Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66099
Title: Economic and cultural impact of tourism marketing
Other Titles: Економічний і культурний вплив маркетингу туризму
Экономическое и культурное воздействие маркетинга туризма
Authors: Wang, J.
Keywords: tourism marketing
туристичний маркетинг
туристический маркетинг
cultural tourism
культурний туризм
культурный туризм
innovations
інновації
инновации
cultural heritage
культурну спадщину
культурное наследие
tourism economics
економіка туризму
экономика туризма
Issue Year: 2017
Publisher: Sumy State University
Citation: Wang, J. Economic and cultural impact of tourism marketing [Текст] = Економічний і культурний вплив маркетингу туризму / J. Wang // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 53-59. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-05.
Abstract: This paper investigates how to model causes and measure the consequences of cultural tourism by evaluating the economic and cultural impacts caused by cultural tourist attractions. The paper introduces a novel approach both to building the comprehensive literature review and constructing the methodology and the toolbox for investigating the economic and cultural impacts of tourism marketing. The results and findings of this paper might be useful for stakeholders, policy-makers and tourism professionals both in public and private spheres. Moreover, the paper sheds some light on the role of innovations in enhancing the economic and cultural impact of tourism in tourism marketing. These findings might be of some interest both for tourism marketing professionals and marketologists pursuing new strategies for increasing the impact of tourism marketing in old and new destinations.
У цій статті досліджується, як моделювати причини і вимірювати наслідки культурного туризму, оцінюючи економічні та культурні наслідки, викликані культурними пам'ятками. У матеріалах поданий новий підхід, як до складання всебічного огляду літератури, так і до побудови методології і інструментарію для дослідження економічних і культурних наслідків маркетингу туризму. Результати та висновки цієї статті можуть бути корисні для зацікавлених сторін, політиків і професіоналів в галузі туризму, як в суспільному, так і в приватній сфері. Крім того, в статті проливається певне світло на роль інновацій у підвищенні економічного і культурного впливу туризму на маркетинг туризму. Ці результати можуть представляти певний інтерес, як для професіоналів туристичного маркетингу, так і для маркетологів, які розробляють нові стратегії для збільшення впливу маркетингу туризму в старих і нових напрямках.
В этой статье исследуется, как моделировать причины и измерять последствия культурного туризма, оценивая экономические и культурные последствия, вызванные культурными достопримечательностями. В материалах представлен новый подход, как к составлению всестороннего обзора литературы, так и к построению методологии и инструментария для исследования экономических и культурных последствий маркетинга туризма. Результаты и выводы этой статьи могут быть полезны для заинтересованных сторон, политиков и профессионалов в области туризма, как в общественной, так и в частной сфере. Кроме того, в статье проливается некоторый свет на роль инноваций в повышении экономического и культурного воздействия туризма на маркетинг туризма. Эти результаты могут представлять определенный интерес, как для профессионалов туристического маркетинга, так и для маркетологов, разрабатывающих новые стратегии для увеличения воздействия маркетинга туризма в старых и новых направлениях.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66099
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other20
Australia1
Canada1
Germany1
Hong Kong2
Iran1
Ukraine1
United States2
Downloads
Other169
United Arab Emirates9
Canada2
China1
Germany1
Romania1
Ukraine1
United States2
South Africa2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Wang_tourism_marketing_mmi_2017_3_53_59.pdf350.76 kBAdobe PDF188Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.