Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38377
Title: To the question of effective marketing innovation and investment projects choice in the engineering industry
Other Titles: До питання вибору ефективних маркетингових інноваційно-інвестиційних проектів у машинобудуванні
К вопросу выбора эффективных маркетинговых инновационно-инвестиционных проектов в машиностроении
Authors: Sokolova, L.V.
Veriasova, G.M.
Sokolov, O.Y.
Keywords: innovations
investments
marketing
project
effectiveness
model
enterprise
інновації
інвестиції
маркетинг
проект
ефективність
модель
підприємство
инновации
инвестиции
маркетинг
проект
эффективность
модель
предприятие
Issue Year: 2014
Publisher: Sumy State University
Citation: Sokolova, L.V. To the question of effective marketing innovation and investment projects choice in the engineering industry [Текст] / L.V. Sokolova, G.M. Veriasova, O.Y. Sokolov// Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 4. - C. 30-38.
Abstract: У роботі обґрунтовано актуальність дослідження проблеми маркетингу інновацій як засобу підвищення конкурентоспроможності підприємств машинобудування. Проведено аналіз існуючих науково-методичних підходів до оцінки ефективності маркетингових інноваційно-інвестиційних проектів у сфері виробництва промислових товарів. Запропоновано методику вибору оптимального варіанта проекту з урахуванням впливу інвестиційних ризиків та інфляції.
В работе обоснована актуальность исследования проблемы маркетинга инноваций как средства повышения конкурентоспособности предприятий машиностроения. Проведен анализ существующих научно-методических подходов к оценке эффективности маркетинговых инновационно-инвестиционных проектов в сфере производства промышленных товаров. Предложена методика выбора оптимального варианта проекта с учетом влияния инвестиционных рисков и инфляции.
In the article the actuality of marketing of innovations problem investigation as a means of engineering enterprises competitiveness increase is substantiated. The analysis of existing scientific and methodical approaches to the estimation of marketing innovative and investment projects in the industrial goods production sphere was made. The methodology of optimal variant project choice considering the influence of investment risks and inflation was proposed.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38377
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other42
Brazil1
Canada2
China53
Germany5
United Kingdom2
Italy1
Pakistan1
Ukraine16
United States5
Downloads
Other28
China13
Germany2
France2
Russia5
Ukraine11
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Sokolova _Veriasova _Sokolov.pdf389.24 kBAdobe PDF62Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.