Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78199
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інтуїтивно-свідомий підхід у навчанні іноземних мов
Authors Федорова, П. С.
ORCID
Keywords інтуїтивно-свідомий підхід
интуитивно-сознательный поход
intuitive and conscious approach
інтуїтивний розум
интуитивный разум
intuitive mind
свідоме пізнання
осознанное познание
conscious perception
методика
методика
methodology
іноземні мови
иностранные языки
foreign languages
експліцитне знання
эксплицитное знание
explicit knowledge
імпліцитне знання
имплицитное знание
implicit knowledge
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78199
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Федорова, П.С. Інтуїтивно-свідомий підхід у навчанні іноземних мов : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 035 - філологія / П.С. Федорова; наук. керівник М.В. Черник. – Суми: СумДУ, 2020. – 37 с.
Abstract Тема: Інтуїтивно-свідомий підхід у навчанні іноземних мов Мета: робота присвячена дослідженню ефективності інтуїтивно-свідомого підходу в навчанні англійській мові студентів із середнім і високим рівнем володіння іноземною мовою. Розглядаються переваги й недоліки застосування підходу з метою оволодіння новими граматичними конструкціями та лексичним матеріалом на основі експліцитного та імпліцитного знання. Теоретичне значення: огляд особливостей індуктивно-свідомого підходу та адаптація навчального процесу з урахуванням результатів сучасних досліджень в області психології та психолінгвістики дозволить створити ефективну модель навчання іноземних мов.
Тема: Интуитивно-сознательный подход в обучении иностранным языкам Цель: работа посвящена исследованию эффективности интуитивно сознательного подхода в обучении английскому языку студентов со средним и высоким уровнем владения иностранным языком. Рассматриваются преимущества и недостатки применения подхода с целью овладения новыми грамматическими конструкциями и лексическим материалом на основе эксплицитного и имплицитного знания. Теоретическое значение: обзор особенностей индуктивно-сознательного подхода и адаптация учебного процесса с учетом результатов современных исследований в области психологии и психолингвистики позволит создать эффективную модель обучения иностранным языкам.
Title: Intuitive and conscious approach to foreign languages teaching Goal: the work is devoted to the study of the effectiveness of an intuitive and conscious approach to English teaching upper-intermediate students. The advantages and disadvantages of applying the approach with the aim of mastering new grammatical constructions and lexical material are studied. Theoretical meaning: a review of the features of the inductive-conscious approach and the adaptation of the educational process, taking into account the results of modern research in the field of psychology and psycholinguistics, will create the most effective model for teaching foreign languages on the basis of the explicit and implicit knowledge.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
China China
1
Czechia Czechia
1
Germany Germany
1
Greece Greece
218
Ireland Ireland
9702535
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Romania Romania
37964
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
33256413
United Kingdom United Kingdom
431984
United States United States
49453034
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Canada Canada
33256410
Czechia Czechia
1
Faroe Islands Faroe Islands
1
Finland Finland
1
France France
17059790
Germany Germany
49453034
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
9702536
Netherlands Netherlands
9702535
Poland Poland
431992
Romania Romania
33256410
Sweden Sweden
17059786
Turkey Turkey
3078
Ukraine Ukraine
92882158
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
92882158

Files

File Size Format Downloads
Fedorova_bachelor's_thesis.pdf 430,52 kB Adobe PDF 355689892

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.