Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73734
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Implementation of Corporate Social and Environmental Responsibility Practices into Competitive Strategy of the Company
Other Titles Впровадження практик корпоративної соціально-екологічної відповідальності у конкурентну стратегію компанії
Authors Hakobyan, N.
Khachatryan, A.
Vardanyan, N.
Chortok, Yuliia Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5263-0555
Keywords компанія
компонента
конкурентоспроможність
корпоративна соціально-екологічна відповідальність
показник
стейкхолдер
стратегія
company
competitiveness
components
indicators
corporate social and environmental responsibility
stakeholders
strategy
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73734
Publisher Sumy State University
License
Citation Hakobyan, N., Khachatryan, A., Vardanyan, N., & Chortok, Y. (2019). The Implementation of Corporate Social and Environmental Responsibility Practices into Competitive Strategy of the Company. Marketing and Management of Innovations, 2, 42-51. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-04
Abstract В сучасних умовах розвитку глобалізаційних процесів для кожної компанії в конкурентній боротьбі за споживача є важливими будь-які переваги. Однією з них стає впровадження заходів корпоративної соціально-екологічної відповідальності та врахування її практик при формуванні конкурентної стратегії компанії. У статті підлягають розгляду питання щодо механізмів реалізації корпоративної соціально-екологічної відповідальності компаніями. Доведено, що ефективним механізмом впровадження корпоративної соціально-екологічної відповідальності компаніями є врахування її практик при формуванні конкурентної стратегії, наведено ефекти впровадження корпоративної соціально-екологічної відповідальності у конкурентну стратегію. Основною метою дослідження стало визначення ролі корпоративної соціальної та екологічної відповідальності у забезпеченні конкурентоспроможності компанії та обґрунтування методології інтегрованої оцінки корпоративної соціальної та екологічної відповідальності на основі показників, що дозволяють враховувати потреби зацікавлених сторін. Підтверджено, що ефективним механізмом реалізації корпоративної соціальної та екологічної відповідальності підприємства є врахування його практики у формуванні конкурентної стратегії. Авторами проаналізовані показники конкурентоспроможності компаній, які визначає корпоративна соціально-екологічна відповідальність. Для оцінки конкурентних переваг компанії запропоновано використовувати 4Pкомплекс корпоративної соціально-екологічної відповідальності, який синтезує в собі такі компоненти як Люди, Планета, Доходи та Партнерство. За цими компонентами наведені відповідні індикатори. Для оцінки ефективності впровадження принципів корпоративної соціальноекологічної відповідальності у конкурентну стратегію компанії авторами пропонується використовувати інтегральний індекс корпоративної соціально-екологічної відповідальності (ICSER), який синтезує в собі оцінку корпоративної соціально-екологічної відповідальності компанії за показниками чотирьох компонент 4P-комплексу. Взаємозв’язок між інтегральним індексом корпоративної соціально- екологічної відповідальності та індексами окремих компонент пропонується визначати за допомогою середньої геометричної.
In modern conditions of the development of globalization processes, any advantages are important for each company in the competitive struggle for the consumer. One of them is the implementation of corporate social and environmental responsibility measures and taking into account its practices in the formation of the company's competitive strategy. The study considers the issue of mechanisms for implementing corporate social and environmental responsibility in companies. The main purpose of the research is to determine corporate social and environmental responsibility role in ensuring the company's competitiveness and to substantiate the methodology of corporate social and environmental responsibility integrated assessment based on the indicators that allow for the needs of stakeholders to be taken into account. It is confirmed that an effective mechanism for corporate social and environmental responsibility implementation by companies is to take into account its practices in the formation of a competitive strategy. The authors analysed the companies' competitiveness indicators that are determined by corporate social and environmental responsibility. It was suggested to use the 4P-complex of corporate social and environmental responsibility for assessing the competitive advantages of the company. It synthesizes such components as follows: People, Planet, Profits and Partnership. These components are characterized by relevant indicators. To assess the effectiveness of implementing the corporate social and environmental responsibility principles into the company's competitive strategy, the authors suggest using the integral corporate social and environmental responsibility index, which synthesizes the assessment of company's corporate social and environmental responsibility by indicators of four components – 4P-complex. The relationship between the integral corporate social and environmental responsibility index and indicators of individual components is proposed to be determined using the geometric average.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1664157821
Antigua & Barbuda Antigua & Barbuda
1693192856
Armenia Armenia
-2124431547
Australia Australia
1664157846
Austria Austria
248224506
Belgium Belgium
456950285
Brazil Brazil
211905
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1224300677
Chile Chile
1506539797
China China
1975383191
Colombia Colombia
120544
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
182515
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Denmark Denmark
1664157836
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
106807
Finland Finland
1975383178
France France
128299
Germany Germany
-2124431557
Ghana Ghana
1
Greece Greece
29285
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-2124431550
India India
1975383180
Indonesia Indonesia
1975383167
Iran Iran
184047
Ireland Ireland
248224507
Israel Israel
83250
Italy Italy
1664157842
Japan Japan
2053385076
Jordan Jordan
-2124431556
Kenya Kenya
-2124431554
Lithuania Lithuania
98376
Malaysia Malaysia
-2124431558
Mauritius Mauritius
944770444
Morocco Morocco
120480
Mozambique Mozambique
1
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1693192860
New Zealand New Zealand
53795
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
1693192858
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
1664157834
Poland Poland
1
Portugal Portugal
506467331
Russia Russia
57367
Saudi Arabia Saudi Arabia
506467344
Singapore Singapore
389699903
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
49490
South Korea South Korea
1
Spain Spain
36600
Sweden Sweden
-2124431546
Switzerland Switzerland
81998
Taiwan Taiwan
389699921
Tanzania Tanzania
1
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1549087804
Tunisia Tunisia
1664157814
Turkey Turkey
984179337
Ukraine Ukraine
516091034
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1224300675
United States United States
1090561439
Unknown Country Unknown Country
-1539476163
Vietnam Vietnam
506467340
Yemen Yemen
41865

Downloads

Armenia Armenia
-2124431548
Australia Australia
1664157847
Austria Austria
1
Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1664157816
Chile Chile
1
China China
516091034
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
-1539476164
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
1
Fiji Fiji
1
Finland Finland
119791
France France
1664157843
Germany Germany
1224300678
Ghana Ghana
1494878065
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1975383172
Indonesia Indonesia
1975383168
Iran Iran
95238
Iraq Iraq
191963
Israel Israel
1
Italy Italy
62727
Japan Japan
702656854
Jordan Jordan
1494878064
Kenya Kenya
389699931
Liberia Liberia
1
Lithuania Lithuania
34592
Malawi Malawi
248224512
Malaysia Malaysia
101971
Mauritius Mauritius
2053385080
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
-1602151857
New Zealand New Zealand
117700
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
1121209978
Peru Peru
516091035
Philippines Philippines
506467333
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
389699904
South Africa South Africa
135262
Spain Spain
864294781
Sri Lanka Sri Lanka
389699924
Suriname Suriname
1
Switzerland Switzerland
1
Tanzania Tanzania
1
Togo Togo
1
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
72479
Tunisia Tunisia
34543
Turkey Turkey
1664157822
Ukraine Ukraine
185040
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-2124431549
United States United States
1604453236
Unknown Country Unknown Country
248224510
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
1
Yemen Yemen
1
Zimbabwe Zimbabwe
118443

Files

File Size Format Downloads
Hakobyan_MMI_02_2019.pdf 313,86 kB Adobe PDF -197437939

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.