Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68692
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Management of educational innovations: effects of infusing "critical thinking" into islamic finance curricula
Other Titles Менеджмент освітніх інновацій: поширення "критичного мислення" у навчальних програмах фінансових дисциплін серед ісламських країн
Authors Olorogun, L.
Yunusa, N.
Audu, H.G.
Mohammed, A.A.
Keywords знання
прийняття
критичне мислення
студенти
можливості
навчальна програма
знания
осприятия
критическое мышление
студенты
возможности
учебная программа
knowledge
perceptions
critical thinking
Islamic finance industry
students
capabilities
curriculum
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68692
Publisher Sumy State University
License
Citation Olorogun, L., Yunusa, N., Audu, H. G., & Mohammed, A. A. (2018). Management of educational innovations: effects of infusing" critical thinking" into islamic finance curricula. Marketing and Management of Innovations, 2, 69-78. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-06
Abstract У роботі висувається гіпотеза, що впровадження в навчальні програми критичного мислення підвищує якість професійних знань і забезпечує набуття студентами впевненості у своїх навичках, що є запорукою професійного успіху. Авторами було проаналізовано результати впровадження критичного мислення в навчальний план BWSR2013 "Управління ризиками та планування". Перевірка гіпотези здійснювалася на основі отриманих даних у ході опитування. Використовуючи SemPLS на платформі SmartPLS отримано дані, які свідчать, що відсутність критичного мислення в навчальних програмах призводить до зниження кількості кваліфікованих фахівців у фінансовому секторі. Результати дослідження підтверджують наявність тісної кореляції між набутими знаннями, компетентностями та критичним мисленням. Результати аналізу особистісного сприйняття студентами знань показали, що критичне мислення сприяє підвищенню їх самовпевненості у набутих знання. Так, автори підтверджують гіпотезу, що критичне мислення повинно бути невід’ємною складовою навчальних програм, у тому числі при викладанні фінансових дисциплін для студентів ісламських країн. У рамках дослідження автори аналізують та систематизують можливі переваги від впровадження "критичного мислення" в навчальні програми студентів-фінансистів при вивченні фінансових дисциплін серед ісламських країн. Виявлено зв’язок між зростанням фінансового сектору та обсягом інвестицій в освітній процес з елементами критичного мислення. Автори наголошують на необхідності подальших досліджень даної проблеми, розширивши вибірку для аналізу. На основі результатів дослідження автори стверджують, що рівень впевненості студентів збільшується за умови набуття ними навичок критичного мислення і здатності вирішувати реальні фінансові проблеми.
Shortage of human capital has been identified in the Islamic financial industry. It is believed that the infusion of critical thinking would boost the students’ level of professional field-related knowledge and provide them with the necessary confidence, the key to professional performance measurement. This study incorporates critical thinking into the curriculum of BWSR2013 “Risk Management and Takaful Planning”. The class syllabus was divided into two sections, with each preliminary section followed by a quiz and pilot data collection, and final data collection. A SemPLS was run on SmartPLS. The results showed that lack of critical thinking in Islamic finance curricula might eventually result in a shortage of skilled professionals in the Islamic financial industry. The findings showed a great correlation between knowledge acquisition, competency and critical thinking. The students’ own perceptions also indicated that the infusion of critical thinking contributed to their increased confidence (self-assurance) in the subject matter learned in this course. The results of the analysis showed that investment in teaching Islamic Finance on part with critical thinking was of utmost importance for the success of the finance industry. Competent professionals are much needed in this field and will continue to remain an unfulfilled ideal if the current system of learning and teaching Islamic Finance continues as it is. The level of confidence and self-assurance of the students can only increase if students learn how to think critically and are capable of providing solutions to real-life problems. The findings showed that the regular graduates lacked expertise also lacked confidence in their own skills. However, no significant relationship between expectation and self-assurance could be ascertained. It is recommended that this study is replicated on a large scale to vindicate the wider positive implications of critical thinking in Islamic finance training curricula.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
1
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
228
United Kingdom United Kingdom
495
United States United States
3468
Unknown Country Unknown Country
15
Vietnam Vietnam
1735

Downloads

Canada Canada
1
Ukraine Ukraine
196
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3469
Unknown Country Unknown Country
29
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Olorogun_critical_thinking.pdf 547,04 kB Adobe PDF 3697

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.