Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77932
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Телеграм-канал як платформа вивчення іноземної мови
Authors Галеженко, В.Г.
ORCID
Keywords телеграм-канал
telegram-channel
інноваційні технології
инновационные технологии
innovative technologies
месенджер
мессенджер
messenger
підписники
подписчики
subscribers
дигітальний світ
дигитальный мир
digital world
SMLL
BYOD
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77932
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Галеженко, В.Г. Телеграм-канал як платформа вивчення іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 035 - філологія / В.Г. Галеженко; наук. керівник О.В. Назаренко. - Суми: СумДУ, 2020. - 44 с.
Abstract Упродовж останніх десятиліть імплементація інноваційних технологій у сферу української освіти очолює порядок денний реформ навчального процесу. Це питання досить мало розкрито наразі, оскільки нині спостерігається тенденція до нівелювання понять інноваційних й інформаційних технологій; а соціальні мережі, які первинно слугували для комунікації між людьми, перетворилися на платформу для бізнесу, до якого належать уроки іноземних мов. Ця тенденція особливо стосується телеграм-каналів, для перевірки ефективності яких у ракурсі дослідження було створено канал з англійської мови Easy English with Valery. Методологічну базу дослідження складають переважно емпіричні методи: педагогічного спостереження, опитування, аналізу результатів студента й педагогічного експерименту. Теоретичним методом послугував описовий. Вдалося прийти до значущих висновків стосовно ефективності ведення телеграм-каналу, оскільки відсоток засвоєного матеріалу варіювався до 75%.
На протяжении последних десятилетий имплементация инновационных технологий в сферу украинского образования возглавляет повестку дня реформ учебного процесса. Этот вопрос достаточно мало раскрыто на сегодняшний день, поскольку сейчас наблюдается тенденция к нивелированию понятий инновационных и информационных технологий; а социальные сети, которые изначально служили для коммуникации между людьми, превратились в платформу для бизнеса, куда входят и уроки иностранных языков. Эта тенденция особенно касается телеграм-каналов, для проверки эффективности которых в ракурсе исследования было создано канал для изучения английского языка Easy English with Valery. Методологическую базу исследования составляют преимущественно эмпирические методы: педагогического наблюдения, опросы, анализа результатов студента и педагогического эксперимента. Теоретическим методом послужил описательный. Удалось прийти к значимым выводам относительно эффективности ведения телеграм-канала, поскольку процент усвоенного материала варьировался до 75%.
Over the past decades, the implementation of innovative technologies in the field of Ukrainian education has been at the top of the agenda for educational reforms. This issue has not been sufficiently revealed so far, since now there is a tendency to level the concepts of innovative and information technologies; and the social networks that originally served as communication between people turned into a platform for business also comprising foreign language lessons. This trend is especially inherent to telegram-channels, to test the effectiveness of which, in the view of the study, a channel for learning English Easy English with Valery was created. The methodological base of the research involves mainly empirical methods, namely pedagogical observation, surveys, analysis of student results and pedagogical experiment. The theoretical method was descriptive. We managed to come the significant conclusions regarding the effectiveness of owning a telegram-channel, since the percentage of learned material via this platform by students varied up to 75%.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
867907
Germany Germany
1
Greece Greece
432
India India
1
Ireland Ireland
6762
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
16099089
United Kingdom United Kingdom
171517
United States United States
22180947
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
39326662
Cyprus Cyprus
3812
Germany Germany
1
Iran Iran
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
430
Norway Norway
2339
Ukraine Ukraine
10017227
United Kingdom United Kingdom
6764
United States United States
39326662
Unknown Country Unknown Country
862

Files

File Size Format Downloads
Halezhenko_Bachelous_paper.pdf 2,63 MB Adobe PDF 88684761

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.