Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78010
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Проєктна робота як метод реалізації цілей уроку іноземної мови
Authors Бондаренко, Д.Р.
ORCID
Keywords проєкт
проєктна діяльність
типи проєктів
методи навчання
метод проєктів
урок іноземної мови
цілі уроку
проект
проектная деятельность
типы проектов
методы обучения
метод проектов
урок иностранного языка
цели урока
project
project activity
project types
teaching methods
project method
foreign language lesson
lesson goals
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78010
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Бондаренко, Д.Р. Проєктна робота як метод реалізації цілей уроку іноземної мови: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец. 035 – філологія / Д.Р. Бондаренко; наук. керівник С.В. Баранова. – Суми: СумДУ, 2020. – 27 с.
Abstract Навчання з використанням проєктної роботи − важлива практика, яка надає можливість учням сформувати важливі навички. Контекст реального світу та складний характер методу проєктів − це спосіб для учнів набути та застосувати компетенції 21 століття. У сучасній педагогіці проєктна діяльність набуває особливого значення. Цей вид діяльності широко застосовується у багатьох освітніх сферах та набуває усе більше прихильників останнім часом, серед яких є і викладачі іноземних мов. Введення методу проєктів у процес вивчення іноземних мов базується на конструктивному висновку, що даний засіб розвиває командну роботу, здатність вирішувати проблеми, навички словесного та невербального спілкування, навички критичного мислення учнів. Це важливі інструменти для успішності учнів у навчальному закладі та в майбутньому.
Обучение с использованием проектной работы - важная практика, которая дает возможность ученикам сформировать важные навыки. Контекст реального мира и сложный характер метода проектов — это способ для учащихся приобрести и применить компетенции 21 века. В современной педагогике проектная деятельность приобретает особое значение. Этот вид деятельности широко применяется во многих образовательных сферах и приобретает все больше сторонников в последнее время, среди которых есть и преподаватели иностранных языков. Введение метода проектов в процесс изучения иностранных языков базируется на конструктивном выводе, что данное средство развивает командную работу, способность решать проблемы, навыки словесного и невербального общения, навыки критического мышления учащихся. Это важные инструменты для успеваемости учащихся в учебном заведении и в будущем.
Project-based learning is an important practice that enables students to develop important skills. The real-world context and the complex nature of the project method are a way for students to acquire and apply 21st century competencies. In modern pedagogy project activity acquires special significance. This type of activity is widely used in many educational fields and is gaining more and more supporters recently, including foreign language teachers. The introduction of the project method in the process of learning foreign languages is based on the constructive conclusion that this tool develops teamwork, the ability to solve problems, skills of verbal and nonverbal communication, critical thinking skills of students. These are important tools for student success in school and in the future.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
9569737
Germany Germany
1
Greece Greece
1261
Ireland Ireland
216631
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
21966449
United Kingdom United Kingdom
1957274
United States United States
34363165
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
1
Belgium Belgium
34363153
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
9569732
Czechia Czechia
6742146
Finland Finland
9569739
France France
68074526
Germany Germany
34363154
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Malta Malta
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
216618
Nigeria Nigeria
1
Poland Poland
34363157
Portugal Portugal
1
Romania Romania
216674
Russia Russia
651796
Slovakia Slovakia
216646
Sweden Sweden
216604
Switzerland Switzerland
34363156
Turkey Turkey
1957289
Ukraine Ukraine
68074523
United Kingdom United Kingdom
216657
United States United States
68074527
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Bondarenko_Bachelous_paper.pdf 666,11 kB Adobe PDF 371250107

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.