Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37692
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Стан розвитку промислового брендингу в умовах трансформаційної економіки України
Other Titles Состояние развития промышленного брендинга в условиях трансформационной экономики Украины
The State of Industrial Branding in Transformational Economy of Ukraine
Authors Ivashova, Nadiia Vasylivna
Keywords промислове підприємство
промышленное предприятие
industrial company
бренд
brand
промисловий бренд
промышленный бренд
industrial brand
брендинг
branding
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37692
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Івашова, Н.В. Стан розвитку промислового брендингу в умовах трансформаційної економіки України [Текст] / Н.В. Івашова // Механізм регулювання економіки. - 2013. - № 4. - С. 85–92.
Abstract В статті викладено результати дослідження особливостей формування брендів українських промислових підприємств в сучасних економічних умовах. В рамках аналізу визначено зовнішні та внутрішні фактори, що створюють специфіку брендингової діяльності та впливають на її ефективність. До зовнішніх віднесено фактори, на які підприємства безпосередньо не можуть вплинути, але які слід враховувати при створенні та управлінні брендом. До внутрішніх - ті, які залежать від підприємства (його керівників) та можуть бути нівельовані при певних діях. Проведене дослідження типових проблем, з якими стикаються промислові підприємства при впровадженні брендингу дає можливість керівникам та фахівцям проаналізувати які саме із них присутні на підприємстві та прийняти відповідні дії.
В статье изложены результаты исследования особенностей формирования брендов украинских промышленных предприятий в современных экономических условиях. В рамках анализа определены внешние и внутренние факторы, формирующие специфику брендинговой деятельности и влияющие на ее эффективность. К внешним относятся факторы, на которые предприятия непосредственно не могут повлиять, но которые следует учитывать при создании и управлении брендом. К внутренним – те факторы, которые зависят от предприятия (его руководителей) и могут быть нивелированы при определенных действиях. Проведённое исследование типовых проблем, с которыми сталкиваются промышленные предприятия при внедрении брендинга даёт возможность руководителям и специалистам проанализировать, какие из них присутствуют на предприятии и принять соответствующие действия.
The article presents the results of explore of the formation of brand Ukrainian industrial enterprises in today's economic environment. As part of this analysis, the external and internal factors that influence branding activity and its effectiveness are identified. The external factors include, items at which businesses are not directly affected, but that should be considered when creating and managing brand. The internal are those factors which depend on the enterprise (its leaders) and can be mitigated in certain actions. The study of typical problems faced by industrial enterprises in the implementation of branding enables managers and specialists to analyze which of them are present in the enterprises and take appropriate steps.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Canada Canada
1
China China
64
Czechia Czechia
1
France France
225
Germany Germany
3
Ireland Ireland
30822
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
2642
United Kingdom United Kingdom
6165
United States United States
21574
Unknown Country Unknown Country
139

Downloads

China China
4
Germany Germany
2
Ireland Ireland
30823
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
2
Ukraine Ukraine
1767
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
21575
Unknown Country Unknown Country
36

Files

File Size Format Downloads
ivashova_ brand.pdf 722,68 kB Adobe PDF 54211

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.