Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57817
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Уровень технической готовности потребителя как индикатор выбора направления научных исследований
Other Titles Рівень технічної готовності споживача як індикатор вибору напрямку наукових досліджень
The level of technical readiness of the consumer as an indicator of the choice of research directions
Authors Гончаренко, Т.П.
ORCID
Keywords научные исследования
наукові дослідження
scientific research
потребитель
споживач
consumer
уровень технической готовности потребителя
рівень технічної готовності споживача
level of technical readiness
коммерциализация
комерциалізація
сommercialization
жизненный цикл продукта
життєвий цикл продукту
choice of research directions
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57817
Publisher Інжек
License
Citation Гончаренко, Т.П. Уровень технической готовности потребителя как индикатор выбора направления научных исследований [Текст] / Т.П. Гончаренко // Бізнес інформ. - 2011. - № 9. - С. 174-177.
Abstract В статье рассмотрены вопросы управления научно-техническими исследованиями на промышленном предприятии на основе анализа уровня технической готовности потребителя, как индикатора выбора направления научных изысканий. Проблема взаимодействия науки и производства имеет как минимум два основных аспекта: выбор направления исследований, который бы соответствовал перспективным рыночным тенденциям и был, совместим с производственными технологиями производителя и потребителя, и второй аспект – ускорение научных исследований. В связи с этим уровень технической готовности потребителя к функциональной эксплуатации будущего продукта приобретает особую значимость, учет которой должен сопровождать любые виды работ при выборе направлений научных исследований производителя.
У статті розглянуті питання управління науково-технічними дослідженнями на промисловому підприємстві на основі аналізу рівня технічної готовності споживача, як індикатору вибору напрямку наукового пошуку. Проблема взаємодії науки й виробництва має щонайменше два основних аспекти: вибір напрямку досліджень, котрий би відповідав перспективним ринковим тенденціям й був сумісним із виробничими технологіями виробника й споживача, а другий аспект - прискорення наукових досліджень. У звязку із цим рівень технічної готовності споживача до функціональної експлуатації майбутнього виробу набуває особливого значення, врахування чого повинно супроводжувати будь-які види робіт при виборі няпрямку наукових досліджень.
The article deals with issues of scientific and technical research to industrial enterprise by analyzing the level of technical readiness of the consumer as the indicator of choice in research. The problem of interaction between science and industry has at least two main aspects: the choice of research direction, which corresponds to a promising market trends and would be compatible with the production technology producers and consumers, is another aspect – the acceleration of scientific research. Therefore, the level of technical readiness of consumers to the functional operation of future product takes special significance, consideration of which should accompany any type of work at the election in research producers.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
Germany Germany
8047
Greece Greece
1
Ireland Ireland
5365
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
60022
United Kingdom United Kingdom
30279
United States United States
16077
Unknown Country Unknown Country
60021

Downloads

China China
2
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
179816
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
179816
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Honcharenko_Naukovi_doslidzhennia.pdf 1,26 MB Adobe PDF 359640

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.