Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74463
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Науково-дослідна діяльність як фундаментальна складова іміджу закладів вищої освіти
Other Titles Scientific research as a fundamental component of the institutions’ image of higher education institutions
Authors Zaitseva, Stanislava Stanislavivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6994-884X
Keywords імідж
image
науково-дослідна діяльність
scientific research
соціокомунікаційний досвід
social communicational experience
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74463
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Зайцева, С. Науково-дослідна діяльність як фундаментальна складова іміджу закладів вищої освіти [Текст] / С. Зайцева // Образ. - 2018. - Вип. 3 (29). - С. 74-83. - Doi.org/10.21272/Obraz.2018.3(29)-74–83.
Abstract Актуальність дослідження визначається необхідністю вивчення науково-дослідної проектної діяльності як соціокомунікаційного феномену. Мета статті – обґрунтувати важливість науково-дослідних проектів у контексті створення позитивного іміджу закладів вищої освіти. Узагальнюються результати наукових розвідок, у яких обговорюються соціокомунікаційні практики іміджелогії закладів вищої освіти, та наголошується на тому, що науково-дослідним проектам у соціокомунікаційному дискурсі не приділяється належна увага. Окреслено основні складові науко-водослідної діяльності, які є базисом формування іміджу закладів вищої освіти, та розглянуто їх на прикладі діяльності Сумського державного університету, який стабільно посідає високі позиції у міжнародних та вітчизняних рейтингових системах.
Urgency of the research is determined by necessity to study scientific projected research as a social communicational phenomenon. Purpose of the article – to explain the importance of research projects in context of creating a positive image of higher education. Results of scientific intelligence are summarized where social communicational practices of higher education institution imageology are discussed and emphasize that research projects of social communicational discourse have not enough attention. The main components of scientific research which are basics of the formation of high education institutions image are defined and it is reviewed on the example of Sumy State University’s work which consistently holds high positions in international and domestic rating systems.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
3599
Ireland Ireland
54009
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
480
Singapore Singapore
6150422
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
758091
United Kingdom United Kingdom
379526
United States United States
20405069
Unknown Country Unknown Country
758090

Downloads

France France
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
28509293
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
28509292
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
758089
Unknown Country Unknown Country
2

Files

File Size Format Downloads
Zaitseva_naukovo-doslidna_diialnist.pdf 1,06 MB Adobe PDF 57776680

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.