Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66907
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Мотиваційна політика як фактор підвищення іміджу промислового підприємства в контексті управління людськими ресурсами
Other Titles Мотивационная политика как фактор повышения имиджа промышленного предприятия в контексте управления человеческими ресурсами
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Kyrychenko, Tetiana Volodymyrivna
Savchenko, Olena Yuriivna
Keywords мотивація
мотивация
motivation
людський потенціал
человеческий потенциал
human potential
персонал
personnel
види мотивації праці
виды мотивации труда
kinds of motivation of labor
імідж підприємства
имидж предприятия
image of the enterprise
промислове підприємство
промышленное предприятие
industrial enterprise
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66907
Publisher Мукачівський державний університет
License
Citation Біловодська, О.А. Мотиваційна політика як фактор підвищення іміджу промислового підприємства в контексті управління людськими ресурсами [Текст] / О.А. Біловодська, Т.В. Кириченко, О.Ю. Савченко // Економіка і суспільство. – 2017. – № 12. – С. 181-184.
Abstract У статті проведено аналіз сутності понять «мотивація» та «імідж». Розглянуто основні різновиди мотивації персоналу та іміджу підприємства в системі управління трудовим потенціалом підприємства. Виявлено, що ефективним способом управління персоналом є мотивація трудової діяльності. При цьому мотиваційна по- літика є фактором підвищення іміджу підприємства, адже високо мотивований персонал є додатковим фак- тором рекламування та просування підприємства.
В статье проведен анализ сущности понятий «мотивация» и «имидж». Рассмотрены основные разновидности мотивации персонала и имиджа предприятия в системе управления трудовым потенциалом предприятия. Выявлено, что эффективным способом управления персоналом является мотивация трудовой деятельности. При этом мотивационная политика является фактором повышения имиджа предприятия, ведь высокомотивированный персонал является дополнительным фактором рекламы и продвижения предприятия.
The article analyzes the essence of the concepts of “motivation” and “image”. The main types of motivation of personnel and image of the enterprise in the system of management of labor potential of the enterprise are considered. It is revealed that effective way of personnel management is motivation of labor activity. At the same time, the motivational policy is a factor in improving the image of the enterprise, because highly motivated personnel is an additional factor for advertising and promotion of the enterprise.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
1
United States United States
4
Unknown Country Unknown Country
22

Downloads

China China
2
France France
3
Germany Germany
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
32
United Kingdom United Kingdom
1
Unknown Country Unknown Country
24

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska_Kyrychenko_Savchenko.pdf 119,31 kB Adobe PDF 64

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.