Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78201
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Проблема контролю іншомовних умінь і навичок у початковій школі
Other Titles The problem of controlling foreign language skills in elementary school
Authors Отрощенко, Ж.Ю.
ORCID
Keywords контроль знань
контроль знаний
knowledge control
оцінка знань
оценка знаний
knowledge assessment
процес навчання
процесс обучения
learning process
навчально-виховна діяльність
учебно-воспитательная деятельность
educational activities
фронтальний контроль
фронтальный контроль
frontal control
індивідуальний контроль
индивидуальный контроль
individual control
зворотний зв’язок
обратная связь
feedback
тестовий контроль
тестовый контроль
test control
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78201
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Отрощенко, Ж.Ю. Проблема контролю іншомовних умінь і навичок у початковій школі [Текст] : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 035 – філологія (германські мови та літератури (переклад включно) / Ж.Ю. Отрощенко; наук. керівник Л.В. Щигло. - Суми: СумДУ, 2020. – 26 c.
Abstract Мета: аналіз та узагальнення досвіду використання сучасних методів контролю, а також визначення основних аспектів застосування контролю іншомовних умінь і навичок у початковій школі. Теоретичне значення зумовлене узагальненням використання сучасних методів контролю умінь і навичок у початковій школі та його впливом на подальше оволодіння іноземною мовою. У бакалаврській роботі було розглянуто проблеми контролю іншомовних умінь і навичок у початковій школі. Було проведено аналіз досвіду використання сучасних методів контролю та було визначено психолого-педагогічні основи застосування контролю при вивченні іноземної мови. Робота містить вступ, два розділи, висновки і списки використаних джерел. Бакалаврська робота містить такі розділи: особливості контролю в умовах розбудови національної школи та освіти; педагогічні основи використання сучасних методів контролю і оцінки при вивченні іноземної мови. У вступі ми обґрунтували актуальність обраної нами теми, вказали предмет і об’єкт нашого дослідження, визначили цілі і завдання дослідження. У першому розділі висвітлено проблеми контролю та оцінки. Було виявлено, що існує декілька форм контролю. На нашу думку, більш ефективною формою є фронтальний контроль. Завдяки йому всі учні класу зосереджені на завданнях, адже їх можуть опитати будь-якої хвилини, і у них немає часу на відволікання. Утім, індивідуальний контроль також важливий, адже він спрямований на виявлення здатності вирішувати комунікативні завдання, які є результатом індивідуального оцінювання дійсності. Варто зазначити, що для найбільшої ефективності, потрібно комбінувати обидві форми контролю. У другому розділі ми провели дослідження щодо педагогічних основ використання сучасних методів контролю і оцінки при вивченні іноземної мови. Було виявлено, що у процесі вивчення іноземної мови контроль є важливим фактором. Контроль виконує певні функції, реалізація яких суттєво впливає на ефективність всього процесу навчання. Це функції зворотного зв'язку, оцінювання, навчання та розвиток. У процесі роботи зроблено висновки. Проблеми контролю є актуальними як для педагогічної теорії, так і для педагогічної практики, оскільки підвищення якості викладання та навчання безпосередньо пов'язане з удосконаленням системи контролю. У списку використаної літератури надано джерела, на основі яких було проведено наше дослідження.
Цель: анализ и обобщение опыта использования современных методов контроля, а также определение основных аспектов применения контроля иностранных умений и навыков в начальной школе. Теоретическое значение обусловлено обобщением использования современных методов контроля умений и навыков в начальной школе и его влиянием на дальнейшее овладение иностранным языком. В бакалаврской работе были рассмотрены проблемы контроля иностранных умений и навыков в начальной школе. Был проведен анализ опыта использования современных методов контроля и были определены психолого-педагогические основы применения контроля при изучении иностранного языка. Работа содержит введение, две главы, выводы и списки литературы. Бакалаврская работа содержит следующие разделы: особенности контроля в условиях развития национальной школы и образования; педагогические основы использования современных методов контроля и оценки при изучении иностранного языка. Во введении мы обосновали актуальность выбранной нами темы, указали предмет и объект нашего исследования, определили цели и задачи исследования. В первом разделе освещены проблемы контроля и оценки. Было обнаружено, что существует несколько форм контроля. По нашему мнению, более эффективной формой является фронтальный контроль. Благодаря ему все ученики класса сосредоточены на задачах, ведь их могут опросить в любой момент, и у них нет времени на отвлечение. Впрочем, индивидуальный контроль также важен, ведь он направлен на выявление способности решать коммуникативные задачи, которые являются результатом индивидуального оценивания действительности. Стоит отметить, что для наибольшей эффективности, нужно комбинировать обе формы контроля. Во второй главе мы провели исследования по педагогических основ использования современных методов контроля и оценки при изучении иностранного языка. Было обнаружено, что в процессе изучения иностранного языка контроль является важным фактором. Контроль выполняет определенные функции, реализация которых существенно влияет на эффективность всего процесса обучения. Это функции обратной связи, оценки, обучения и развития. В процессе работы сделаны выводы. Проблемы контроля актуальны как для педагогической теории, так и для педагогической практики, поскольку повышение качества преподавания и обучения непосредственно связано с совершенствованием системы контроля. В списке использованной литературы предоставлено источники, на основе которых было проведено наше исследование.
The specific topic: analysis and generalization of experience in the use of modern methods of control, as well as identification of the main aspects of the application of control of foreign language skills in primary school. The theoretical meaning is due to the generalization of the use of modern methods of control of skills and abilities in primary school and its impact on the subsequent mastery of a foreign language. In the bachelor's thesis the problems of control of foreign language skills in primary school were considered. The analysis of experience of use of modern methods of control was carried out and the psychological and pedagogical bases of application of control at studying of a foreign language were defined. The work contains an introduction, two sections, conclusions and lists of sources used. The bachelor's thesis contains the following sections: features of control in the conditions of development of national school and education; pedagogical bases of use of modern methods of control and estimation at studying of a foreign language. In the introduction, we substantiated the relevance of our chosen topic, indicated the subject and object of our study, defined the goals and objectives of the study. The first section highlights the problems of control and evaluation. It was found that there are several forms of control. In our opinion, a more effective form is frontal control. Thanks to him, all students in the class are focused on tasks, because they can be questioned at any moment, and they do not have time for distraction. However, individual control is also important, because it aims to identify the ability to solve communicative problems that are the result of individual assessment of reality. It is worth noting that for maximum efficiency, you need to combine both forms of control. In the second section, we conducted research on the pedagogical foundations of the use of modern methods of control and evaluation in the study of a foreign language. It was found that in the process of learning a foreign language control is an important factor. Control performs certain functions, the implementation of which significantly affects the effectiveness of the entire learning process. These are the functions of feedback, evaluation, training and development. In the course of work conclusions are made. Problems of control are relevant for both pedagogical theory and pedagogical practice, as improving the quality of teaching and learning is directly related to improving the control system. The list of used literature provides the sources on the basis of which our study was conducted.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
30
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
1
Greece Greece
67
Ireland Ireland
199
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
45550
United Kingdom United Kingdom
3435
United States United States
78411
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Czechia Czechia
204
Finland Finland
191
France France
3451
Georgia Georgia
1
Germany Germany
12690
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Poland Poland
30
Romania Romania
1
Russia Russia
396
Ukraine Ukraine
78412
United Kingdom United Kingdom
198
United States United States
78409

Files

File Size Format Downloads
Otroshchenko_Bachelous_paper.pdf 497,23 kB Adobe PDF 173986

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.