Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39615
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетинг спортивного туризму
Other Titles Marketing of sport tourism
Маркетинг спортивного туризма
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Карпець, В.І.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
Keywords спорт
спортивний туризм
туристична галузь
розвиток регіону
маркетинг у спорті
спортивний туристичний об’єкт
рекламна спортивна кампанія
реклама туризму
спортивный туризм
туристическая отрасль
развитие региона
маркетинг в спорте
спортивный туристический объект
рекламная спортивная кампания
реклама туризма
sports
sport tourism
tourist branch
region development
marketing in sport
sport tourist object
advertising sport campaign
advertising of tourism
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39615
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Тєлєтов, О.С. Маркетинг спортивного туризму [Текст] / О.С. Тєлєтов, В.І. Карпець // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 56-72.
Abstract У статті виокремлена роль спорту в житті людини, порівняні різні типи міст на предмет забезпеченості інфраструктурою для розвитку туризму у сфері спорту, розроблений приклад рекламної кампанії. За основу взято Сумщину й показано, що саме такі, середні за розмірами, обласні центри України можуть бути привабливими як для занять спортом, так і для історично-культурного збагачення професійних спортсменів, спортсменів-дітей та підлітків, любителів спорту, які приїздять на змагання. Відповідні маркетингові заходи у сфері спортивного туризму повинні знижувати агресивність болільників й прищеплювати їх любов до історії, мистецтва, вітчизняної культури, здорового відпочинку.
В статье выделена роль спорта в жизни человека; проведено сравнение разных типов городов и их инфраструктур для развития спортивного туризма; разработан пример рекламной кампании. За основу взята Сумщина с областным центром и показано, что именно такие средние по размеру города могут быть привлекательными как для занятий, так и историко-культурного обогащения профессиональных спортсменов, спортсменов-детей и подростков, любителей спорта, которые приезжают на соревнования. Соответствующие маркетинговые мероприятия в сфере спортивного туризма должны снизить агрессивность болельщиков и привить им любовь к истории, искусству, отечественной культуре, здоровому отдыху.
The aim of the article. The aim of the article is to clarify the concept of «sport tourism marketing», to examine the state of its objects and to determine prospects for development of sport tourism in Ukraine. The paper singles out the role of sport in life; compares different types of cities in terms of provision the infrastructure for tourism development in the field of sports. Authors show the example of the campaign.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
France France
3705
Georgia Georgia
1
Germany Germany
9
Ireland Ireland
5588349
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
2
Lithuania Lithuania
26824
Russia Russia
5
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1723436328
United Kingdom United Kingdom
142683983
United States United States
-1094974042
Unknown Country Unknown Country
285366111

Downloads

Belgium Belgium
1
China China
27335827
Czechia Czechia
3608351
France France
319179
Germany Germany
7402
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
26825
Romania Romania
1
Russia Russia
30
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Spain Spain
4
Ukraine Ukraine
-1094974043
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1042887929
Unknown Country Unknown Country
63

Files

File Size Format Downloads
Teletov_Karpetc_Sportyvny_turyzm.pdf 943,55 kB Adobe PDF -20788427

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.