Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78415
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Employee Advocacy as a Marketing Strategy to Power Brand Promotion: an Employee Perspective |
Other Titles |
Комунікаційно-контентна стратегія бренду компанії: переваги для співробітників |
Authors |
Thomas, T.
|
ORCID | |
Keywords |
контент маркетинг діджитал маркетинг ампліфікація співробітників залучення співробітників маркетинг в соціальних мережах content marketing digital marketing employee amplification employee engagement social media marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78415 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Thomas, T. (2020). Employee Advocacy as a Marketing Strategy to Power Brand Promotion: an Employee Perspective. Marketing and Management of Innovations, 2, 167-181. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.2-12 |
Abstract |
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання формування
комунікаційно-контентної стратегії бренду компанії її працівниками. Розкрито економічну сутність соціальної ініціативи співробітників компанії на ринку товарів та послуг за рахунок створення та розповсюдження контенту бренду компанії у соціальних мережах. Проведено бібліометричний аналіз професійних журналів, експертних блогів присвячених темі digital-маркетингу та маркетингу у соціальних мережах. Основною метою проведеного дослідження є аналіз рівня обізнаності та сприйняття працівниками різних аспектів комунікаційно-контентної стратегії бренду компанії. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих за результатами опитування 102 співробітників автомобільних салонів у південних районах Кералу (Індія). Опитування здійснювалася за допомогою
інструменту Google Forms. Інформування респондентів про необхідність заповнення анкети здійснювалася за допомогою електронної пошти та месенджеру WhatsApp. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи двомірного графу відповідності, описової статистики, U-критерію Манна-Уітні та критерію КраскелаУолліса. Результати емпіричного аналізу підтвердили висунуту гіпотезу щодо дивергентного характеру участі працівників в комунікаційно-контентній стратегії бренду компанії залежно від функціональних обов’язків та їх посади. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що відсутність чіткої політики та рекомендацій ведення соціальних мереж, мотиваційних механізмів заохочення такої діяльності призводить до втрати потенційно можливих шляхів сталого розвитку компаній. Відзначено, що співробітники сприймають використання соціальних мереж як один із
напрямків реалізацією політики корпоративної соціальної відповідальності. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними менеджерам компанії при формуванні нової політики використання людських ресурсів за їх інтересами та професійною діяльністю в соціальних мережах для реалізації комунікаційно-контентної стратегії бренду компанії. Employee Advocacy is an emerging and cost-effective concept of employee amplification to market products and services by enabling employees to build and share the company's brand contents through social media platforms. The paper summarizes the available research-based contents as well as articles and blogs of experts in the field of digital and social media marketing. The study primarily intended to assess employees’ awareness and perception of various aspects of employee advocacy. It has identified forms and types of contents shared and social media platforms now used by the employees in the automotive sector for leveraging brand promotion and communicating with the target market. The study has been designed as a descriptive research paper based on the empirical data collected from a sample of 102 employees from automobile showrooms in the southern districts of Kerala using a snowball sampling technique. A questionnaire was drafted with the help of google forms and administered among the respondents via email and WhatsApp. Two-dimensional plot of correspondence analysis, Descriptive statistics, Mann-Whitney U test, and Kruskal-Wallis H test was applied to present and describe the empirical data and to draw inference about the significance of the difference in the awareness and perception of employees about the aspects of employee advocacy on brand promotion in terms of demographic factors. Awareness level and understanding of the elements of employee advocacy is found very low and significantly different among employees according to the designation. This paper also indicates that the social media policies and guidelines of the companies were not rightly imparted to the employees. That’s why the involvement and creative use of the potentials of social media platforms by the employees were not up to a remarkable level. Employees perceived that employee advocacy as a cost-effective brand promotion strategy for the future, and it demands the employer’s motivation, recognition, and rewards for inspiring employees to be brand ambassadors. This research addressed a relatively new concept in which there has been no extensive empirical researches and calls on the attention of the market as well as academic researchers for contributing the unexplored areas of the novel and powerful idea for utilizing human resources in a platform where they are interested and involved. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
![Algeria](/flags/dz.gif)
1
![Australia](/flags/au.gif)
78631863
![Austria](/flags/at.gif)
662084854
![Bangladesh](/flags/bd.gif)
152221300
![Belgium](/flags/be.gif)
662084823
![Bhutan](/flags/bt.gif)
662084791
![Botswana](/flags/bw.gif)
1
![Brazil](/flags/br.gif)
-157302303
![Brunei](/flags/bn.gif)
1
![Burundi](/flags/bi.gif)
1
![Cambodia](/flags/kh.gif)
1
![Canada](/flags/ca.gif)
662084935
![Chile](/flags/cl.gif)
-682172461
![China](/flags/cn.gif)
1309475836
![Colombia](/flags/co.gif)
1115729383
![Costa Rica](/flags/cr.gif)
1
![Croatia](/flags/hr.gif)
-2069220451
![Czechia](/flags/cz.gif)
617765323
![Denmark](/flags/dk.gif)
-1056726871
![Ecuador](/flags/ec.gif)
1
![Egypt](/flags/eg.gif)
662084913
![Estonia](/flags/ee.gif)
115130
![Ethiopia](/flags/et.gif)
152221340
![Finland](/flags/fi.gif)
-157302307
![France](/flags/fr.gif)
1309475841
![Germany](/flags/de.gif)
78631843
![Ghana](/flags/gh.gif)
-802189741
![Greece](/flags/gr.gif)
216500
![Hong Kong SAR China](/flags/hk.gif)
-874184842
![Hungary](/flags/hu.gif)
-1604518093
![India](/flags/in.gif)
1969628600
![Indonesia](/flags/id.gif)
-2078269639
![Iran](/flags/ir.gif)
1710411331
![Iraq](/flags/iq.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
152221329
![Israel](/flags/il.gif)
152221324
![Italy](/flags/it.gif)
1309475837
![Japan](/flags/jp.gif)
-1604518149
![Kenya](/flags/ke.gif)
78631859
![Latvia](/flags/lv.gif)
1
![Lebanon](/flags/lb.gif)
1
![Lesotho](/flags/ls.gif)
1
![Liechtenstein](/flags/li.gif)
70326
![Lithuania](/flags/lt.gif)
78631886
![Luxembourg](/flags/lu.gif)
1
![Malaysia](/flags/my.gif)
78631852
![Mauritius](/flags/mu.gif)
426681993
![Mexico](/flags/mx.gif)
-2069220460
![Mongolia](/flags/mn.gif)
1
![Morocco](/flags/ma.gif)
109348
![Myanmar (Burma)](/flags/mm.gif)
1
![Nepal](/flags/np.gif)
967070860
![Netherlands](/flags/nl.gif)
78631874
![New Zealand](/flags/nz.gif)
24930272
![Nigeria](/flags/ng.gif)
117891
![Norway](/flags/no.gif)
662084805
![Pakistan](/flags/pk.gif)
78631845
![Palestinian Territories](/flags/ps.gif)
1309475852
![Peru](/flags/pe.gif)
426682006
![Philippines](/flags/ph.gif)
-842896729
![Poland](/flags/pl.gif)
-2069220471
![Portugal](/flags/pt.gif)
662084811
![Puerto Rico](/flags/pr.gif)
1
![Qatar](/flags/qa.gif)
-1604518108
![Romania](/flags/ro.gif)
662084806
![Russia](/flags/ru.gif)
1
![Rwanda](/flags/rw.gif)
1
![Saudi Arabia](/flags/sa.gif)
967070862
![Serbia](/flags/rs.gif)
426682023
![Singapore](/flags/sg.gif)
29227
![Slovakia](/flags/sk.gif)
1
![Slovenia](/flags/si.gif)
426682007
![South Africa](/flags/za.gif)
152221337
![South Korea](/flags/kr.gif)
426682103
![Spain](/flags/es.gif)
104342553
![Sri Lanka](/flags/lk.gif)
645482207
![Sweden](/flags/se.gif)
967070858
![Switzerland](/flags/ch.gif)
176044
![Taiwan](/flags/tw.gif)
662084836
![Thailand](/flags/th.gif)
78356
![Trinidad & Tobago](/flags/tt.gif)
142531
![Tunisia](/flags/tn.gif)
2113982547
![Turkey](/flags/tr.gif)
967070865
![Ukraine](/flags/ua.gif)
38638
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
78631855
![United States](/flags/us.gif)
78631872
![Unknown Country](/flags/--.gif)
-842896723
![Vietnam](/flags/vn.gif)
-1604518117
Downloads
![Australia](/flags/au.gif)
129239
![Austria](/flags/at.gif)
593022203
![Bangladesh](/flags/bd.gif)
1
![Barbados](/flags/bb.gif)
1
![Belgium](/flags/be.gif)
1890361829
![Brazil](/flags/br.gif)
-1715701938
![Cambodia](/flags/kh.gif)
1
![Cameroon](/flags/cm.gif)
480041795
![Canada](/flags/ca.gif)
78631861
![Chile](/flags/cl.gif)
-682172460
![China](/flags/cn.gif)
78631862
![Colombia](/flags/co.gif)
1115729384
![Congo - Kinshasa](/flags/cd.gif)
1
![Cyprus](/flags/cy.gif)
1
![Czechia](/flags/cz.gif)
662084846
![Denmark](/flags/dk.gif)
-157302304
![Ecuador](/flags/ec.gif)
1
![Egypt](/flags/eg.gif)
662084907
![Estonia](/flags/ee.gif)
967070864
![Ethiopia](/flags/et.gif)
-274387501
![Finland](/flags/fi.gif)
-157302306
![France](/flags/fr.gif)
1309475840
![Germany](/flags/de.gif)
78631844
![Ghana](/flags/gh.gif)
-802189740
![Greece](/flags/gr.gif)
1272846777
![Hong Kong SAR China](/flags/hk.gif)
-2069220445
![India](/flags/in.gif)
78631865
![Indonesia](/flags/id.gif)
1855830462
![Iran](/flags/ir.gif)
152221339
![Iraq](/flags/iq.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
426681977
![Israel](/flags/il.gif)
426682051
![Italy](/flags/it.gif)
78631840
![Japan](/flags/jp.gif)
-1604518148
![Jordan](/flags/jo.gif)
1
![Kenya](/flags/ke.gif)
426681996
![Kuwait](/flags/kw.gif)
79007
![Latvia](/flags/lv.gif)
1631443659
![Lebanon](/flags/lb.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
-2069220484
![Madagascar](/flags/mg.gif)
1
![Malaysia](/flags/my.gif)
-274387504
![Malta](/flags/mt.gif)
-2069220465
![Mauritius](/flags/mu.gif)
24930179
![Mexico](/flags/mx.gif)
-2069220462
![Morocco](/flags/ma.gif)
76765
![Namibia](/flags/na.gif)
1
![Netherlands](/flags/nl.gif)
78631883
![New Zealand](/flags/nz.gif)
1
![Nigeria](/flags/ng.gif)
967070856
![Norway](/flags/no.gif)
1
![Oman](/flags/om.gif)
-197320970
![Pakistan](/flags/pk.gif)
1969628601
![Palestinian Territories](/flags/ps.gif)
1309475854
![Peru](/flags/pe.gif)
110900
![Philippines](/flags/ph.gif)
662084938
![Poland](/flags/pl.gif)
-2069220467
![Portugal](/flags/pt.gif)
114827
![Puerto Rico](/flags/pr.gif)
77540
![Qatar](/flags/qa.gif)
1
![Romania](/flags/ro.gif)
-274387500
![Russia](/flags/ru.gif)
1
![Saudi Arabia](/flags/sa.gif)
645482221
![Serbia](/flags/rs.gif)
24930248
![Singapore](/flags/sg.gif)
1014857960
![Somalia](/flags/so.gif)
662084815
![South Africa](/flags/za.gif)
78631864
![South Korea](/flags/kr.gif)
1757968711
![Spain](/flags/es.gif)
2113982536
![Sri Lanka](/flags/lk.gif)
662084822
![St. Lucia](/flags/lc.gif)
1
![Sweden](/flags/se.gif)
967070859
![Switzerland](/flags/ch.gif)
-682172446
![Taiwan](/flags/tw.gif)
78631841
![Thailand](/flags/th.gif)
662084906
![Tunisia](/flags/tn.gif)
1
![Turkey](/flags/tr.gif)
2019271663
![Ukraine](/flags/ua.gif)
104342532
![United Arab Emirates](/flags/ae.gif)
180463
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
78631856
![United States](/flags/us.gif)
78631873
![Unknown Country](/flags/--.gif)
1969628603
![Vietnam](/flags/vn.gif)
1422125592
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Thomas_mmi_2_2020.pdf | 717,31 kB | Adobe PDF | -729361152 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.