Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43398
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Customer’s expectations in Iranian exclusive industry
Other Titles Ожидания потребителей в эксклюзивной промышленности Ирана
Очікування споживачів в ексклюзивній промисловості Ірану
Authors Najafi, Amir
Alavi, Narges
Shami, Mohammad
ORCID
Keywords customer expectations
customer
satisfaction
loyalty
evaluation
exclusive industry
очікування споживача
споживач
задоволеність
лояльність
оцінювання
ексклюзивна промисловість
ожидание потребителя
потребитель
удовлетворенность
лояльность
оценивание
эксклюзивная промышленность
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43398
Publisher Sumy State University
License
Citation Najafi, A. Customer’s expectations in Iranian exclusive industry [Текст] / A. Najafi, N. Alavi, M. Shami // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 4. - С. 127 - 153.
Abstract У статті проведено дослідження та порівняння різних моделей оцінювання рівня задоволеності споживачів. У рамках дослідження була використана Європейська модель. Результати аналізу подані за трирічний період. Були вивчені такі змінні, як: якість продукції, якість обслуговування, якість гарантійних послуг, якість фінансових послуг, а також відносини зі споживачами, сприйманий імідж та лояльність. Для збору даних був використаний метод польових досліджень. Зібрані дані були проаналізовані з використанням програми SPSS. Метод Альфа Кронбаха був застосований для дослідження особливостей компаній-споживачів та рівеня їх задоволення за кожною із виділених змінних.
В статье проведено исследование и сравнение разных моделей оценивания уровня удовлетворенности потребителей. В рамках исследования была использована Европейская модель. Результаты анализа поданы за трехлетний период. Были изучены такие переменные, как: качество продукции, качество обслуживания, качество гарантийных услуг, качество финансовых услуг, а также отношения с потребителями, воспринимаемый имидж и лояльность. Для сбора данных был использован метод полевых исследований. Собранные данные были проанализированы с помощью программы SPSS. Метод Альфа Кронбаха был использован для исследования особенностей компаний-потребителей и уровня их удовлетворенности по каждой из выделенных переменных.
In this research, different types of modals for the evaluation of customers’ satisfaction have been studied and compared. European model has been selected for the evaluation of customers' satisfaction in the industry. This model was first localized and then implemented. The final results were investigated for three one-year period and ultimate changes were considered. In this research, variables such as product quality, service quality, warranty service quality, financial service quality, and value, relationship with customers, perceived image, and loyalty were studied. For data collection of this descriptive research, we made use of field method and also all the customers were considered. The collected data were analyzed with SPSS software and Cronbach’s Alpha method was used to investigate the features of companies' customers and the rate of their satisfaction in each of the indices and variables.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Australia Australia
1
Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
1
France France
4
Germany Germany
297582
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
44901
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1641947
United Kingdom United Kingdom
647099
United States United States
17760443
Unknown Country Unknown Country
1641946
Vietnam Vietnam
4842

Downloads

Canada Canada
297584
Cayman Islands Cayman Islands
1
China China
17760441
Georgia Georgia
1
Germany Germany
2638
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
297580
Iran Iran
7
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
4925435
United Kingdom United Kingdom
1760
United States United States
13482106
Unknown Country Unknown Country
4
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Nadzhafi_spozhyvach.pdf 517,95 kB Adobe PDF 36767565

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.