Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78173
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Принцип новизни як основа реалізації мети уроку іноземної мови
Authors Сіренко, А.Ю.
ORCID
Keywords принципи новизни
принципы новизны
principles of novelty
вивчення іноземної мови
изучение иностранного языка
study of a foreign language
мовленнєва діяльність
речевая деятельность
speech activity
комунікативний метод
коммуникативный метод
communicative method
засоби та методи вивчення
средства и методы изучения
means and methods of study
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78173
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Сіренко, А.Ю. Принцип новизни як основа реалізації мети уроку іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 035 - філологія / А.Ю. Сіренко; наук. керівник О.О. Жулавська. – Суми: СумДУ, 2020. – 44 с.
Abstract Теоретичне значення: Бакалаврська робота присвячена вивченню принципів новизни як основної цілі реалізації уроку з іноземної мови. Якісна мовна підготовка учнів неможлива без використання сучасних інноваційних освітніх технологій. Сучасні інноваційні технології в освіті — це використання інформаційних та комунікаційних технологій у навчанні, проектна робота в навчанні, робота з навчальними комп’ютерними й мультимедійними програмами, дистанційні технології в навчанні іноземних мов, створення презентацій у програмному середовищі Microsoft PowerPoint, використання ресурсів всесвітньої мережі Інтернет. Ці технології допомагають реалізувати орієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію та диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їхнього рівня знань. Мета роботи полягає в дослідженні сучасних методів викладання англійської мови на різних етапах вивчення. Завданням роботи є: визначити основні практичні принципи та новітні методи у викладанні іноземної мови; розкрити специфіку, особливості та складнощі реалізації уроку з використанням принципів новизни; визначення методів та принципів на сучасному етапі викладання; вивчення практичних та застосування практичних завдань. Для вирішення поставлених завдань використовуються такі методи дослідження як : аналіз методичної та наукової літератури, збір інформації, метод теоретичного дослідження. Принципи новизни в навчанні іноземним мовам будуються на основі того, що зміст та організація уроку пронизані новизною, включають використання новітніх методів навчання та технічних засобів. Новизна наказує використання текстів та вправ, які містять щось нове для учнів, відмова від багаторазового читання того ж тексту і вправ з тим самим завданням, варіативність текстів різного змісту, але побудованих на одному і тому ж матеріалі. Таким чином, новизна забезпечує відмову від довільного заучування, розвиває продуктивність мовленнєвих умінь учнів, викликає інтерес до навчальної діяльності, будує соціокультурні зв’язки, адже навчання іноземних мов буде ефективним саме завдяки комплексному застосуванню засобів новітніх інноваційних технологій та залежить від здатності вчителя застосовувати дієвий підхід до навчання.
Теоретическое значение: Бакалаврская работа посвящена изучению принципов новизны как основной цели реализации урока по иностранному языку. Качественная языковая подготовка учащихся невозможна без использования современных инновационных образовательных технологий. Современные инновационные технологии в образовании - это использование информационных и коммуникационных технологий в обучении, занятость в обучении, работа с учебными компьютерными и мультимедийными программами, дистанционные технологии в обучении иностранным языкам, создание презентаций в программной среде Microsoft PowerPoint, использование ресурсов всемирной сети Интернет . Эти технологии помогают реализовать ориентированный подход в обучении, обеспечивают индивидуализацию и дифференциацию обучения с учетом способностей детей, их уровня знаний. Цель работы заключается в исследовании современных методов преподавания английского языка на разных этапах изучения. Задачей работы является: определить основные практические принципы и новейшие методы в преподавании иностранного языка; раскрыть специфику, особенности и сложности реализации урока с использованием принципов новизны; определение методов и принципов на современном этапе преподавания; изучение практических и применения практических задач. Для решения поставленных задач используются такие методы исследования как: анализ методической и научной литературы, сбор информации, метод теоретического исследования. Принципы новизны в обучении иностранным языкам строятся на основе того, что содержание и организация урока пронизаны новизной, включают использование новейших методов обучения и технических средств. Новизна предписывает использование текстов и упражнений, которые содержат то новое для учеников, отказ от многократного чтения того же текста и упражнений с тем же заданием, вариативность текстов разного содержания, но построенных на одном и том же материале. Таким образом, новизна обеспечивает отказ от произвольного заучивания, развивает производительность речевых умений учащихся, вызывает интерес к учебной деятельности, строит социокультурные связи, ведь обучения иностранным языкам будет эффективным именно благодаря комплексному применению средств новейших инновационных технологий и зависит от способности учителя применять действенный подход к обучению.
Theoretical significance: The bachelor's thesis is devoted to the study of the principles of novelty as the main goal of a foreign language lesson. High-quality language training of students is impossible without the use of modern innovative educational technologies. Modern innovative technologies in education are the use of information and communication technologies in teaching, project work in teaching, work with educational computer and multimedia programs, distance technologies in teaching foreign languages, creation of presentations in Microsoft PowerPoint software environment, use of World Wide Web resources. . These technologies help to implement a focused approach to learning, provide individualization and differentiation of learning, taking into account the abilities of children, their level of knowledge. The purpose of the work is to study modern methods of teaching English at different stages of study. The tasks of the work : are to determine the basic practical principles and the latest methods in teaching a foreign language; to reveal the specifics, features and complexities of the lesson using the principles of novelty; definition of methods and principles at the present stage of teaching; study of practical and application of practical tasks. To solve the tasks such research methods are used as: analysis of methodical and scientific literature, collection of information, method of theoretical research. The principles of novelty in teaching foreign languages are based on the fact that the content and organization of the lesson are permeated with novelty, including the use of the latest teaching methods and technical means. Novelty dictates the use of texts and exercises that contain something new for students, refusal to repeatedly read the same text and exercises with the same task, the variability of texts of different content, but built on the same material. Thus, the novelty ensures the rejection of arbitrary learning, develops the productivity of students' speech skills, arouses interest in learning, builds socio-cultural ties, because foreign language learning will be effective through the integrated use of the latest innovative technologies and depends on the teacher's ability to apply an effective approach. to study.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Australia Australia
650
Austria Austria
1
China China
1
Estonia Estonia
1
France France
1
Greece Greece
327
Ireland Ireland
24221392
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Russia Russia
411770652
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
-297263657
United Kingdom United Kingdom
121108953
United States United States
2030239112
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Canada Canada
121108958
Czechia Czechia
1
Finland Finland
6677435
France France
2030239113
Germany Germany
1380643295
Hungary Hungary
6677446
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Poland Poland
3168653
Romania Romania
1380643294
Russia Russia
24221392
Ukraine Ukraine
2030239111
United Kingdom United Kingdom
10186241
United States United States
1770400783
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Sirenko_Bachelous_paper.pdf 966,81 kB Adobe PDF 174271133

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.