Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79687
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Казкотерапія як профілактичний захід у роботі з дітьми із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах
Authors Маханець, А.С.
ORCID
Keywords соціальна профілактика
социальная профилактика
social prevention
казкотерапія
сказкотерапия
fairy tale therapy
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79687
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Маханець, А.С. Казкотерапія як профілактичний захід у роботі з дітьми із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 231 - соціальна робота / А.С. Маханець; наук. керівник А.М. Костенко. - Суми: СумДУ, 2020. - 61 с.
Abstract Актуальність дослідження обумовлена зростанням кількості сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Зокрема, станом на кінець 2019 року в Україні нараховується 5,5 тис. таких сімей. Крім того, спостерігається проблема недостатньої кількості фахівців із соціальної роботи у громадах, діяльність яких була б спрямована на підтримку сімей СЖО, проведення профілактичної роботи з групами ризику та надання соціальних послуг дітям із сімей СЖО. У зв’язку з цим, необхідним є наукове та практичне обгрунтування впровадження новітніх профілактичних методів для роботи із дітьми з сімей СЖО, які спрямовані на вчасне виявлення й усунення проблем дітей та подальшої розробки плану з їх розв’язання. Одним із таких профілактичних методів є казкотерапія. Казкотерапія є одним із видів соціальної терапії, головним інструментом якої є відповідні зразки народної прози та низка фантастичних літературних творів. Користь дитині від ознайомлення з казками була відома ще від початку розвитку цивілізації, а розвиток казкотерапії здійснив дитячий психолог Бруно Беттельгейм у своїй праці «Чарівне і корисне: про значення і цінності казки». Автор дослідив класичний фонд народної прози, проаналізував її функції, підкреслив її терапевтичні властивості. Вивчивши усталені казкові мотиви, вчений довів, що казки та легенди здатні допомогти дитині адаптуватись у мінливому соціокультурному середовищі. Автор також наголошував, що за допомогою казок також можна привчити дитину до традицій власного народу, перебороти страх перед дорослим життям і майбутньою самостійністю, а також виховують відповідальність. Як бачимо, казкотерапія має широкий спектр впливу на дитину, що дозволяє нам застосовувати її у рлботі з дітьми із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах (СЖО).
Сказкотерапия является одним из видов социальной терапии, главным инструментом которой является соответствующие образцы народной прозы и ряд фантастических литературных произведений. Польза ребенку от ознакомления со сказками была известна еще с начала развития цивилизации, а развитие сказкотерапии совершил детский психолог Бруно Беттельгейм в своей работе «Волшебное и полезное: о значении и ценности сказки». Автор исследовал классический фонд народной прозы, проанализировал ее функции, подчеркнул ее терапевтические свойства. Изучив принятые сказочные мотивы, ученый доказал, что сказки и легенды способны помочь ребенку адаптироваться в меняющемся социокультурной среде
Fairy tale therapy is one of the types of social therapy, the main tool of which is the appropriate samples of folk prose and a number of fantastic literary works. The benefit of the child from acquaintance with fairy tales has been known since the beginning of civilization, and the development of fairy tale therapy was carried out by child psychologist Bruno Bettelheim in his work "Magic and useful: the meaning and value of fairy tales." The author studied the classical fund of folk prose, analyzed its functions, emphasized its therapeutic properties. Having studied the accepted fairy-tale motives, the scientist proved that fairy tales and legends can help the child to adapt to the changing socio-cultural environment.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
2335928
Greece Greece
1
Ireland Ireland
624578980
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Poland Poland
1
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
245392606
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
624578979
United Kingdom United Kingdom
8386497
United States United States
123066870
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
54258648
Germany Germany
2335930
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
54258648
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
245392604
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
245392605
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Mahanec_SR.pdf 740.87 kB Adobe PDF 601638442

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.