Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38377
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title To the question of effective marketing innovation and investment projects choice in the engineering industry
Other Titles К вопросу выбора эффективных маркетинговых инновационно-инвестиционных проектов в машиностроении
До питання вибору ефективних маркетингових інноваційно-інвестиційних проектів у машинобудуванні
Authors Sokolova, L.V.
Veriasova, G.M.
Sokolov, O.Y.
Keywords innovations
investments
marketing
project
effectiveness
model
enterprise
інновації
інвестиції
маркетинг
проект
ефективність
модель
підприємство
инновации
инвестиции
маркетинг
проект
эффективность
модель
предприятие
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38377
Publisher Sumy State University
License
Citation Sokolova, L.V. To the question of effective marketing innovation and investment projects choice in the engineering industry [Текст] / L.V. Sokolova, G.M. Veriasova, O.Y. Sokolov// Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - C. 30-38.
Abstract У роботі обґрунтовано актуальність дослідження проблеми маркетингу інновацій як засобу підвищення конкурентоспроможності підприємств машинобудування. Проведено аналіз існуючих науково-методичних підходів до оцінки ефективності маркетингових інноваційно-інвестиційних проектів у сфері виробництва промислових товарів. Запропоновано методику вибору оптимального варіанта проекту з урахуванням впливу інвестиційних ризиків та інфляції.
В работе обоснована актуальность исследования проблемы маркетинга инноваций как средства повышения конкурентоспособности предприятий машиностроения. Проведен анализ существующих научно-методических подходов к оценке эффективности маркетинговых инновационно-инвестиционных проектов в сфере производства промышленных товаров. Предложена методика выбора оптимального варианта проекта с учетом влияния инвестиционных рисков и инфляции.
In the article the actuality of marketing of innovations problem investigation as a means of engineering enterprises competitiveness increase is substantiated. The analysis of existing scientific and methodical approaches to the estimation of marketing innovative and investment projects in the industrial goods production sphere was made. The methodology of optimal variant project choice considering the influence of investment risks and inflation was proposed.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Brazil Brazil
1
Canada Canada
2
China China
53
Egypt Egypt
1
Finland Finland
1
Germany Germany
21651
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3610
Pakistan Pakistan
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1125
United Kingdom United Kingdom
14432
United States United States
84226
Unknown Country Unknown Country
48

Downloads

China China
13
France France
2
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
5
Ukraine Ukraine
1004
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
31

Files

File Size Format Downloads
Sokolova _Veriasova _Sokolov.pdf 389,24 kB Adobe PDF 1060

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.