Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77105
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Raising the Effectiveness of Tourism Marketing and Branding: Evidence from Armenia
Other Titles Підвищення ефективності туристичного маркетингу та брендингу: досвід Вірменії
Authors Tovmasyan, G.
ORCID
Keywords туризм
маркетинг
брендинг
соціальні мережі
призначення
життєвий цикл туризму
стратегія
tourism
marketing
branding
social media
destination
tourism area life cycle
strategy
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77105
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Tovmasyan, G. (2020). Raising the Effectiveness of Tourism Marketing and Branding: Evidence from Armenia. Marketing and Management of Innovations, 1, 167-181. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-13
Abstract Автором систематизовано аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо туристичного маркетингу. Метою дослідження є підвищення ефективності туристичного маркетингу Вірменії на основі запропонованих методів нівелювання визначених недоліків у сфері туризму. Результати систематизації літературних джерел та практичних підходів щодо вирішення досліджуваної проблематики свідчать, що традиційно туристичний маркетинг розглядають у контексті задоволення потреб туристів. Автором визначено, що розроблення ефективної маркетингової стратегії є основою розвитку туризму в країні. Розвиток Інтернету забезпечує поширення інформації про туристичний потенціал країни, що формує передумови для зростання кількості іноземних туристів. У статті зазначено, що туристичний бренд Вірменії відображає історію та культуру країни. У ході дослідження застосовано наступну логічну послідовність: 1) узагальнення наукових досліджень з метою уточнення сутності та значення туристичного маркетингу та брендингу; 2) аналіз основних напрямів діяльності туристичного маркетингу Вірменії; 3) надання пропозицій щодо покращення ефективності туристичного маркетингу Вірменії. Емпіричне дослідження проведено з використанням кількісних методів. Результати дослідження свідчать, що Вірменія має ефективну стратегію формування бренду країни, яка є ключовим фактором у досягненні високого рівня по інформованості іноземних туристів про туристичний потенціал країни. На основі аналітичних розрахунків автором встановлено, що ефективний маркетинг та брендинг являються підгрунтям розвитку туризму. При цьому автор визначено стадію туризму Вірменії відповідно до теорії життєвого циклу – проміжна стадія між залученням та розвитком. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути використані держаними органами влади при розробленні маркетингової та брендингової стратегії країни.
This research paper is a summary of the arguments and counterarguments about the scientific discussion on the issue of tourism marketing. The research aims at analysing tourism marketing in Armenia, find out the main gaps and suggest ways for raising its effectiveness. The analysis of the available literature sources and approaches for solving the problem indicates that the essence of tourism marketing is to understand and meet the needs of tourists. The importance of this scientific problem is that using marketing strategies is the primary mean to develop tourism. Also, destination branding is discussed, which may reflect the identity of a destination. Nowadays, the rise of the Internet gives various opportunities to present a country as an attractive tourism destination by using different marketing strategies and involve international tourists. Investigation of the topic of marketing and branding in the paper is carried out in the following rational arrangement. The essence and significance of tourism marketing and branding available in the literature are discussed, the main activities of tourism marketing in Armenia are analysed, and as a result, some suggestions are made for improving tourism marketing performance in Armenia. Besides, tourism brand of Armenia is processed, which reflects the history and culture of the country. Mainly qualitative methods were used in the research. The results of the empirical analysis are presented in the paper, which showed that having a good country brand strategy is a critical factor for achieving a high level of awareness among international tourists. The research analytically affirms that effective marketing and branding is the basis of tourism development. Armenian tourism stage in the tourism life cycle model is evaluated between involvement and development, so here marketing activities are necessary as well. The research results may be useful for state organs of the sphere for their marketing and branding strategic policies.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Armenia Armenia
1891119569
Australia Australia
-1876584652
Austria Austria
-242528699
Azerbaijan Azerbaijan
47558
Belgium Belgium
1
Bolivia Bolivia
1
Canada Canada
145314
Chile Chile
1
China China
-2140216200
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
747947247
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
-1876584662
France France
1031322104
Germany Germany
1740533934
Greece Greece
266622121
Guyana Guyana
1
Hungary Hungary
1
India India
1172435175
Indonesia Indonesia
199986608
Iran Iran
193010
Ireland Ireland
1706224096
Israel Israel
1
Italy Italy
179219
Japan Japan
58700
Kenya Kenya
212613
Lithuania Lithuania
671491127
Malaysia Malaysia
-1876584654
Moldova Moldova
1
Nepal Nepal
133445
Netherlands Netherlands
93271
Nigeria Nigeria
-1876584655
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
199986631
Peru Peru
878470373
Philippines Philippines
-1876584664
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Seychelles Seychelles
1
Singapore Singapore
-485057398
Slovakia Slovakia
40842
South Africa South Africa
52336
South Korea South Korea
25668
Spain Spain
-1876584650
Sri Lanka Sri Lanka
-1876584659
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1740533933
Turkey Turkey
671491132
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
-1876584663
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1031322109
United States United States
-970114798
Unknown Country Unknown Country
1031322101
Vietnam Vietnam
937493289

Downloads

Albania Albania
1
Algeria Algeria
1
Armenia Armenia
-970114798
Australia Australia
1
Austria Austria
1
Bahrain Bahrain
989734752
Bolivia Bolivia
1
Brazil Brazil
190767
British Virgin Islands British Virgin Islands
1
Canada Canada
1711224394
China China
1891119564
Colombia Colombia
1
Croatia Croatia
1
Cuba Cuba
1
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
32313
Ethiopia Ethiopia
-2047398619
Finland Finland
157970
France France
-970114797
Georgia Georgia
1
Germany Germany
1363856487
Ghana Ghana
1
Greece Greece
266622123
Guyana Guyana
1
Hungary Hungary
1
India India
81418
Indonesia Indonesia
671491135
Iran Iran
358166683
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
139449
Israel Israel
1711224386
Italy Italy
1
Japan Japan
1239075877
Kenya Kenya
187995
Lesotho Lesotho
1
Lithuania Lithuania
1378934738
Malawi Malawi
1
Malaysia Malaysia
-1876584653
Morocco Morocco
49830
Nepal Nepal
1031322103
Netherlands Netherlands
1
New Zealand New Zealand
130788
Nigeria Nigeria
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
199986609
Romania Romania
-242528698
Singapore Singapore
-970114798
Slovakia Slovakia
22684165
South Africa South Africa
30061
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
-1876584658
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
110254
United Arab Emirates United Arab Emirates
10345
United Kingdom United Kingdom
-970114796
United States United States
1363856488
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
937493290
Zimbabwe Zimbabwe
94229

Files

File Size Format Downloads
Tovmasyan_mmi_2020_1.pdf 1,26 MB Adobe PDF 919485127

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.