Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79970
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Effects of Brand Hate on Brand Equity: The Role of Corporate Social Irresponsibility and Similar Competitor Offer
Other Titles Вплив рівня антилояльності бренда на його вартість: роль корпоративної соціальної безвідповідальності та індентичних конкурентих переваг
Authors Husnain, Mudassir
Syed, Fauzia
Akhtar, Waheed
Usman, Muhammad
ORCID
Keywords дворівнева теорія ненависті
споживач тетрапаку
споживач тетрапаку
ненависть бренда
брендовий капітал
корпоративна соціальна безвіповідальність
duplex theory of hate
tetra-Pak consumer
similar competitor offer
brand hate
brand equity
corporate social irresponsibility
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79970
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Husnain, M., Syed, F, Akhtar, W., & Usman, M. (2020). Effects of Brand Hate on Brand Equity: The Role of Corporate Social Irresponsibility and Similar Competitor Offer. Marketing and Management of Innovations, 3, 75-86. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-06
Abstract Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питань теорії антилояльності до бренда. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з респодентів освітньої галузі Пакистану, що були згенеровані за допомогою методу цілеспрямованого відбору учасників. Збір вихідних даних для дослідження проведено у три етапи: 1) розсилка 800 анкет між учасниками опитування, з яких 772 було заповнено і повернуто; 2) розсилка 2722 анкет (600 заповнено і повернуто); 3) розсилка 3600 анкет (550 заповнено і повернуто). Для аналізу панельних даних застосовано моделювання структурних рівнянь. За отриманими результатами дослідження підтверджено вплив антилояльності до бренда на його вартість. У статті встановлено, що втрата індивідуальності бренда провокує негативне відношення споживачів до нього. Як наслідок, вартість даного бренда знижується. Авторами зазначено, що корпоративна соціальна безвідповідальність є потужним предиктором негативних емоцій споживачів. Так, корпоративна соціальна безвідповідальність являється тригером зростання рівня антилояльності споживачів до бренда, що спричиняє зниження його вартості. Авторами зазначено, що невілювання корпоративної соціальної безвідповідальності дозволить уникнути негативного впливу на вартість бренду. У свою чергу, антилояльність до бренду впливає на ставлення споживачів до нього. У статті наголошено, що компаніям необхідно впроваджувати маркетинговові програми просування власного бренду та посилювати комунікацію зі споживачами з метою зниження рівня їх антилояльності до бренду. Авторами виокремлено основні маркетингові канали, які забезпечують формування позитивного іміджу компанії за умови наявності індентичних конкурентих переваг на ринку. Для подальших досліджень необхідним є аналіз більшої вибірки даних з урахуванням географічної ознаки.
This paper summarises the arguments and counterarguments based on the assumptions of the theory of hate. The study is aimed at testing the mediating role of brand hate elicited in the relationship among the similar competitor offer, corporate social irresponsibility and brand equity. The study sample consisted of 550 participants from the education sector in Pakistan. The methodological tool of the research was structural equation modelling. Purposive sampling technique was used to reach the appropriate respondents for the study. This study was timelagged conducted in three times data periods: in Time 1 a total of 800 surveys were distributed, out of which 722 were returned from respondents; in Time 2 722 surveys were distributed to same respondents, out of which 600 were returned; in Time 3 600 surveys were again distributed to the same respondents, out of which 550 were returned. The obtained results confirmed the mediating role of brand hate. Herewith, findings revealed that due to similar offers individual feelings such as loss of self-individuality usually developed and be negatively perceived. Thus, it yields to decline in product value. Likewise, corporate social irresponsibility found to have a more negative relationship with brand equity. Results of the current study revealed that negative feelings due to the similarity in competitor offer could stem from diverse sources. Therefore, it could result in an undesired personality self-loss, if a brand represented a similar brand as its competitors ultimately perceived negative and yielded a decline in value of product/service. The current study also unveiled that corporate social irresponsibility is a strong predictor of negative feelings. Corporate social irresponsibility motivates consumers towards brand hate, thus hampering brand equity. According to the mentioned above, there must be careful management of corporate social responsibility to avoid the negative effect on brand equity. In turn, brand hate mediating the relationship between similarity to competitor offer and brand equity alters consumer perception towards a brand. Thus, companies must fulfil consumers’ expectations to minimise brand hate which eventually increases brand equity. This study stands novel and considered as the first attempt to empirically explore the role of similarity to competitor offer and corporate social irresponsibility in eliciting brand hate that could adversely affect on brand equity. The study provided the limitations for future researchers, implications for managers and future directions.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
99909
Bangladesh Bangladesh
1
Canada Canada
1
China China
-939004973
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
-939005000
Finland Finland
2536826
France France
140238
Germany Germany
-52049097
Greece Greece
135330
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
60221
India India
173980
Indonesia Indonesia
-798130303
Iran Iran
-798130304
Ireland Ireland
304070391
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Japan Japan
183080
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
169292
Malaysia Malaysia
-939005004
Morocco Morocco
861646639
Netherlands Netherlands
-939004981
Nigeria Nigeria
-312929613
Norway Norway
81833
Pakistan Pakistan
-939005001
Peru Peru
85890
Philippines Philippines
102317
Poland Poland
1
Portugal Portugal
-156464807
Qatar Qatar
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
187992485
South Africa South Africa
90048
South Korea South Korea
-939004987
Spain Spain
167634
Sri Lanka Sri Lanka
1897859552
Sweden Sweden
193469
Taiwan Taiwan
41671
Thailand Thailand
-52049096
Turkey Turkey
-375506246
Ukraine Ukraine
172741
United Arab Emirates United Arab Emirates
157344
United Kingdom United Kingdom
101737
United States United States
1362107750
Unknown Country Unknown Country
884178233
Vietnam Vietnam
917996512

Downloads

Armenia Armenia
1
Australia Australia
-312929609
Bangladesh Bangladesh
1
Brazil Brazil
1489310070
Canada Canada
1
China China
-1758744277
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
-156464797
Finland Finland
1
France France
87168
Germany Germany
-1758744278
Ghana Ghana
911468579
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
-798130302
Indonesia Indonesia
-939004982
Iran Iran
-375506246
Iraq Iraq
125599774
Ireland Ireland
592289566
Italy Italy
42560
Japan Japan
455734287
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
-939005003
Morocco Morocco
157560
Netherlands Netherlands
23738
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
108960
Norway Norway
911468577
Pakistan Pakistan
136445
Peru Peru
650152564
Philippines Philippines
78065
Portugal Portugal
1
Qatar Qatar
1
Romania Romania
911468576
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
34872
South Korea South Korea
62342
Spain Spain
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
-939004979
Tunisia Tunisia
120804
Turkey Turkey
103809
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
154879
United Kingdom United Kingdom
1897859544
United States United States
1362107750
Unknown Country Unknown Country
884178234
Vietnam Vietnam
917996513

Files

File Size Format Downloads
Mudassir_Husnain_mmi_3_2020.pdf 604,24 kB Adobe PDF -1161756518

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.