Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37331
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Web-culture as a factor of company's competitiveness enhancement
Other Titles Web-культура как фактор повышения конкурентоспособности организации
Web-культура як фактор підвищення конкурентоспроможності організації
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords Web-culture
competitiveness
internet business
competitive advantages
intellectual capital
Web-культура
конкурентоспроможність
інтернет-бізнес
конкурентні переваги
інтелектуальний капітал
конкурентоспособность
интернет-бизнес
конкурентные преимущества
интеллектуальный капитал
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37331
Publisher Sumy State University
License
Citation Illiashenko, S.M. Web-culture as a factor of company's competitiveness enhancement [Текст] / S.M. Illiashenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 3. - С. 121-129.
Abstract У статті здійснено аналіз місця і ролі Web-культури як складової інтелектуального капіталу організації, що активно працює в інтернет, з позицій підвищення її конкурентоспроможності. Уточнено структуру Web-культури організації. Виділені конкурентні переваги організації, що активно працює в інтернет. Виконано систематизацію основних методів діяльності організації в інтернет. Запропоновано формальні залежності для оцінки конкурентних переваг організації в залежності від стану (рівня розвитку) її Web-культури.
В статье выполнен анализ места и роли Web-культуры, как составляющей интеллектуального капитала активно работающей в интернет-среде организации, в повышении ее конкурентоспособности. Уточнена структура Web-культуры организации. Выделены конкурентные преимущества организации активно работающей в интернет. Выполнена систематизация основных методов работы организации в интернет. Предложены формальные зависимости для оценки конкурентных преимуществ организации в зависимости от состояния (уровня развития) ее Web-культуры
The analysis of the place and the role of the Web-culture as a component of the company’s intellectual capital were performed. The structure of the company’s Web-culture was refined. The competitive advantages of the Internet-active company were highlighted. The systematization of the main methods of company’s Internet activity was performed. A formal assessment according to the competitive advantages of the company, depending on the level of development of its Web-culture was developed.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Albania Albania
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
24
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
1
Ethiopia Ethiopia
1
France France
2
Germany Germany
49642
India India
1
Ireland Ireland
53728552
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
8275
Philippines Philippines
-469784563
Poland Poland
1
Russia Russia
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
1736176394
United Kingdom United Kingdom
1481641402
United States United States
1736176400
Unknown Country Unknown Country
1610102164

Downloads

Armenia Armenia
1
Belgium Belgium
1
China China
15
Czechia Czechia
1
Ethiopia Ethiopia
1
France France
1
Germany Germany
2
Ireland Ireland
1
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
2
Lithuania Lithuania
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
524289285
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1736176401
Unknown Country Unknown Country
83
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko.pdf 387.08 kB Adobe PDF -2034501496

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.