Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73734
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Implementation of Corporate Social and Environmental Responsibility Practices into Competitive Strategy of the Company
Other Titles Впровадження практик корпоративної соціально-екологічної відповідальності у конкурентну стратегію компанії
Authors Chortok, Yuliia Volodymyrivna  
Hakobyan, N.
Khachatryan, A.
Vardanyan, N.
Keywords компанія
компонента
конкурентоспроможність
корпоративна соціально-екологічна відповідальність
показник
стейкхолдер
стратегія
company
competitiveness
components
indicators
corporate social and environmental responsibility
stakeholders
strategy
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73734
Publisher Sumy State University
License
Citation The Implementation of Corporate Social and Environmental Responsibility Practices into Competitive Strategy of the Company [Текст] = Впровадження практик корпоративної соціально-екологічної відповідальності у конкурентну стратегію компанії / N. Hakobyan, A. Khachatryan, N. Vardanyan, Y. Chortok // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2019. - № 2. - С. 42-51. - DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-04.
Abstract В сучасних умовах розвитку глобалізаційних процесів для кожної компанії в конкурентній боротьбі за споживача є важливими будь-які переваги. Однією з них стає впровадження заходів корпоративної соціально-екологічної відповідальності та врахування її практик при формуванні конкурентної стратегії компанії. У статті підлягають розгляду питання щодо механізмів реалізації корпоративної соціально-екологічної відповідальності компаніями. Доведено, що ефективним механізмом впровадження корпоративної соціально-екологічної відповідальності компаніями є врахування її практик при формуванні конкурентної стратегії, наведено ефекти впровадження корпоративної соціально-екологічної відповідальності у конкурентну стратегію. Основною метою дослідження стало визначення ролі корпоративної соціальної та екологічної відповідальності у забезпеченні конкурентоспроможності компанії та обґрунтування методології інтегрованої оцінки корпоративної соціальної та екологічної відповідальності на основі показників, що дозволяють враховувати потреби зацікавлених сторін. Підтверджено, що ефективним механізмом реалізації корпоративної соціальної та екологічної відповідальності підприємства є врахування його практики у формуванні конкурентної стратегії. Авторами проаналізовані показники конкурентоспроможності компаній, які визначає корпоративна соціально-екологічна відповідальність. Для оцінки конкурентних переваг компанії запропоновано використовувати 4Pкомплекс корпоративної соціально-екологічної відповідальності, який синтезує в собі такі компоненти як Люди, Планета, Доходи та Партнерство. За цими компонентами наведені відповідні індикатори. Для оцінки ефективності впровадження принципів корпоративної соціальноекологічної відповідальності у конкурентну стратегію компанії авторами пропонується використовувати інтегральний індекс корпоративної соціально-екологічної відповідальності (ICSER), який синтезує в собі оцінку корпоративної соціально-екологічної відповідальності компанії за показниками чотирьох компонент 4P-комплексу. Взаємозв’язок між інтегральним індексом корпоративної соціально- екологічної відповідальності та індексами окремих компонент пропонується визначати за допомогою середньої геометричної.
In modern conditions of the development of globalization processes, any advantages are important for each company in the competitive struggle for the consumer. One of them is the implementation of corporate social and environmental responsibility measures and taking into account its practices in the formation of the company's competitive strategy. The study considers the issue of mechanisms for implementing corporate social and environmental responsibility in companies. The main purpose of the research is to determine corporate social and environmental responsibility role in ensuring the company's competitiveness and to substantiate the methodology of corporate social and environmental responsibility integrated assessment based on the indicators that allow for the needs of stakeholders to be taken into account. It is confirmed that an effective mechanism for corporate social and environmental responsibility implementation by companies is to take into account its practices in the formation of a competitive strategy. The authors analysed the companies' competitiveness indicators that are determined by corporate social and environmental responsibility. It was suggested to use the 4P-complex of corporate social and environmental responsibility for assessing the competitive advantages of the company. It synthesizes such components as follows: People, Planet, Profits and Partnership. These components are characterized by relevant indicators. To assess the effectiveness of implementing the corporate social and environmental responsibility principles into the company's competitive strategy, the authors suggest using the integral corporate social and environmental responsibility index, which synthesizes the assessment of company's corporate social and environmental responsibility by indicators of four components – 4P-complex. The relationship between the integral corporate social and environmental responsibility index and indicators of individual components is proposed to be determined using the geometric average.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Germany Germany
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
1320
United States United States
72
Unknown Country Unknown Country
67

Downloads

Ukraine Ukraine
1325
United States United States
144
Unknown Country Unknown Country
70

Files

File Size Format Downloads
Chortok_MMI_02_2019.pdf 313,86 kB Adobe PDF 1539

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.