Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77097
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Engagement Marketing: the Innovative Perspective to Enhance the Viewer’s Loyalty in Social Media and Blogging E-Commerce Websites |
Other Titles |
Енгейджмент маркетинг: інновації для підвищення лояльності користувачів соціальних мереж та блогів |
Authors |
Sadiq, W.
Abdullah, I. Aslam, K. Zulfiqar, S. |
ORCID | |
Keywords |
інновації послуг соціальні мережі блогерство якість онлайн взаємодії довіра задоволення онлайн лояльність e- лояльність service innovation social media blogging online relationship quality trust satisfaction online loyalty e-loyalty |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77097 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Sadiq, W., Abdullah, I., Aslam, K., & Zulfiqar, S. (2020). Engagement Marketing: the Innovative Perspective to Enhance the Viewer’s Loyalty in Social Media and Blogging E-Commerce Websites. Marketing and Management of Innovations, 1, 149-166. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-12 |
Abstract |
Метою статті є оцінювання впливу впровадження інноваційних інструментів у блогах (функціонування системи, соціальні технологіїта диверсифікація) на рівень лояльності інтернет-споживачів. При цьому інновації розглянуто у якості посередника у онлайн взаємодії (довіра та задоволення) у соціальних мережах та блогах. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 254 відвідувачів соціальних мереж та блогів. Підґрунтям емпіричного
дослідження стали результати відповідей на питання структурованої анкети, яка є адаптованою відповідно до існуючих наукових напрацювань. Відповідно до мети дослідження авторами проведено факторний аналіз та моделювання структурованих рівнянь за допомогою методу бутстреп на основі програмного забезпечення AMOS 24. Отримані результати дослідження свідчать про те, що два напрями інновацій (функціонування системи та диверсифікація) опосередковано
впливають на онлайн лояльність через довіру та задоволення, тоді як інновації, пов'язані з соціальними технологіями, впливають на онлайн лояльність через довіру. Окрім цього, жоден із вищезазначених типів інновацій не має прямого впливу
на онлайн лояльність відвідувачів веб-сайтів. З точки зору менеджменту, дане дослідження містить важливу інформацію щодо реакції користувачів на впровадження інновацій на веб-сайтах. Авторами наголошено, що отримані результати дослідження мають практичне значення для розробників веб-сайтів та онлайн бізнесу, сприяючи мінімізації витрат та максимізації прибутку за рахунок створення додаткової цінності для цільової аудиторії. У статті зазначено, що у даному дослідженні вперше проаналізовано взаємозв’язок між різними видами інновацій у блогах та онлайн лояльністю користувачів веб-сайтів, на яку опосередковано впливають два види інновацій. При цьому незважаючи на те, що низка досліджень спрямована на підвищення рівня онлайн лояльності через довіру та задоволеність споживачів, жодне з них не проведено з точки зору інновацій у послугах блогів, до яких відносяться інновації, пов’язані із функціонуванням системи, соціальних технологій та диверсифікації, особливо, в контексті соціальних мереж та блогів. The purpose of this paper is to examine the impact of three dimensions of Blog service innovation (system operation, social technology & diversification) on website viewers' online loyalty through the intervening effect of two aspects of online relationship quality (trust & satisfaction) in the context of social media and blogging websites. A sample of 251 social media and blogging sites users responded to a structured questionnaire adapted from existing literature. First, confirmatory factor analysis was carried out, and then data were analysed through structural equation modelling using the bootstrap methodology in AMOS 24. The findings indicated that two innovations (system operations & diversification) indirectly affect the website viewers' online loyalty through both Trust and Satisfaction. In contrast, Social Technology related innovation affects website viewers' online loyalty only through Trust. Further, none of those mentioned above innovations has a direct relationship with the website viewers' online loyalty. This paper explains the loyalty pattern of social media and blogging website users following the changes in services provided by organizations in their websites, which is explicitly mediated through online relationship quality factors. From a managerial perspective, the study does only provides the vital information on user's behaviour in relationship to the innovations in services introduced by organizations in their websites but also reveals that it can help them to minimize their cost and maximize their profits through value creation to the target audience. This paper is first of its kind to investigate the relationship between different dimensions of blog service innovations and website viewers' online loyalty mediated through two dimensions of online relationship quality. Although different studies focused on the enhancement of online loyalty factors through trust and satisfaction, no study was afforded to the blog service innovation perspective which includes innovations related to System operations, Social technology and Diversification especially in the context of social media and blogging website users. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Algeria
56121
Australia
171761
Bangladesh
1
Belarus
1
Belgium
1
Brazil
1
Bulgaria
1
Canada
180449
Chile
1
China
-356047861
Cyprus
1
Czechia
1616109051
Denmark
187366
Egypt
168787
Finland
1
France
2136932385
Germany
1589323397
Ghana
104326990
Greece
1616109045
Hong Kong SAR China
1589323391
Hungary
1
India
-2111049808
Indonesia
1035391566
Iran
162891
Ireland
1500595512
Italy
26521
Jamaica
1
Japan
104326996
Jordan
154937
Kenya
-2111049813
Lebanon
1
Lithuania
180767
Macao SAR China
1
Malaysia
1500595502
Mexico
1035391583
Morocco
2136932395
Nepal
1
Netherlands
36023
New Zealand
1616109050
Nigeria
2090316792
Norway
1
Pakistan
1500595487
Peru
176125
Philippines
1066420416
Poland
173203
Portugal
116391
Qatar
79042
Romania
1589323393
Saudi Arabia
1846919298
Singapore
-1828948490
Slovakia
1
South Africa
1500595514
South Korea
201782
Spain
102828
Sweden
1589323389
Taiwan
1846919300
Tanzania
1
Thailand
1365799856
Trinidad & Tobago
1
Tunisia
124201
Turkey
32959
Uganda
1
Ukraine
1035391578
United Arab Emirates
156682
United Kingdom
-2111049803
United States
1398954087
Unknown Country
1500595491
Vietnam
104326993
Downloads
Algeria
1
Australia
1365799866
Azerbaijan
2014732598
Bangladesh
1
Belarus
1
Belgium
170200
Canada
1066420417
China
1731487763
Czechia
1
Denmark
57647
Egypt
621
France
1398954089
Germany
1731487766
Ghana
1
Greece
1616109042
Hong Kong SAR China
868146144
Hungary
1
India
-2111049804
Indonesia
1731487762
Iran
205504
Iraq
1
Ireland
24352
Israel
1
Kenya
162934
Lebanon
1
Lithuania
60114
Malaysia
1842786218
Mauritius
1
Mexico
1
Morocco
1
Nepal
47247
Netherlands
174486
New Zealand
1
Nigeria
1
Pakistan
2136932403
Peru
1
Philippines
1731487764
Poland
86395
Portugal
1
Qatar
1
Saudi Arabia
1909328368
Singapore
1035391577
South Africa
1500595493
Sweden
-2111049811
Taiwan
1041141890
Thailand
2136932402
Turkey
1041141873
Uganda
158668
Ukraine
1035391584
United Arab Emirates
63587
United Kingdom
1842786226
United States
1731487763
Unknown Country
1842786217
Vietnam
149614
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sadiq_mmi_2020_1.pdf | 469,96 kB | Adobe PDF | 67305924 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.