспроможність
інтернет-бізнес
конкурентні переваги
інтелектуальний капітал
конкурентоспособность
интернет-бизнес
конкурентные преимущества
интеллектуальный капитал
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37331
Publisher Sumy State University
License
Citation Illiashenko, S.M. Web-culture as a factor of company's competitiveness enhancement [Текст] / S.M. Illiashenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 3. - С. 121-129.
Abstract У статті здійснено аналіз місця і ролі Web-культури як складової інтелектуального капіталу організації, що активно працює в інтернет, з позицій підвищення її конкурентоспроможності. Уточнено структуру Web-культури організації. Виділені конкурентні переваги організації, що активно працює в інтернет. Виконано систематизацію основних методів діяльності організації в інтернет. Запропоновано формальні залежності для оцінки конкурентних переваг організації в залежності від стану (рівня розвитку) її Web-культури.
В статье выполнен анализ места и роли Web-культуры, как составляющей интеллектуального капитала активно работающей в интернет-среде организации, в повышении ее конкурентоспособности. Уточнена структура Web-культуры организации. Выделены конкурентные преимущества организации активно работающей в интернет. Выполнена систематизация основных методов работы организации в интернет. Предложены формальные зависимости для оценки конкурентных преимуществ организации в зависимости от состояния (уровня развития) ее Web-культуры
The analysis of the place and the role of the Web-culture as a component of the company’s intellectual capital were performed. The structure of the company’s Web-culture was refined. The competitive advantages of the Internet-active company were highlighted. The systematization of the main methods of company’s Internet activity was performed. A formal assessment according to the competitive advantages of the company, depending on the level of development of its Web-culture was developed.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
24
France France
2
Germany Germany
7
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Netherlands Netherlands
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
731
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
7
Unknown Country Unknown Country
183

Downloads

China China
15
France France
1
Germany Germany
2
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
2
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
498
United States United States
5
Unknown Country Unknown Country
83

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko.pdf 387,08 kB Adobe PDF 608

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.