Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46405
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna
Keywords споживач
потребитель
customer
клієнтоорієнтовна концепція
клиентоориентированная концепция
customer-oriented concept
товар
товар
product
модель переходу
модель перехода
transition model
клієнтоорієнтовна компанія
клиентоориентированная компания
customer-oriented company
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46405
Publisher
License
Citation Illiashenko, S.M. Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises / S.M. Illiashenko, Ie.O. Golysheva // MIND. – 2016. - № 1. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-16/customer_orientation_management_concept_as_the_innovative_way_for_ukrainian_enterprises.pdf (Польща)
Abstract У статті проаналізована поява клієнтоорієнтованої бізнес-концепції. Узагальнено відмінності між підприємством, орієнтованим на товар, і клієнтоорієнтованою компанією. Визначено переваги та недоліки клієнтоорієнтованої концепції ведення бізнесу. Проблеми переходу до клієнтоорієнтованої концепції згруповані за такими напрямками: держава, економічні суб'єкти і підприємство. У результаті розроблена модель переходу від підприємства, орієнтованого на товар, до клієнтоорієнтованого підприємства.
В статье проанализировано появление клиентоориентированной бизнес-концепции. Обобщены различия между предприятием, ориентированным на товар, и ориентированной на клиента компании. Определены преимущества и недостатки клиентоориентированной концепции ведения бизнеса. Проблемы перехода к клиентоориентированной концепции сгруппированы в таких направлениях: государство, экономические субъекты и предприятие. В результате разработана модель перехода от предприятия, ориентированного на товар, к клиентоориентированному предприятию.
In the article the emergence of the customer-oriented business concept is analyzed. It is summarized differences between a product-oriented enterprise and a customer-oriented company. The advantages and disadvantages of the customer-oriented business are defined. Problems of transition to the customer- oriented concept are grouped in such aspects: the state, economic players and an enterprise. As a result the model of the transition from a product-oriented enterprise to a customer-oriented enterprise is developed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
50
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
2
Ukraine Ukraine
736
United Kingdom United Kingdom
2
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
30

Downloads

France France
10
Germany Germany
6
India India
1
Italy Italy
2
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Turkmenistan Turkmenistan
1
Ukraine Ukraine
735
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
31

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_Golysheva_MInd.pdf 349,94 kB Adobe PDF 790

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.