Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46500
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Bicycle transport as an object of ecological marketing and innovations in urban transportations
Other Titles Велосипедный транспорт как объект экологического маркетинга и инноваций в городских перевозках
Велосипедний транспорт як об’єкт екологічного маркетингу та інновацій у міських перевезеннях
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Petrushenko, Yurii Mykolaiovych  
Bilenko, V.O.
Keywords ecological transport
bicycle transport
transport infrastructure
youth transport
student transport
marketing of public transport
innovations in public transport
екологічний транспорт
велосипедний транспорт
транспортна інфраструктура
молодіжний транспорт
студентський транспорт
маркетинг міського транспорту
інновації міського транспорту
экологический транспорт
велосипедный транспорт
транспортная инфраструктура
молодёжный транспорт
студенческий транспорт
маркетинг городского пространства
инновации городского транспорта
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46500
Publisher Sumy State University
License
Citation Teletov, O.S. Bicycle transport as an object of ecological marketing and innovations in urban transportations [Текст] / O.S. Teletov, Y.M. Petrushenko, V.O. Bilenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 3. - С. 283-292.
Abstract The article analyses how the leading European countries pursue the policies of bike promotion as a priority type of transport, improve the bicycle infrastructure, establish and expand bike rental networks in big and in small (mostly, campuses) cities. It was proposed to consider bicycle transport as an object of ecological marketing and innovation activity of the individual transportation. This article has classified the obstacles of bike usage as a type of transport in Ukraine: low level of awareness, social prejudgment, miscomprehension of bikes use advantages. Necessity to attract students’ to make surveys and communicational events for the bicycle transport implementation in Ukraine was proved.
У статті проаналізовано яким чином провідні європейські країни проводять політику популяризації велосипеду як пріоритетного транспортного засобу, удосконалюють велосипедну інфраструктуру, запроваджують та розширюють мережі прокату велосипеду як у великих, так і в малих (переважно університетських) містах. Запропоновано вважати велосипедний транспорт об’єктом екологічного маркетингу та інноваційної діяльності в індивідуальних перевезеннях. Класифіковано перешкоди у використанні велосипеду в Україні як виду транспорту, зокрема це низька поінформованість, певна упередженість населення, нерозуміння переваг від використання велосипеду тощо. Обґрунтовано необхідність залучення студентської молоді до проведення відповідних досліджень та комунікаційних заходів з метою підвищення можливості впровадження велосипедного транспорту в Україні.
В статье проанализировано, каким образом ведущие европейские страны проводят политику популяризации велосипеда как приоритетного транспортного средства, совершенствуют велосипедную инфраструктуру, внедряют и расширяют сети проката велосипедов как в больших, так и в малых (преимущественно университетских) городах. Предложено считать велосипедный транспорт объектом экологического маркетинга и инновационной деятельности в индивидуальных перевозках. Классифицированы препятствия в использовании велосипеда в Украине как вида транспорта, в частности – это низкая информированность, определённые предубеждения населения, непонимание преимуществ от использования велосипеда и т. п. Обоснована необходимость привлечения студенческой молодёжи к проведению соответствующих маркетинговых исследований и коммуникационных мероприятий с целью повышения возможностей внедрения велосипедного транспорта в Украине.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Argentina Argentina
1
Austria Austria
1
Botswana Botswana
1
Canada Canada
2
China China
5
Czechia Czechia
71275
France France
1
Georgia Georgia
1
Germany Germany
17997
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Italy Italy
2
Netherlands Netherlands
71280
Philippines Philippines
427645
Russia Russia
1
Singapore Singapore
74
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
427643
Tunisia Tunisia
1
Ukraine Ukraine
8509
United Kingdom United Kingdom
213822
United States United States
427646
Unknown Country Unknown Country
31

Downloads

Australia Australia
1
Canada Canada
1
China China
31
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
71272
France France
1
Germany Germany
6
Greece Greece
1
Guyana Guyana
1
India India
4
Italy Italy
1
Nigeria Nigeria
3
Poland Poland
2
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
8508
United Kingdom United Kingdom
213823
United States United States
427647
Unknown Country Unknown Country
13

Files

File Size Format Downloads
Teletov, Petrushenko, Bilenko.pdf 667,11 kB Adobe PDF 721318

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.