Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66099
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Economic and cultural impact of tourism marketing
Other Titles Економічний і культурний вплив маркетингу туризму
Authors Wang, J.
Keywords tourism marketing
туристичний маркетинг
туристический маркетинг
cultural tourism
культурний туризм
культурный туризм
innovations
інновації
инновации
cultural heritage
культурну спадщину
культурное наследие
tourism economics
економіка туризму
экономика туризма
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66099
Publisher Sumy State University
License
Citation Wang, J. Economic and cultural impact of tourism marketing [Текст] = Економічний і культурний вплив маркетингу туризму / J. Wang // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 53-59. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-05.
Abstract This paper investigates how to model causes and measure the consequences of cultural tourism by evaluating the economic and cultural impacts caused by cultural tourist attractions. The paper introduces a novel approach both to building the comprehensive literature review and constructing the methodology and the toolbox for investigating the economic and cultural impacts of tourism marketing. The results and findings of this paper might be useful for stakeholders, policy-makers and tourism professionals both in public and private spheres. Moreover, the paper sheds some light on the role of innovations in enhancing the economic and cultural impact of tourism in tourism marketing. These findings might be of some interest both for tourism marketing professionals and marketologists pursuing new strategies for increasing the impact of tourism marketing in old and new destinations.
У цій статті досліджується, як моделювати причини і вимірювати наслідки культурного туризму, оцінюючи економічні та культурні наслідки, викликані культурними пам'ятками. У матеріалах поданий новий підхід, як до складання всебічного огляду літератури, так і до побудови методології і інструментарію для дослідження економічних і культурних наслідків маркетингу туризму. Результати та висновки цієї статті можуть бути корисні для зацікавлених сторін, політиків і професіоналів в галузі туризму, як в суспільному, так і в приватній сфері. Крім того, в статті проливається певне світло на роль інновацій у підвищенні економічного і культурного впливу туризму на маркетинг туризму. Ці результати можуть представляти певний інтерес, як для професіоналів туристичного маркетингу, так і для маркетологів, які розробляють нові стратегії для збільшення впливу маркетингу туризму в старих і нових напрямках.
В этой статье исследуется, как моделировать причины и измерять последствия культурного туризма, оценивая экономические и культурные последствия, вызванные культурными достопримечательностями. В материалах представлен новый подход, как к составлению всестороннего обзора литературы, так и к построению методологии и инструментария для исследования экономических и культурных последствий маркетинга туризма. Результаты и выводы этой статьи могут быть полезны для заинтересованных сторон, политиков и профессионалов в области туризма, как в общественной, так и в частной сфере. Кроме того, в статье проливается некоторый свет на роль инноваций в повышении экономического и культурного воздействия туризма на маркетинг туризма. Эти результаты могут представлять определенный интерес, как для профессионалов туристического маркетинга, так и для маркетологов, разрабатывающих новые стратегии для увеличения воздействия маркетинга туризма в старых и новых направлениях.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1
France France
1
Germany Germany
1
Hong Kong Hong Kong
2
Iran Iran
1
Ukraine Ukraine
161
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
29

Downloads

Canada Canada
2
China China
1
Germany Germany
1
Romania Romania
1
South Africa South Africa
3
Ukraine Ukraine
162
United Arab Emirates United Arab Emirates
9
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
173

Files

File Size Format Downloads
Wang_tourism_marketing_mmi_2017_3_53_59.pdf 350,76 kB Adobe PDF 354

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.