Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78041
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Організація та засоби індивідуального навчання іноземної мови
Other Titles Organization and Means of Individual Foreign Language Teaching
Authors Журбенко, К.О.
ORCID
Keywords організація навчального процесу
организация учебного процесса
organization of educational process
індивідуальне навчання
индивидуальное обучение
individual teaching
індивідуальний навчальний план
индивидуальный учебный план
individual curriculum
індивідуальний підхід
индивидуальный подход
individual approach
автономія учня
автономия учащегося
student autonomy
самостійне опрацювання матеріалу
самостоятельная проработка материала
independent processing of material
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78041
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Журбенко, К.О. Організація та засоби індивідуального навчання іноземної мови: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / К.О. Журбенко; наук. керівник Г.В. Чуланова – Суми: СумДУ, 2020 – 39 с.
Abstract Актуальність індивідуального навчання полягає в тому, що така форма навчання надає гарні можливості для індивідуального розвитку учня та освоєння ним іноземної мови, а також вона є однією із форм організації навчання за умов карантину. Мета: оглянути індивідуальне навчання в закладах середньої та вищої освіти України, дослідити індивідуальні види роботи для забезпечення навчального процесу. Для досягнення мети, у роботі були використані основні (критичний аналіз літературний джерел, вивчення позитивного досвіду роботи вчителів та пробне навчання) та допоміжні методи (метод тестування та метод бесіди з учасниками проведення дослідження). Теоретичне значення: можливість використання результатів цього дослідження для покращення методики навчання іноземної мови, а також для подальшого дослідження індивідуального навчання.
Актуальность индивидуального обучения заключается в том, что такая форма обучения предоставляет хорошие возможности для индивидуального развития ученика и освоение им иностранного языка, а также она является одной из форм организации обучения в условиях карантина. Цель: осмотреть индивидуальное обучение в учреждениях среднего и высшего образования Украины, исследовать индивидуальные виды работы для обеспечения учебного процесса. Для достижения цели, в работе были использованы основные (критический анализ литературных источников, изучение положительного опыта работы учителей и пробное обучение) и вспомогательные методы (метод тестирования и метод беседы с участниками проведения исследования). Теоретическое значение: возможность использования результатов этого исследования для улучшения методики обучения иностранному языку, а также для дальнейшего исследования индивидуального обучения.
The relevance of individual learning is based on providing good opportunities for individual development of the student and his or her foreign language mastering by this form of education, and on its being one of education provision forms in the quarantine. Goal: to review individual teaching in secondary and higher education institutions of Ukraine, to explore individual types of work of the education provision. To achieve this goal, in the work were used the main methods (critical analysis of literature sources, study of positive experience of teachers and pilot training) and auxiliary methods (testing method and method of conversation with research participants). Theoretical significance: the possibility of using the results of this study to improve the methods of foreign language teaching, as well as for further research of individual teaching.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
58
Ireland Ireland
232
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1465
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
54700
United Kingdom United Kingdom
19836
United States United States
242157
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
13261
Estonia Estonia
1
France France
89564
Germany Germany
242161
Italy Italy
114
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Slovakia Slovakia
1
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
242157
United Kingdom United Kingdom
89561
United States United States
165862

Files

File Size Format Downloads
Zhurbenko_Bachelous_paper.pdf 1,43 MB Adobe PDF 842686

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.