Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49762
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Analyze of marketing resources of a region – the base for creation reasonable distribution policy of innovations at industrial enterprises
Other Titles Аналіз маркетингових ресурсів регіону - основа для формування обґрунтованої політики розподілу інновацій промислових підприємств
Анализ маркетинговых ресурсов региона - основа для формирования обоснованной политики распределения инноваций промышленных предприятий
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Keywords маркетингові ресурси
маркетинговые ресурсы
marketing resources
регіон
регион
region
політика розподілу
политика распределения
distribution policy
інновації
инновации
innovations
промислові підприємства
промышленные предприятия
industrial enterprises
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49762
Publisher Prague Institute for Qualification Enhancement
License
Citation Bilovodska, O. Analyze of marketing resources of a region – the base for creation reasonable distribution policy of innovations at industrial enterprises / O. Bilovodska // eds: S.M. Illiashenko, W. Strielkowski. - 1st edition. - Prague : Prague Institute for Qualification Enhancement, 2016. –P. 192-208.
Abstract Сучасні умови свідчать про те, що побудова ефективної маркетингової політики розподілу промислових підприємств є одним із важливих факторів підвищення його конкурентоспроможності. При цьому дуже суттєвим є необхідність оцінки маркетингових ресурсів регіону, оскільки безперебійність та стійкість його забезпечення є тим підґрунтям, що сприяє економічному зростанню промислових підприємств та їх інтеграції в глобальний ланцюг поставок. Особливо гострим таке врахування результатів аналізу та оцінки маркетингових ресурсів під час розроблення системи розподілу підприємства стосується ринку інновацій, оскільки допоможе врахувати всі переваги та зменшити чи нівелювати можливі недоліки, що повністю відповідатиме вимогам регіону та його особливостям і тим самим не тільки знизить ризикованість розподілення інновацій, а й підвищить його обґрунтованість і ефективність. На підставі статистичних даних кожної області України за підсумками 2010-2014 рр. проаналізовано рівень маркетингових ресурсів регіонів України за запропонованими структурними елементами 1) наукова та методологічна база; 2) спеціальні комп’ютерні програми, що полегшують роботу маркетингових служб при обробці даних, замовлень, плану поставок тощо; 3) стратегія та програми розвитку; 4) база наявних/потенційних споживачів та ділових партнерів; 5) позиція на ринку; 6) сформований імідж.
Современные условия свидетельствуют о том, что построение эффективной маркетинговой политики распределения промышленных предприятий является одним из важных факторов повышения его конкурентоспособности. При этом очень существенным является необходимость оценки маркетинговых ресурсов региона, поскольку бесперебойность и устойчивость его обеспечения является тем основанием, что способствует экономическому росту промышленных предприятий и их интеграции в глобальный цепь поставок. Особенно острым является такой учет результатов анализа и оценки маркетинговых ресурсов при разработке системы распределения предприятия на рынке инноваций, поскольку учитывает все преимущества и позволяет уменьшить или нивелировать возможные недостатки, полностью соответствовать требованиям региона и его особенностям и тем самым не только снизить рискованность распределения инноваций, но и повысить его обоснованность и эффективность. На основании статистических данных каждой области Украины по итогам 2010-2014 гг. проанализирован уровень маркетинговых ресурсов регионов Украины по предложенным структурным элементам:1) научная и методологическая база; 2) специальные компьютерные программы, облегчающие работу маркетинговых служб при обработке данных, заказов, плана поставок и т.п.; 3) стратегия и программы; 4) база имеющихся / потенциальных потребителей и деловых партнеров; 5) положение на рынке; 6) сформированный имидж.
The modern conditions indicate that building an effective marketing policy distribution industry is one of the most important factors in improving competitiveness. Moreover, the need to assess marketing resources in a region is very significant, because continuity and stability of its provision is a foundation that promotes a growth of industrial enterprises and their integration into the global supply chain. The consideration of analysis and evaluation of marketing resources in the development of the distribution system of the enterprise concerning market innovation is particularly acute, because it will consider the benefits and reduce or neutralize the possible disadvantages that fully meets the needs of the region and its characteristics and thus not only reduce the risks of distribution innovations but also improve its validity and effectiveness. The level of marketing resources based on statistic date of all the regions of Ukraine in 2010-2014 is analysed by proposed structural elements: 1) the scientific and methodological base; 2) special software; 3) strategy and development programs; 4) the base of existing/potential customers and business partners; 5) the market position; 6) created image.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
59
France France
2
Germany Germany
145
Italy Italy
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
2142
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
17

Downloads

China China
9
Czech Republic Czech Republic
2
France France
3
Germany Germany
291
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
1215
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
12

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska_marketing_resources.PDF 989,05 kB Adobe PDF 1535

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.