Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80263
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ДП "Пасажирське вагонне депо Бахмач")
Authors Горох, Ю.М.
Keywords конкурентоспроможність
конкурентоспособность
competitiveness
конкурентна стратегія
конкурентная стратегия
competitive strategy
управління якістю
управление качеством
quality management
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80263
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Горох, Ю.М. Формування стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ДП "Пасажирське вагонне депо Бахмач") [Текст]: робота на здобуття освітнього ступеня: бакалавра; спец.: 073 – менеджмент / Ю.М. Горох; наук. керівник С.З. Весперіс. – Суми: СумДУ, 2020. – 43 с.
Abstract У роботі розглянуто концептуальні засади конкуренції та конкурентоспроможності; виділено особливості оцінки конкурентоспроможності промислової продукції; охарактеризовано якість як основу конкурентоспроможності. Проведено конкурентний аналіз досліджуваного підприємства та його конкурентів; визначено та проаналізовано конкурентоспроможність підприємств та конкурентоспроможність їх продукції. Запропоновано і обґрунтовано шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства ДП «ПАСАЖИРСЬКЕ ВАГОННЕ ДЕПО БАХМАЧ».
В работе рассмотрены концептуальные основы конкуренции и конкурентоспособности; выделены особенности оценки конкурентоспособности промышленной продукции; охарактеризованы качество как основу конкурентоспособности. Проведен конкурентный анализ исследуемого предприятия и его конкурентов; определены и проанализированы конкурентоспособность предприятий и конкурентоспособность их продукции. Предложено и обосновано пути повышения конкурентоспособности предприятия ГП «Пассажирское вагонное депо Бахмач».
The conceptual principles of competition and competitiveness are considered in the work; the peculiarities of assessing the competitiveness of industrial products are highlighted; quality as a basis of competitiveness is characterized. The competitive analysis of the researched enterprise and its competitors is carried out; identified and analyzed the competitiveness of enterprises and the competitiveness of their products. Ways to increase the competitiveness of the enterprise SE "Passazhirskoye vagonnoye depo Bakhmach" are proposed and substantiated.
Appears in Collections: Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти (КІ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
163
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
75
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
79

Downloads

Canada Canada
1
France France
323
Germany Germany
1
Norway Norway
75
Ukraine Ukraine
324
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
325

Files

File Size Format Downloads
Horokh_Competitiveness management.pdf 727,05 kB Adobe PDF 1050

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.