Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77852
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реалізація принципу ситуативності в процесі навчання іноземної мови
Authors Іншина, Н.О.
ORCID
Keywords ситуативність
комунікативна компетентність
дидактичні засоби навчання
принцип ситуативності
ситуативность
коммуникативная компетентность
дидактические средства обучения
принцип ситуативности
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77852
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Іншина Н.О. Реалізація принципу ситуативності в процесі навчання іноземної мови: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец. 035 – філологія / Н.О. Іншина; наук. керівник С.В. Баранова. – Суми : СумДУ, 2020. – 35 с.
Abstract Проблема підвищення мотивації за допомогою принципу ситуативності в навчанні іноземної мови є однією з найактуальніших проблем. Основним джерелом навчальної діяльності є внутрішні потреби учнів. Від того, наскільки ці потреби задовольняються, залежить пізнавальна активність, ініціативність і самостійність майбутніх фахівців. Завданням викладача є формування сприятливого мотиваційного клімату для підвищення внутрішньої активності учнів, вдосконалення організації процесу навчання іноземної мови з урахуванням його комунікативної складової. Згідно різноманіття навчально-виховних цілей та змісту процесу навчання реалізуються різними дидактичними можливостями сучасних засобів навчання. Іншомовна комунікативна компетентність розглядається всіма дослідниками як складний, багатокомпонентний навчальний процес. При цьому є значна варіативність, що вирізняється авторами в компонентному складі іншомовної комунікативної компетентності, що пов'язано зі складністю, багатоплановістю процесу спілкування. У роботі ми розглянули особливості впливу ситуативно-тематичної організації навчального матеріалу під час навчання іноземної мови, адже одним із важливих умов ефективності процесу навчання є постійно підтримуваний інтерес учня до самого процесу оволодіння іноземною мовою, його результативність. Тому методично доцільним було також визначення принципів навчання іноземної мови, опис структури та змісту іншомовної компетентності, характеристика ситуативності як одного із головних принципів навчання іноземної мови, визначення моделі і системи вправ застосування принципу ситуативності та отримання кінцевих результатів дослідження. На основі проведеного аналізу розкрили основні ситуації, що створюють комфортне середовище для вивчення мови і таким чином підвищують їх навчальну мотивацію.
Проблема повышения мотивации с помощью принципа ситуативности при обучении иностранному языку является одной из самых актуальных проблем. Основным источником учебной деятельности являются внутренние потребности учащихся. От того, как эти потребности удовлетворяются, зависит познавательная активность, инициативность и самостоятельность будущих специалистов. Задачей преподавателя является формирование благоприятного мотивационного климата для повышения внутренней активности учащихся, совершенствование организации процесса обучения иностранному языку с учетом его коммуникативной составляющей. Многообразие учебно-воспитательных целей и содержания процесса обучения реализуются различными дидактическими возможностями современных средств обучения. Иноязычная коммуникативная компетентность рассматривается всеми исследователями как сложный, многокомпонентный образовательный процесс. При этом существует значительная вариативность, которая выделяется авторами в компонентном составе иноязычной коммуникативной компетентности, что связано со сложностью, многоплановостью процесса общения. В работе мы рассмотрели особенности влияния ситуативно-тематической организации учебного материала при обучении иностранному языку, так как одним из важных условий эффективности процесса обучения является постоянно поддерживаемый интерес ученика к самому процессу овладения иностранным языком, его результативность. Поэтому методически целесообразным было также определение принципов обучения иностранному языку, описание структуры и содержания иноязычной компетентности, характеристика ситуативности как одного из главных принципов обучения иностранному языку, определение модели и системы упражнений применения принципа ситуативности и получение конечных результатов исследования. На основе проведенного анализа раскрыли основные ситуации, создающие комфортную среду для изучения языка и тем самым повышающие их учебную мотивацию.
The problem of increasing motivation using the principle of situationality in teaching a foreign language is one of the most pressing issues. The primary source of learning activity is the internal needs of students. The cognitive activity, initiative, and independence of future specialists depends on how they meet these needs. The teacher’s task is to create a favorable motivational climate to increase the internal activity of students, improve the organization of the process of teaching a foreign language, taking into account its communicative component. According to the variety of educational goals and content of the learning process, he/she applies various didactic opportunities of modern teaching aids. All the researchers of foreign-language communicative competence consider a complex, multi-component educational process. At the same time, there is considerable variability, which the authors of the component composition of foreign-language communicative competence distinguish. It depends on the complexity and diversity of the communication process. In this paper, we examined the peculiarities of the influence of the situational-thematic organization of educational material in teaching a foreign language, since one of the essential conditions for the effectiveness of the learning process is the student’s interest maintained continuously in the process of mastering a foreign language, its efficacy. Therefore, it was also methodologically expedient to determine the principles of teaching a foreign language, describe the structure and content of foreign language competence, characterize situationality as one of the main principles of teaching a foreign language, determine the model and system of exercises for applying the principle of situationality, and obtain the final results of the study. Based on the analysis, we worked out the issue of increasing motivation. We revealed the main situations that create a comfortable environment for learning a language, thereby increasing their educational motivation.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
14440929
Greece Greece
1
Ireland Ireland
72005
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
73
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
10284308
United Kingdom United Kingdom
142410
United States United States
3562328
Unknown Country Unknown Country
379798

Downloads

Belarus Belarus
1971067
Bulgaria Bulgaria
1
Egypt Egypt
1
Finland Finland
1
France France
3200
Germany Germany
6127686
Kazakhstan Kazakhstan
14030
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
10284307
Netherlands Netherlands
1
Portugal Portugal
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
14440930
United Kingdom United Kingdom
3200
United States United States
10284311
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Inshyna_Bachelous_paper.pdf 503,3 kB Adobe PDF 43128739
Inshyna_Bachelous.pdf 159,52 kB Adobe PDF 43128739
Inshyna_presentation.pdf 805,06 kB Adobe PDF 43128739

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.