Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38377
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title To the question of effective marketing innovation and investment projects choice in the engineering industry
Other Titles К вопросу выбора эффективных маркетинговых инновационно-инвестиционных проектов в машиностроении
До питання вибору ефективних маркетингових інноваційно-інвестиційних проектів у машинобудуванні
Authors Sokolova, L.V.
Veriasova, G.M.
Sokolov, O.Y.
ORCID
Keywords innovations
investments
marketing
project
effectiveness
model
enterprise
інновації
інвестиції
маркетинг
проект
ефективність
модель
підприємство
инновации
инвестиции
маркетинг
проект
эффективность
модель
предприятие
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38377
Publisher Sumy State University
License
Citation Sokolova, L.V. To the question of effective marketing innovation and investment projects choice in the engineering industry [Текст] / L.V. Sokolova, G.M. Veriasova, O.Y. Sokolov// Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - C. 30-38.
Abstract У роботі обґрунтовано актуальність дослідження проблеми маркетингу інновацій як засобу підвищення конкурентоспроможності підприємств машинобудування. Проведено аналіз існуючих науково-методичних підходів до оцінки ефективності маркетингових інноваційно-інвестиційних проектів у сфері виробництва промислових товарів. Запропоновано методику вибору оптимального варіанта проекту з урахуванням впливу інвестиційних ризиків та інфляції.
В работе обоснована актуальность исследования проблемы маркетинга инноваций как средства повышения конкурентоспособности предприятий машиностроения. Проведен анализ существующих научно-методических подходов к оценке эффективности маркетинговых инновационно-инвестиционных проектов в сфере производства промышленных товаров. Предложена методика выбора оптимального варианта проекта с учетом влияния инвестиционных рисков и инфляции.
In the article the actuality of marketing of innovations problem investigation as a means of engineering enterprises competitiveness increase is substantiated. The analysis of existing scientific and methodical approaches to the estimation of marketing innovative and investment projects in the industrial goods production sphere was made. The methodology of optimal variant project choice considering the influence of investment risks and inflation was proposed.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Brazil Brazil
1
Canada Canada
2
China China
1511355072
Egypt Egypt
1
Finland Finland
1
Germany Germany
-334967910
Ireland Ireland
1304794
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3610
Pakistan Pakistan
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
70281129
United Kingdom United Kingdom
35470376
United States United States
-2027934715
Unknown Country Unknown Country
70281128

Downloads

China China
-334967913
France France
2
Germany Germany
-334967909
Ireland Ireland
329809
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
5
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
210842212
United Kingdom United Kingdom
35470375
United States United States
-2027934714
Unknown Country Unknown Country
-674206505

Files

File Size Format Downloads
Sokolova _Veriasova _Sokolov.pdf 389.24 kB Adobe PDF 1169532660

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.