Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80373
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методичні підходи до формування ціни товару на основі конкурентного аналізу
Other Titles Methodical approaches of product price formation of the basis of competitive analysis
Authors Roienko, Viktoriia Volodymyrivna
Куц, Я.
Keywords ціна
цена
Price
конкуренція
конкуренция
competition
нормалізація
нормализация
standardization
кореляція
корреляция
correlation
Type Article
Date of Issue 2016
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80373
Publisher Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
License Copyright not evaluated
Citation Роєнко В. В. Методичні підходи до формування ціни товару на основі конкурентного аналізу / В. В. Роєнко, Я. М. Куц // Науковий вісник Чернівецького університету : Економіка. – 2016. – Вип. 777-778. – С. 95-100.
Abstract Запропоновано методичні засади до формування ціни товару на основі конкурентного аналізу шляхом попереднього збору даних та їх систематизації, відбору релевантних факторів впливу та визначення остаточної вартості товару. Даний підхід дозволить швидко реагувати на кон'юнктурні зміни на ринку та отримати додаткові фінансові вигоду підприємству.
The methodical approaches of product price formation on the basis of competitive analysis by preliminary data collection and systematization, the selection of relevant factors and determination the final cost of goods are considered in the article. This approach allows react to changes in the market conjuncture quickly and receive additional financial benefits to the enterprise.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Ukraine Ukraine
5

Downloads

Ukraine Ukraine
1

Files

File Size Format Downloads
Roienko_competition.pdf 251,88 kB Adobe PDF 1

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.