Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78036
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Мовна гра як метод розвитку когнітивних і мовленнєвих здібностей учнів на уроках англійської мови
Other Titles Language Play as a Method of Developing Students’ Cognitive and Speaking Abilities in English classes
Authors Гончарова, О.В.
ORCID
Keywords когнітивні здібності
когнитивные способности
cognitive abilities
ігрові технології
игровые технологии
game techniques
мовна гра
языковая игра
language game/play
гра слів «каламбур»
игра слов «каламбур»
wordplay ‘pun’
мовленнєва компетентність
речевая компетентность
speaking competence
когнітивно-комунікативний підхід
когнитивно-коммуникативный подход
cognitive-communicative approach
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78036
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Гончарова, О.В. Мовна гра як метод розвитку когнітивних і мовленнєвих здібностей учнів на уроках англійської мови [Текст] : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 - філологія / О.В. Гончарова; наук. керівник А.В. Красуля. – Суми: СумДУ, 2020. – 38 с.
Abstract Мета бакалаврської роботи полягає в досліджені варіантів використання явища мовної гри, зокрема гри слів «каламбур», на уроках англійської мови у старшій школі з метою формування мовленнєвих і когнітивних здібностей учнів. Теоретичне значення: Матеріали бакалаврської роботи можуть застосовуватися як додатковий матеріал до укладання навчально-методичних вказівок щодо нових варіантів упровадження явища мовної гри (зокрема на матеріалі британського імпровізійного шоу «Whose Line Is It Anyway?») у навчальний процес з метою формування мовної та соціолінгвістичної компетентностей учнів.Актуальність теми дослідження обумовлена необхідністю вивчення психологічних основ ефективного оволодіння іноземною мовою та формування комунікативної компетентності учнів. Проблематика бакалаврської роботи полягає в запровадженні нових методів активізації пізнавальної та мовленнєвої діяльності на уроках англійської мови в старшій школі. Дослідження було реалізовано на засадах таких методів: теоретичний аналіз та синтез наукових і навчально-методичних джерел, системний аналіз, метод моделювання. Апробація дослідження була проведена на міжнародному науково-практичному семінарі «Інновації та традиції у мовній підготовці іноземних студентів», який проводився 6 грудня 2019 року у Харківському національному університеті будівництва та архітектури у співпраці з Міжнародною науково-практичною організацією філологів «Захід-Схід» (м. Тбілісі, Грузія) . Окрім того, результати бакалаврської роботи висвітлено у статті «Розвиток когнітивних здібностей учнів на уроках англійської мови засобами гри слів «каламбур» фахового видання «Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія» № 32, 2020 року. У ході дослідження було визначено когнітивну природу мовленнєвих здібностей людини, що обумовлює важливість розвитку пізнавальних навичок на уроках англійської мови з метою формування лінгвістичної компетентності учнів. Аналіз когнітивно-комунікативної методики дав можливість стверджувати, що розглянуте поєднання педагогічних підходів доцільно використовувати з метою стимулювання мовленнєво-розумової активності, розвитку уваги, саморегуляції, критичного мислення та формування іншомовної когнітивної архітектури учнів. У межах цієї методики ефективною є реалізація ігрових технологій, які поєднують ознаки аналітичних, асоціативних, комунікативних та дослідницьких вправ. У процесі дослідження було розмежовано поняття «мовної гри» у психолінгвістиці та методиці викладання іноземних мов. На базі вивченого матеріалу були надані приклади практичного застосування прийомів розвитку когнітивних та мовленнєвих навичок засобами ігрової діяльності, в основі якої лежить явище мовної гри, а саме: гри слів «каламбур». Окрім того, у межах дослідницької роботи розроблено методичні рекомендації щодо проведення рольової гри на аутентичному матеріалі імпровізійного шоу «Whose Line Is It Anyway?».
Цель бакалаврской работы заключается в исследовании вариантов использования языковой игры, а именно, игры слов «каламбур» на уроках английского языка в старшей школе с целью формирования когнитивных и речевых способностей учащихся. Теоретическое значение: Материалы бакалаврской работы могут применяться как дополнительный материал к заключению методических рекомендаций относительно новых вариантов внедрения явления языковой игры (в частности на материале британского импровизационного шоу «Whose Line Is It Anyway?») в учебный процесс с целью формирования языковой и социолингвистической компетентности учащихся. Актуальность темы исследования обусловлена необходимостью изучения психологических основ эффективного овладения иностранным языком и формирования коммуникативной компетентности учащихся. Проблематика бакалаврской работы заключается в создании новых методов активизации познавательной и речевой деятельности на уроках английского языка в старшей школе. Исследование было реализовано на основе следующих методов: теоретический анализ и синтез научных и учебно-методических источников, системный анализ, метод моделирования. Апробация исследования была проведена на международном научно-практическом семинаре «Инновации и традиции в языковой подготовке иностранных студентов», который проводился 6 декабря 2019 года в Харьковском национальном университете строительства и архитектуры в сотрудничестве с Международной научно-практической организацией филологов «Запад-Восток» (г. Тбилиси, Грузия). Результаты бакалаврской работы также описаны в статье «Развитие когнитивных способностей учащихся на уроках английского языка средствами игры слов «каламбур» профессионального издания «Вестник Киевского национального лингвистического университета. Серия Педагогика и психология» № 32, 2020 года. В ходе исследования было определено когнитивную природу речевых способностей человека, что подчеркивает важность развития познавательных навыков на уроках английского языка с целью формирования лингвистической компетентности учащихся. Анализ когнитивно-коммуникативной методики позволил утверждать, что рассматриваемое сочетание педагогических подходов разумно использовать с целью стимулирования речевой и мыслительной активности, развития внимания, саморегуляции, критического мышления и формирования иноязычной когнитивной архитектуры учеников. В рамках этой методики эффективна реализация игровых технологий, сочетающих свойства аналитических, ассоциативных, коммуникативных и исследовательских упражнений. В процессе исследования были разграничены понятия «языковой игры» в психолингвистике и методике преподавания иностранных языков. На базе изученного материала были представлены примеры практического использования приёмов развития когнитивных и речевых навыков по средствам игровой деятельности, в основе которой лежит явление языковой игры, а именно: игры слов «каламбур». Кроме того, в рамках исследовательской работы разработаны методические рекомендации по проведению ролевой игры на аутентичном материале импровизационного шоу «Whose Line Is It Anyway?».
The Aim of the research is to study an array of options for using a language game in high school English as a foreign language (EFL) classes in order to develop students’ cognitive and speaking abilities. Theoretical meaning: The bachelor’s thesis findings can be used as additional Teaching/Learning Materials (TLM) for instructional design of a language play intervention (including the materials of the British improvisational show “Whose Line Is It Anyway?”) in the educational process to develop speaking and sociolinguistic competencies of students. The relevance of the research topic is determined by the need to study psychological foundations of effective foreign language mastery and formation of students’ communicative competence. The research problem of the bachelor’s thesis is developing new methods to enhance cognitive and speaking abilities in high school EFL classes. The research was conducted on the basis of the following methods: theoretical analysis and synthesis of scientific and hands-on teaching sources, systematic analysis, and modeling method. The research materials were presented at an international scientific practical seminar “Innovations and Traditions in the Language Teaching of Foreign Students”, which was held on December 6, 2019, at Kharkiv National University of Construction and Architecture in cooperation with the International Scientific Practical Organization of Philologists “West-East” (Tbilisi, Georgia). In addition, the results of the bachelor’s thesis are outlined in the research paper “Development of Students’ Cognitive Abilities by Means of Wordplay “Pun” in English Сlasses” of a scientific journal “Bulletin of Kyiv National Linguistic University. Pedagogy and Psychology Series” No. 32, 2020. The research reveales the cognitive nature of human speaking abilities, which emphasizes the importance of developing cognitive skills in EFL classes in order to form students’ linguistic competence. Thorough analysis of the cognitive-communicative method made it possible to conclude that such synergy of pedagogical approaches can be used to foster speaking and cognitive activities, retain attention, enhance self-regulation, develop critical thinking, and form students’ foreign-language cognitive architecture. Within the framework of this methodology, it is effective to implement game techniques that comprise the attributes of analytical, associative, communicative, and research exercises. While carrying out the research, the concept of “language game” in psycholinguistics and EFL teaching methods were differentiated. Relevant teaching instructions for the formation of cognitive and speaking skills were developed on the basis of the research materials. They provide game activities via a language game “pun”, as well as offer some practical recommendations on how to arrange a role play using authentic materials of the improvisational show “Whose Line Is It Anyway?”.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Czechia Czechia
1
Georgia Georgia
2096162942
Germany Germany
1076865280
Greece Greece
5455
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
4906725
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
-1043729820
United Kingdom United Kingdom
679530800
United States United States
1076865281
Unknown Country Unknown Country
121508

Downloads

Austria Austria
1
China China
1076865279
Czechia Czechia
181634177
France France
4906722
Germany Germany
181634175
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Poland Poland
-1043729819
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
-404239112
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1076865279

Files

File Size Format Downloads
Honcharova_Language Play_Cognitive_Speaking_Abilities.pdf 583,96 kB Adobe PDF 1073936707

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.