Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73734
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Implementation of Corporate Social and Environmental Responsibility Practices into Competitive Strategy of the Company
Other Titles Впровадження практик корпоративної соціально-екологічної відповідальності у конкурентну стратегію компанії
Authors Hakobyan, N.
Khachatryan, A.
Vardanyan, N.
Chortok, Yuliia Volodymyrivna  
Keywords компанія
компонента
конкурентоспроможність
корпоративна соціально-екологічна відповідальність
показник
стейкхолдер
стратегія
company
competitiveness
components
indicators
corporate social and environmental responsibility
stakeholders
strategy
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73734
Publisher Sumy State University
License
Citation Hakobyan, N., Khachatryan, A., Vardanyan, N., & Chortok, Y. (2019). The Implementation of Corporate Social and Environmental Responsibility Practices into Competitive Strategy of the Company. Marketing and Management of Innovations, 2, 42-51. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-04
Abstract В сучасних умовах розвитку глобалізаційних процесів для кожної компанії в конкурентній боротьбі за споживача є важливими будь-які переваги. Однією з них стає впровадження заходів корпоративної соціально-екологічної відповідальності та врахування її практик при формуванні конкурентної стратегії компанії. У статті підлягають розгляду питання щодо механізмів реалізації корпоративної соціально-екологічної відповідальності компаніями. Доведено, що ефективним механізмом впровадження корпоративної соціально-екологічної відповідальності компаніями є врахування її практик при формуванні конкурентної стратегії, наведено ефекти впровадження корпоративної соціально-екологічної відповідальності у конкурентну стратегію. Основною метою дослідження стало визначення ролі корпоративної соціальної та екологічної відповідальності у забезпеченні конкурентоспроможності компанії та обґрунтування методології інтегрованої оцінки корпоративної соціальної та екологічної відповідальності на основі показників, що дозволяють враховувати потреби зацікавлених сторін. Підтверджено, що ефективним механізмом реалізації корпоративної соціальної та екологічної відповідальності підприємства є врахування його практики у формуванні конкурентної стратегії. Авторами проаналізовані показники конкурентоспроможності компаній, які визначає корпоративна соціально-екологічна відповідальність. Для оцінки конкурентних переваг компанії запропоновано використовувати 4Pкомплекс корпоративної соціально-екологічної відповідальності, який синтезує в собі такі компоненти як Люди, Планета, Доходи та Партнерство. За цими компонентами наведені відповідні індикатори. Для оцінки ефективності впровадження принципів корпоративної соціальноекологічної відповідальності у конкурентну стратегію компанії авторами пропонується використовувати інтегральний індекс корпоративної соціально-екологічної відповідальності (ICSER), який синтезує в собі оцінку корпоративної соціально-екологічної відповідальності компанії за показниками чотирьох компонент 4P-комплексу. Взаємозв’язок між інтегральним індексом корпоративної соціально- екологічної відповідальності та індексами окремих компонент пропонується визначати за допомогою середньої геометричної.
In modern conditions of the development of globalization processes, any advantages are important for each company in the competitive struggle for the consumer. One of them is the implementation of corporate social and environmental responsibility measures and taking into account its practices in the formation of the company's competitive strategy. The study considers the issue of mechanisms for implementing corporate social and environmental responsibility in companies. The main purpose of the research is to determine corporate social and environmental responsibility role in ensuring the company's competitiveness and to substantiate the methodology of corporate social and environmental responsibility integrated assessment based on the indicators that allow for the needs of stakeholders to be taken into account. It is confirmed that an effective mechanism for corporate social and environmental responsibility implementation by companies is to take into account its practices in the formation of a competitive strategy. The authors analysed the companies' competitiveness indicators that are determined by corporate social and environmental responsibility. It was suggested to use the 4P-complex of corporate social and environmental responsibility for assessing the competitive advantages of the company. It synthesizes such components as follows: People, Planet, Profits and Partnership. These components are characterized by relevant indicators. To assess the effectiveness of implementing the corporate social and environmental responsibility principles into the company's competitive strategy, the authors suggest using the integral corporate social and environmental responsibility index, which synthesizes the assessment of company's corporate social and environmental responsibility by indicators of four components – 4P-complex. The relationship between the integral corporate social and environmental responsibility index and indicators of individual components is proposed to be determined using the geometric average.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
14164
Armenia Armenia
-123501437
Australia Australia
-123501419
Belgium Belgium
-123501424
Brazil Brazil
1318423623
Canada Canada
228325949
China China
1660027
Colombia Colombia
-485477498
Czechia Czechia
-1043362325
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Denmark Denmark
-1318850367
Egypt Egypt
1
Finland Finland
-123501421
France France
2053385073
Germany Germany
-1318850384
Ghana Ghana
1
Greece Greece
-485477495
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
-123501414
Indonesia Indonesia
1221100014
Iran Iran
-1318850376
Ireland Ireland
1
Italy Italy
984179332
Japan Japan
2053385076
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
-123501435
Lithuania Lithuania
-750738460
Malaysia Malaysia
-1318850383
Mauritius Mauritius
1
Morocco Morocco
1
Mozambique Mozambique
1
Netherlands Netherlands
2053385077
New Zealand New Zealand
-750738468
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
1221100008
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Russia Russia
-1535976299
Singapore Singapore
-1535976304
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
984179327
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
6494690
Switzerland Switzerland
-123501444
Taiwan Taiwan
14185
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
-123501420
Tunisia Tunisia
-123501439
Turkey Turkey
984179337
Ukraine Ukraine
1221100015
United Kingdom United Kingdom
-1598684353
United States United States
1221100010
Unknown Country Unknown Country
67
Yemen Yemen
-485477493

Downloads

Armenia Armenia
984179340
Australia Australia
-1535976300
Austria Austria
1
Canada Canada
14174
China China
3564
Czechia Czechia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Ecuador Ecuador
1
Fiji Fiji
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
296464087
Ghana Ghana
1318423626
India India
-123501423
Indonesia Indonesia
1221100007
Iran Iran
228325947
Iraq Iraq
3548
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
-123501416
Lithuania Lithuania
-1318850389
Malaysia Malaysia
296464089
Mauritius Mauritius
2053385080
Morocco Morocco
1
New Zealand New Zealand
-1535976314
Pakistan Pakistan
984179344
Peru Peru
1
Philippines Philippines
-123501443
Russia Russia
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
South Africa South Africa
1318423619
Spain Spain
1
Suriname Suriname
1
Switzerland Switzerland
1
Togo Togo
1
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1660030
Tunisia Tunisia
-123501436
Turkey Turkey
984179338
Ukraine Ukraine
14181
United Kingdom United Kingdom
-123501442
United States United States
1221100011
Unknown Country Unknown Country
14200
Vietnam Vietnam
1
Yemen Yemen
1
Zimbabwe Zimbabwe
-1535976323

Files

File Size Format Downloads
Hakobyan_MMI_02_2019.pdf 313,86 kB Adobe PDF 68680423

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.