Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78612
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Літературні твори як засіб навчання іноземним мовам
Other Titles Literature works as a means of teaching foreign languages
Authors Вернидуб, Г.С.
ORCID
Keywords літературний твір
литературное произведение
literary work
історико-художній літературний твір
историко-художественное итературное произведение
historical artistic literary work
іншомовна компетенція
иноязычная компетенция
foreign language competence
історична свідомість
историческое сознание
historical consciousness
соціальні цінності
социальные ценности
social values
громадянська позиція
гражданская позиция
civic position
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78612
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Вернидуб, Г.С. Літературні твори як засіб навчання іноземним мовам [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 035 - філологія / Г.С. Вернидуб; наук. керівник А.В. Зінченко. − Суми: СумДУ, 2020. − 40 с.
Abstract За умов постійного пошуку нових та переоцінки вже існуючих освітніх інструментів навчання іноземної мови, автентичні літературні тексти постають вдалим методичним рішенням. У роботі було проаналізовано теоретичні аспекти дидактичного потенціалу історико-літературних творів, після чого автор запропонував власну практичну модель формування соціокультурної компетенції на основі таких творів, спираючись на власний практичний досвід викладання.
В условиях постоянного поиска новых и переоценки существующих образовательных инструментов для обучения иностранным языкам, аутентичные литературные тексты являются удачным методическим решением. В работе были проанализированы теоретические аспекты дидактического потенциала историко-литературных произведений. Автор также предложил собственную практическую модель формирования иноязычной компетенции на основе таких произведений, опираясь на собственный практический опыт преподавания.
Given the constant search for new and reassessment of existing educational tools for the teaching of a foreign language, authentic literary texts obviously appear to be a successful methodological solution. The thesis analyzes the theoretical aspects of the didactic potential of historical and literary works, after which the author proposed his own practical model of socio-cultural competence on the basis of such works, based on his own practical teaching experience.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Cuba Cuba
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
231
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Singapore Singapore
45953
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
3966
United Kingdom United Kingdom
1983
United States United States
26507
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Chile Chile
1
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
45952
Germany Germany
460
Indonesia Indonesia
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Portugal Portugal
1
Ukraine Ukraine
26507
United Kingdom United Kingdom
459
United States United States
45952

Files

File Size Format Downloads
Vernydub_bac-rob.pdf 823,15 kB Adobe PDF 119337

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.