Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77105
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Raising the Effectiveness of Tourism Marketing and Branding: Evidence from Armenia
Other Titles Підвищення ефективності туристичного маркетингу та брендингу: досвід Вірменії
Authors Tovmasyan, G.
Keywords туризм
маркетинг
брендинг
соціальні мережі
призначення
життєвий цикл туризму
стратегія
tourism
marketing
branding
social media
destination
tourism area life cycle
strategy
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77105
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Tovmasyan, G. (2020). Raising the Effectiveness of Tourism Marketing and Branding: Evidence from Armenia. Marketing and Management of Innovations, 1, 167-181. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-13
Abstract Автором систематизовано аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо туристичного маркетингу. Метою дослідження є підвищення ефективності туристичного маркетингу Вірменії на основі запропонованих методів нівелювання визначених недоліків у сфері туризму. Результати систематизації літературних джерел та практичних підходів щодо вирішення досліджуваної проблематики свідчать, що традиційно туристичний маркетинг розглядають у контексті задоволення потреб туристів. Автором визначено, що розроблення ефективної маркетингової стратегії є основою розвитку туризму в країні. Розвиток Інтернету забезпечує поширення інформації про туристичний потенціал країни, що формує передумови для зростання кількості іноземних туристів. У статті зазначено, що туристичний бренд Вірменії відображає історію та культуру країни. У ході дослідження застосовано наступну логічну послідовність: 1) узагальнення наукових досліджень з метою уточнення сутності та значення туристичного маркетингу та брендингу; 2) аналіз основних напрямів діяльності туристичного маркетингу Вірменії; 3) надання пропозицій щодо покращення ефективності туристичного маркетингу Вірменії. Емпіричне дослідження проведено з використанням кількісних методів. Результати дослідження свідчать, що Вірменія має ефективну стратегію формування бренду країни, яка є ключовим фактором у досягненні високого рівня по інформованості іноземних туристів про туристичний потенціал країни. На основі аналітичних розрахунків автором встановлено, що ефективний маркетинг та брендинг являються підгрунтям розвитку туризму. При цьому автор визначено стадію туризму Вірменії відповідно до теорії життєвого циклу – проміжна стадія між залученням та розвитком. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути використані держаними органами влади при розробленні маркетингової та брендингової стратегії країни.
This research paper is a summary of the arguments and counterarguments about the scientific discussion on the issue of tourism marketing. The research aims at analysing tourism marketing in Armenia, find out the main gaps and suggest ways for raising its effectiveness. The analysis of the available literature sources and approaches for solving the problem indicates that the essence of tourism marketing is to understand and meet the needs of tourists. The importance of this scientific problem is that using marketing strategies is the primary mean to develop tourism. Also, destination branding is discussed, which may reflect the identity of a destination. Nowadays, the rise of the Internet gives various opportunities to present a country as an attractive tourism destination by using different marketing strategies and involve international tourists. Investigation of the topic of marketing and branding in the paper is carried out in the following rational arrangement. The essence and significance of tourism marketing and branding available in the literature are discussed, the main activities of tourism marketing in Armenia are analysed, and as a result, some suggestions are made for improving tourism marketing performance in Armenia. Besides, tourism brand of Armenia is processed, which reflects the history and culture of the country. Mainly qualitative methods were used in the research. The results of the empirical analysis are presented in the paper, which showed that having a good country brand strategy is a critical factor for achieving a high level of awareness among international tourists. The research analytically affirms that effective marketing and branding is the basis of tourism development. Armenian tourism stage in the tourism life cycle model is evaluated between involvement and development, so here marketing activities are necessary as well. The research results may be useful for state organs of the sphere for their marketing and branding strategic policies.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Armenia Armenia
-10507573
Australia Australia
-10507574
Bolivia Bolivia
1
Canada Canada
1
China China
1
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
1
France France
1
Germany Germany
22684160
Guyana Guyana
1
India India
1
Indonesia Indonesia
-10507584
Iran Iran
-423402002
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2596822
Pakistan Pakistan
2586
Philippines Philippines
-423402004
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
22684161
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
45544
Turkey Turkey
-423402010
Ukraine Ukraine
502
United Kingdom United Kingdom
22684162
United States United States
-10507571
Unknown Country Unknown Country
-423402009
Vietnam Vietnam
376143894

Downloads

Albania Albania
1
Armenia Armenia
-1717426299
Austria Austria
1
Bahrain Bahrain
22684147
Bolivia Bolivia
1
Brazil Brazil
-10507581
British Virgin Islands British Virgin Islands
1
Canada Canada
1
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
-1717426297
Germany Germany
376143889
Guyana Guyana
1
India India
-10507572
Indonesia Indonesia
10340
Iran Iran
22684153
Israel Israel
129912533
Kenya Kenya
-10507576
Malaysia Malaysia
376143891
Nepal Nepal
1
New Zealand New Zealand
5
Peru Peru
1
Philippines Philippines
1
Singapore Singapore
45540
Slovakia Slovakia
22684165
Sri Lanka Sri Lanka
1
Ukraine Ukraine
499
United Arab Emirates United Arab Emirates
10345
United Kingdom United Kingdom
953236
United States United States
-10507588
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
376143895
Zimbabwe Zimbabwe
-423402011

Files

File Size Format Downloads
Tovmasyan_mmi_2020_1.pdf 1,26 MB Adobe PDF 1722099022

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.