Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46363
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Социальная ответственность субъектов хозяйствования и их маркетинга в свете глобального экономического кризиса: состояния и основные факторы повышения
Other Titles Соціальна відповідальність суб’єктів господарювання та їх маркетингу в світлі глобальної економічної кризи: стан та основні фактори підвищення
Social responsibility of business entities and their marketing in light of the global economic crisis and the state of the main increasing factors
Authors Орлов, П.А.
ORCID
Keywords глобальный экономический кризис
социальная ответственность
социально ответственный маркетинг
государственное регулирование
экономическая система
банки и некоторые субъекты финансового рынка
глобальна економічна криза
соціальна відповідальність
соціально відповідальний маркетинг
державне регулювання
економічна система
банки та деякі суб’єкти фінансового ринку
global financial and economic crisis
social responsibility
socially responsible marketing
government regulation
economic system
banks and some financial market actors
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46363
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Орлов, П.А. Социальная ответственность субъектов хозяйствования и их маркетинга в свете глобального экономического кризиса: состояния и основные факторы повышения [Текст] / П.А. Орлов // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 3. - С. 41-53.
Abstract В статье проанализированы примеры и причины вопиющей социальной безответственности субъектов хозяйствования в США, странах ЕС, Украине. Предложена авторская концепция, что в любой стране широкое становление высокой социальной ответственности субъектов хозяйствования и их маркетинговой деятельности могут обеспечить только высокое качество экономической системы страны и надлежащее государственное регулирование. На основании журналистского расследования, проведенного во Франции, выявлена тенденция существенного роста в 2014 г. по сравнению с 2011 г. количества сотрудников-миллионеров в коммерческих банках стран ЕС. Это свидетельствует об ослаблении и снижении качества государственного регулирования в банковской сфере, социальная безответственность которой стала главной причиной двух Великих депрессий. С 2009 г. автор повторяет вывод, что в странах, экономические системы которых не в состоянии обеспечивать надлежащий уровень государственного регулирования экономики и ее социальной направленности, население обречено на эксплуатацию социально безответственными субъектами бизнеса, моральную и физическую деградацию и даже вымирание. В системе эффективного государственного регулирования экономики и ее социальной направленности особое внимание должно уделяться национальным, коммерческим банкам и некоторым другим субъектам финансового рынка.
У статті проаналізовані приклади і причини кричущої соціальної безвідповідальності суб’єктів господарювання та їх маркетингу в США, країнах ЄС, Україні. Запропонована авторська концепція, що в будь-якій країні широке становлення високої соціальної відповідальності суб’єктів господарювання і їх маркетингової діяльності можуть забезпечити тільки високу якість економічної системи країни і належне державне регулювання. Журналістське розслідування, проведене у Франції, виявило суттєве зростання в 2014 р. порівняно з 2011 р. кількості співробітників-мільйонерів у комерційних банках країн ЄС. Це свідчить про зниження якості державного регулювання в банківській сфері, соціальна безвідповідальність якої стала основною причиною двох Великих депресій. З 2009 р. автор повторює висновок, що в країнах, економічні системи яких не в змозі забезпечувати належний рівень державного регулювання економіки і її соціальної спрямованості, населення приречене на експлуатацію соціально безвідповідальними суб’єктами бізнесу, моральну і фізичну деградацію і навіть вимирання. У системі державного регулювання економіки і її соціальної спрямованості особлива увага повинна приділятися банкам і суб’єктам фінансового ринку.
The aim of the article. The author substantiates the concept of social responsibility of business entities with allocation on the responsibility to staff, customers and society as a whole as well as the need for socially responsible marketing (SRM). It is analyzed the examples and causes of blatant social irresponsibility business entities in the US, EU, Ukraine and others. The results of the analysis. The author’s concept that in any country the establishment of a broad high social responsibility of business entities and their marketing efforts, can only provide the high quality of the country’s economic system and adequate government regulation. It is stressed the need for involvement of public authorities not only in the coordination and management of economic activities, distribution and the redistribution of the social product, but also to the social responsibility of business entities. A trend of significant growth in 2014 compared to 2011 shows the increasing of the number of employees millionaires in the commercial banks of the EU countries. According to the author, this is evidence of a weakening and decline in the quality of state regulation in the bank sphere. Social irresponsibility has become the main cause of two of the Great Depression. At a time when the second Great Depression reached only US and some other countries, there were signs in the EU in relation to the banks again begin to practice innovation «New Economy», including deregulation. Since 2009, the author reiterates conclusion that in countries which economies are not able to provide the appropriate level of government regulation of the economics and its social orientation, the population is doomed to operate socially irresponsible business entities, moral and physical degradation and even extinction. Ukraine and many other countries with market economy, according to the author, should be the quality of economic systems, government regulation can significantly improve faster and enhance social orientation of the economy with the aim of becoming a broad social responsibility of business entities and their marketing activity. In the system of state regulation of the economy, special attention should be given to the banks and the financial market actors. Conclusions and directions of further researches. There are signs that the EU blinded by unbridled pursuit of profit and personal enrichment billionaires and millionaires of these financial market participants have already begun preparations for the Third Great Depression. Although it is still unknown when wil be the outcome of the second.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1
Canada Canada
1
China China
1
France France
6122481
Georgia Georgia
1
Germany Germany
718
Greece Greece
1
Ireland Ireland
16349
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
360
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
292465
United Kingdom United Kingdom
146951
United States United States
12244954
Unknown Country Unknown Country
292464

Downloads

France France
4
Germany Germany
6122482
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
877228
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
6122478
Unknown Country Unknown Country
3

Files

File Size Format Downloads
Orlov_economic_crisis.pdf 323.34 kB Adobe PDF 13122201

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.