Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77105
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Raising the Effectiveness of Tourism Marketing and Branding: Evidence from Armenia |
Other Titles |
Підвищення ефективності туристичного маркетингу та брендингу: досвід Вірменії |
Authors |
Tovmasyan, G.
|
ORCID | |
Keywords |
туризм маркетинг брендинг соціальні мережі призначення життєвий цикл туризму стратегія tourism marketing branding social media destination tourism area life cycle strategy |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77105 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Tovmasyan, G. (2020). Raising the Effectiveness of Tourism Marketing and Branding: Evidence from Armenia. Marketing and Management of Innovations, 1, 167-181. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-13 |
Abstract |
Автором систематизовано аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо туристичного маркетингу. Метою дослідження є підвищення ефективності туристичного маркетингу Вірменії на основі запропонованих методів нівелювання визначених недоліків у сфері туризму. Результати систематизації літературних джерел та практичних підходів щодо вирішення досліджуваної проблематики свідчать, що традиційно туристичний маркетинг розглядають у контексті
задоволення потреб туристів. Автором визначено, що розроблення ефективної маркетингової стратегії є основою розвитку туризму в країні. Розвиток Інтернету забезпечує поширення інформації про туристичний потенціал країни, що формує
передумови для зростання кількості іноземних туристів. У статті зазначено, що туристичний бренд Вірменії відображає історію та культуру країни. У ході дослідження застосовано наступну логічну послідовність: 1) узагальнення наукових
досліджень з метою уточнення сутності та значення туристичного маркетингу та брендингу; 2) аналіз основних напрямів діяльності туристичного маркетингу Вірменії; 3) надання пропозицій щодо покращення ефективності туристичного маркетингу Вірменії. Емпіричне дослідження проведено з використанням кількісних методів. Результати дослідження свідчать, що Вірменія має ефективну стратегію формування бренду країни, яка є ключовим фактором у досягненні високого
рівня по інформованості іноземних туристів про туристичний потенціал країни. На основі аналітичних розрахунків автором встановлено, що ефективний маркетинг та брендинг являються підгрунтям розвитку туризму. При цьому автор визначено
стадію туризму Вірменії відповідно до теорії життєвого циклу – проміжна стадія між залученням та розвитком. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути використані держаними органами влади при розробленні
маркетингової та брендингової стратегії країни. This research paper is a summary of the arguments and counterarguments about the scientific discussion on the issue of tourism marketing. The research aims at analysing tourism marketing in Armenia, find out the main gaps and suggest ways for raising its effectiveness. The analysis of the available literature sources and approaches for solving the problem indicates that the essence of tourism marketing is to understand and meet the needs of tourists. The importance of this scientific problem is that using marketing strategies is the primary mean to develop tourism. Also, destination branding is discussed, which may reflect the identity of a destination. Nowadays, the rise of the Internet gives various opportunities to present a country as an attractive tourism destination by using different marketing strategies and involve international tourists. Investigation of the topic of marketing and branding in the paper is carried out in the following rational arrangement. The essence and significance of tourism marketing and branding available in the literature are discussed, the main activities of tourism marketing in Armenia are analysed, and as a result, some suggestions are made for improving tourism marketing performance in Armenia. Besides, tourism brand of Armenia is processed, which reflects the history and culture of the country. Mainly qualitative methods were used in the research. The results of the empirical analysis are presented in the paper, which showed that having a good country brand strategy is a critical factor for achieving a high level of awareness among international tourists. The research analytically affirms that effective marketing and branding is the basis of tourism development. Armenian tourism stage in the tourism life cycle model is evaluated between involvement and development, so here marketing activities are necessary as well. The research results may be useful for state organs of the sphere for their marketing and branding strategic policies. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Armenia
-1195495087
Australia
-1195495103
Austria
-242528699
Azerbaijan
47558
Belgium
1
Bolivia
1
Canada
145314
Chile
1
China
-1195495102
Croatia
1
Czechia
1
Denmark
747947247
Ecuador
1
Egypt
-1876584662
France
1031322104
Germany
1740533934
Greece
266622121
Guyana
1
Hungary
1
India
-1505138122
Indonesia
199986608
Iran
296166864
Ireland
1706224096
Israel
1
Italy
296166846
Japan
58700
Kenya
212613
Lithuania
671491127
Malaysia
-1869107974
Moldova
1
Nepal
133445
Netherlands
93271
New Zealand
1
Nigeria
-1876584655
Oman
1
Pakistan
199986631
Peru
878470373
Philippines
-1195495082
Poland
1
Romania
1
Seychelles
1
Singapore
296166867
Slovakia
40842
South Africa
52336
South Korea
25668
Spain
-1876584650
Sri Lanka
-1876584659
Sweden
1
Taiwan
1
Thailand
1740533933
Turkey
671491132
Uganda
1
Ukraine
-1876584663
United Arab Emirates
1
United Kingdom
296166869
United States
-1195495091
Unknown Country
-1505138120
Vietnam
937493289
Downloads
Albania
1
Algeria
1
Armenia
-970114798
Australia
1
Austria
1
Bahrain
989734752
Bolivia
1
Brazil
190767
British Virgin Islands
1
Canada
1711224394
China
296166847
Colombia
1
Croatia
1
Cuba
1
Denmark
1
Ecuador
1
Egypt
-1195495095
Ethiopia
-2047398619
Finland
157970
France
-970114797
Georgia
1
Germany
1363856487
Ghana
1
Greece
266622123
Guyana
1
Hungary
1
India
81418
Indonesia
296166862
Iran
-1195495100
Iraq
1
Ireland
139449
Israel
1711224386
Italy
1
Japan
1239075877
Kenya
187995
Lesotho
1
Lithuania
1378934738
Malawi
1
Malaysia
2069366145
Morocco
49830
Nepal
1031322103
Netherlands
1
New Zealand
130788
Nigeria
1
Peru
1
Philippines
-1195495081
Romania
-242528698
Singapore
-1195495085
Slovakia
22684165
South Africa
30061
South Korea
1
Spain
1
Sri Lanka
-1876584658
Syria
1
Taiwan
1
Thailand
1
Turkey
1
Ukraine
110254
United Arab Emirates
10345
United Kingdom
-970114796
United States
296166866
Unknown Country
-597139526
Uzbekistan
1
Vietnam
296166863
Zimbabwe
94229
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Tovmasyan_mmi_2020_1.pdf | 1.26 MB | Adobe PDF | 513919490 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.