Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77097
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Engagement Marketing: the Innovative Perspective to Enhance the Viewer’s Loyalty in Social Media and Blogging E-Commerce Websites
Other Titles Енгейджмент маркетинг: інновації для підвищення лояльності користувачів соціальних мереж та блогів
Authors Sadiq, W.
Abdullah, I.
Aslam, K.
Zulfiqar, S.
ORCID
Keywords інновації послуг
соціальні мережі
блогерство
якість онлайн взаємодії
довіра
задоволення
онлайн лояльність
e- лояльність
service innovation
social media
blogging
online relationship quality
trust
satisfaction
online loyalty
e-loyalty
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77097
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Sadiq, W., Abdullah, I., Aslam, K., & Zulfiqar, S. (2020). Engagement Marketing: the Innovative Perspective to Enhance the Viewer’s Loyalty in Social Media and Blogging E-Commerce Websites. Marketing and Management of Innovations, 1, 149-166. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-12
Abstract Метою статті є оцінювання впливу впровадження інноваційних інструментів у блогах (функціонування системи, соціальні технологіїта диверсифікація) на рівень лояльності інтернет-споживачів. При цьому інновації розглянуто у якості посередника у онлайн взаємодії (довіра та задоволення) у соціальних мережах та блогах. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 254 відвідувачів соціальних мереж та блогів. Підґрунтям емпіричного дослідження стали результати відповідей на питання структурованої анкети, яка є адаптованою відповідно до існуючих наукових напрацювань. Відповідно до мети дослідження авторами проведено факторний аналіз та моделювання структурованих рівнянь за допомогою методу бутстреп на основі програмного забезпечення AMOS 24. Отримані результати дослідження свідчать про те, що два напрями інновацій (функціонування системи та диверсифікація) опосередковано впливають на онлайн лояльність через довіру та задоволення, тоді як інновації, пов'язані з соціальними технологіями, впливають на онлайн лояльність через довіру. Окрім цього, жоден із вищезазначених типів інновацій не має прямого впливу на онлайн лояльність відвідувачів веб-сайтів. З точки зору менеджменту, дане дослідження містить важливу інформацію щодо реакції користувачів на впровадження інновацій на веб-сайтах. Авторами наголошено, що отримані результати дослідження мають практичне значення для розробників веб-сайтів та онлайн бізнесу, сприяючи мінімізації витрат та максимізації прибутку за рахунок створення додаткової цінності для цільової аудиторії. У статті зазначено, що у даному дослідженні вперше проаналізовано взаємозв’язок між різними видами інновацій у блогах та онлайн лояльністю користувачів веб-сайтів, на яку опосередковано впливають два види інновацій. При цьому незважаючи на те, що низка досліджень спрямована на підвищення рівня онлайн лояльності через довіру та задоволеність споживачів, жодне з них не проведено з точки зору інновацій у послугах блогів, до яких відносяться інновації, пов’язані із функціонуванням системи, соціальних технологій та диверсифікації, особливо, в контексті соціальних мереж та блогів.
The purpose of this paper is to examine the impact of three dimensions of Blog service innovation (system operation, social technology & diversification) on website viewers' online loyalty through the intervening effect of two aspects of online relationship quality (trust & satisfaction) in the context of social media and blogging websites. A sample of 251 social media and blogging sites users responded to a structured questionnaire adapted from existing literature. First, confirmatory factor analysis was carried out, and then data were analysed through structural equation modelling using the bootstrap methodology in AMOS 24. The findings indicated that two innovations (system operations & diversification) indirectly affect the website viewers' online loyalty through both Trust and Satisfaction. In contrast, Social Technology related innovation affects website viewers' online loyalty only through Trust. Further, none of those mentioned above innovations has a direct relationship with the website viewers' online loyalty. This paper explains the loyalty pattern of social media and blogging website users following the changes in services provided by organizations in their websites, which is explicitly mediated through online relationship quality factors. From a managerial perspective, the study does only provides the vital information on user's behaviour in relationship to the innovations in services introduced by organizations in their websites but also reveals that it can help them to minimize their cost and maximize their profits through value creation to the target audience. This paper is first of its kind to investigate the relationship between different dimensions of blog service innovations and website viewers' online loyalty mediated through two dimensions of online relationship quality. Although different studies focused on the enhancement of online loyalty factors through trust and satisfaction, no study was afforded to the blog service innovation perspective which includes innovations related to System operations, Social technology and Diversification especially in the context of social media and blogging website users.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
56121
Australia Australia
171761
Bangladesh Bangladesh
1
Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
180449
Chile Chile
1
China China
-1276389577
Croatia Croatia
1
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
1616109051
Denmark Denmark
187366
Egypt Egypt
168787
Finland Finland
1
France France
2136932385
Germany Germany
-1980040994
Ghana Ghana
104326990
Greece Greece
1616109045
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1589323391
Hungary Hungary
1
India India
-1980040999
Indonesia Indonesia
-1510940047
Iran Iran
162891
Ireland Ireland
-1276389569
Italy Italy
26521
Jamaica Jamaica
1
Japan Japan
-1898412185
Jordan Jordan
154937
Kenya Kenya
-2111049813
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
180767
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
-1980040998
Mexico Mexico
1035391583
Morocco Morocco
2136932395
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
36023
New Zealand New Zealand
-1276389568
Nigeria Nigeria
2090316792
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
-1980040997
Peru Peru
176125
Philippines Philippines
-1980040996
Poland Poland
173203
Portugal Portugal
116391
Qatar Qatar
79042
Romania Romania
1589323393
Saudi Arabia Saudi Arabia
1846919298
Singapore Singapore
-1276389567
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1500595514
South Korea South Korea
201782
Spain Spain
102828
Sweden Sweden
1589323389
Taiwan Taiwan
1846919300
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
1365799856
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Tunisia Tunisia
124201
Turkey Turkey
32959
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
1035391578
United Arab Emirates United Arab Emirates
156682
United Kingdom United Kingdom
633817873
United States United States
-1980041004
Unknown Country Unknown Country
-1980040995
Vietnam Vietnam
104326993

Downloads

Algeria Algeria
1
Australia Australia
1365799866
Azerbaijan Azerbaijan
2014732598
Bangladesh Bangladesh
1
Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
170200
Canada Canada
-1898412184
China China
-1980041000
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
57647
Egypt Egypt
621
France France
1398954089
Germany Germany
1731487766
Ghana Ghana
-1276389558
Greece Greece
1616109042
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
868146144
Hungary Hungary
1
India India
-2111049804
Indonesia Indonesia
633817872
Iran Iran
205504
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
24352
Israel Israel
1
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
162934
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
60114
Malaysia Malaysia
1842786218
Mauritius Mauritius
1
Mexico Mexico
1
Morocco Morocco
1
Nepal Nepal
47247
Netherlands Netherlands
174486
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
2136932403
Peru Peru
1
Philippines Philippines
1731487764
Poland Poland
86395
Portugal Portugal
-1898412184
Qatar Qatar
1
Romania Romania
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1909328368
Singapore Singapore
1035391577
South Africa South Africa
2064021436
Sweden Sweden
-2111049811
Taiwan Taiwan
1041141890
Thailand Thailand
2136932402
Turkey Turkey
1041141873
Uganda Uganda
158668
Ukraine Ukraine
1035391584
United Arab Emirates United Arab Emirates
63587
United Kingdom United Kingdom
-1276389561
United States United States
-1980040993
Unknown Country Unknown Country
-1276389562
Vietnam Vietnam
149614

Files

File Size Format Downloads
Sadiq_mmi_2020_1.pdf 469,96 kB Adobe PDF 1206855029

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.