Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74465
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Digital-реклама як жанр: етичні параметри реалізації
Other Titles Digital advertising as a genre: ethical parameters of implementation
Authors Досенко, А.
Keywords Digital-реклама
Digital-жанри
етика реклами
інтернет-простір
комунікація
digital advertising
digital genres
Internet space
communication
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74465
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Досенко, А. Digital-реклама як жанр: етичні параметри реалізації [Текст] / А. Досенко // Образ. - 2019. - Вип. 1 (30). - С. 52-60. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.1(30)-52-60.
Abstract Реклама з потужними цифровими можливостями сьогодні посідає чільне місце серед тем дослідження у соціальних комунікаціях, а отже й погляди на неї далеко неоднозначні. Усе ж однією із великих проблем є застосування етичних базисів у Digital-рекламі. Мета статті полягає у вивченні Digital-реклами як концептуального явища та етичних принципів її використання в українському інтернет-просторі. Такий вид комунікації, як Digital-реклама спроможний здійснювати одночасно не лише подачу самого тексту рекламного звернення, але й інтерактивну візуалізацію впроваджуваного якісного динамічного об’єкта, що міститься уже у форматі цифрового контенту на інформаційному носієві кожного юзера. Digital-реклама розглядається як окремий жанр мережі, вона перетворюється у самостійну форму комунікації, у якій проблему становить вивчення етичних аспектів її впро- вадження.
Nowadays, advertising with its powerful digital opportunities is among urgent research topics in social communication, and, therefore, viewpoints on it are more than ambiguous. Still, one of the urgent issues is the use of ethical basis in digital advertising. The article aim is to study digital advertising as a conceptual phenomenon and ethical principles of its application in Ukrainian Internet space. Such type of communication as digital advertising is able to represent simultaneously not only the text of an advertising message, but also the interactive visualization of an implemented high-quality dynamic object, which is already in digital format on an information carrier of each user. Digital advertising is considered as a separate Internet genre, it is transforming into an independent form of communication, which ethical aspects of implementation is a research issue.
Appears in Collections: Образ

Views

Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
104
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
13

Downloads

Ukraine Ukraine
89
Unknown Country Unknown Country
14

Files

File Size Format Downloads
Dosenko_52_60.pdf 508,87 kB Adobe PDF 103

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.